Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te kenet Kela pakottaa halvempaa asuntoon, miten haku sujuu?

Vierailija
06.09.2024 |

Tunnetteko ketään kenellä olisi napannut? Me asutaan Hekan kämpässä ja yksityinen harkitsee meitä. Vähän tuntuu ikävältä vaihtaa varmalta vuokranantajalta juppiin, joka seuraa Kelan tilannetta ja nostaa vuokraa sen mukaan.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos asumistuki lähtee kokonaan niin kuin uhkailevat, ei mulla ole varaa asua oikein missään. Toivon toki työllistyväni sinne mennessä, mutta enpä usko kovin hyväpalkkaisesti pystyväni työllistymään, joten ei ratkaise ongelmaa. Pahimmassa tapauksessa joudun muuttamaan sukulaisten nurkkiin. Juuri nyt en pysty muuttamaan pois Hkistä. 

Vierailija
42/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsö, ei kela ketään pakoita yhtään mihinkään muuttamaan. Mistä tuon olet päähäsi saanut? Ihan vapaasti saa asua missä itse haluaa. Kela ei vaan anna asumistukea enempää kuin tukirajojen verran. Eikä tuo muutos asumistuessa ole edes kovinkaan paljoa. Ennen 1000€ asunnosta asukas maksoi itse 200€ ja nyt 300€. Ei todellakaan ole paljoa tuhannen euron arvoisesta asunnosta.

Ei pidä paikkaansa. Mun vuokra on 850 ja maksan siitä itse 400 e. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂 Muahahhhahhhah hah hah haaah 😂

Nyt te reppanat kuvittelette, että kun muutatte NYT halvimpaan kopperoon minkä löydätte niin pääsette edelleen asumaan valtion laskuun.🤣 

Ei ihan nyt taida onnistua tuo vastuun pakoilu kuin muutaman hassun kuukauden ajan vaikka mitä tekisitte. Tajuatteko vyyryläiset , että asuntojen vuokrat nousevat viimeistään talven jälkeen KUSTANNUSSYISTÄ 10-13%  ja silloin se teidän ihana halppis murju kämppänne vuokra nousee yli tukirajojen. 🤭 

Teidät savustetaan TÖIHIN tai vaihtoehtoisesti muuttamaan telttamajoitukseen. Ja mikä tässä on kauneinta ja suloisinta niin sen te saatte ihan itse päättää. Kaikki perustuu vapaaehtoisuuteen ja OMIIN valintoihin.

Olen niin onnellinen, että äänestäjät antoivat perussuomalaisille vapauden johtaa kansaa.

Eläköön tasa-arvo!  Eläköön vapaus! Riistäjä eliitti saa itse maksaa asuntonsa!

Niin se vaan m

Kun ei ole niitä töitä täällä muuttotappiokunnassa maaseudun korpikylissä. Ei ole työtä. Asunto on kyllä halpa ja niitä on talossa useita vapaana. Asun yksin tässä rapussa, muissa rapuissa on sitten enempi asukkaita.

Vierailija
44/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: MIkä tässä on motiivi? Vuokrat ja elämisen hinta nousee, tuet tippuu ja ihmisten mielenterveys tuhotaan muuttouhalla. Halutaanko saada aikaan äärimmäistä kurjuutta vai mitä tässä haetaan?

Tarkoitus on laittaa ihmiset toisiaan vastaan, rikkoa yhteiskunta rauha. Tarkoitus on ajaa ihmiset itsemurhiin. Ekana ne paskantaa sun päälle pienestä pitäen ja sitten ne alkaa vainomaan vielä myöhemmin.

Vierailija
45/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin Pohjois-Karjalan syrjäkyliltä paljon edullisia asuntoja!

Juu ja työpaikkoja siellä myös paljon 😂😂

Vierailija
46/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen vahvasti vuokrat laskevat isoissa kaupungeissa tämän takia, kun ei ole enää varmaa bisnesta laittaa joku heikompi asuntoon kuin asuntoon kelan maksimi vuokrilla. Tämä taas johtaa siihen että asuntojenkin hinnat laskee...

Olet niin naivilla tavalla väärässä.

Suurimmissa kaupungeissa on ollut kaiken aikaa pulaa asunnoista. Tämä ei muutu niin, että asuntojen vuokrat laskisivat vaan korkeintaan siten, että uudisasuntojen rakennustarve vähenee.

Paljonko esimerkiksi tukholmassa on tyhjiä halpoja asuntoja? Siellä niin asuntojen hinnat / vuokrat ovat kovemmat kuin suomessa ja silti riittää asukkaita.

Helsinki.. hmm.. 

Lähinnä tapahtuu väestön vaihto. Köyhä väki muuttaa helsingistä pois ja vauraampaa väkeä muuttaa tilalle vapautuviin asuntoihin.

Näin tämä toimii kaikkialla muuallakin.

Siis pakkaa tavarasi hyvä veli, sinua kutsuu kukoistava maaseutu jossa asuntojen vuokrahinnat nousevat kysynnän lisääntyessä.

Näin markkinatalous toimii ystävä hyvä.

Nämä ovat koko suomen talkoot johon osallistuvat kaikki.🎶 Sinäää ja miinää 🐖+🐷🎶.

minulla tietysti rankempaa koska vuokran-antajana majoitan sinut pikku possun.

SQuiiik vingu sika!.

* Ote elokuvasta syvä joki*

Vierailija
47/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voisit mennä hakemaan omalääkäriltäsi sen uusintareseptin mielenterveyslääkkeisiisi kun näyttävät loppuneen ja teksti sen mukaista.

Vierailija
48/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin Vantaalta Savonlinnaan kerrostaloon, kun isäni kuoli. Hän oli ainoa omaiseni. Täällä ei ole oikein mitään elämää, mutta luonto on kaunis ja uimarannat upeita. Työttömänä asun mieluummin täällä, kuin Vantaan mamulähiössä. Töitä en saa täällä sen enempää kuin Vantaallakaan, kun ikää on 62v. Mutta elämä on rauhallista ja seesteistä täällä maalla. 

Vierailija
49/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt te reppanat kuvittelette, että kun muutatte NYT halvimpaan kopperoon minkä löydätte niin pääsette edelleen asumaan valtion laskuun.🤣 

Ei ihan nyt taida onnistua tuo vastuun pakoilu kuin muutaman hassun kuukauden ajan vaikka mitä tekisitte. Tajuatteko vyyryläiset , että asuntojen vuokrat nousevat viimeistään talven jälkeen KUSTANNUSSYISTÄ 10-13%  ja silloin se teidän ihana halppis murju kämppänne vuokra nousee yli tukirajojen. 🤭 

Teidät savustetaan TÖIHIN tai vaihtoehtoisesti muuttamaan telttamajoitukseen. Ja mikä tässä on kauneinta ja suloisinta niin sen te saatte ihan itse päättää. Kaikki perustuu vapaaehtoisuuteen ja OMIIN valintoihin.

Olen niin onnellinen, että äänestäjät antoivat perussuomalaisille vapauden johtaa kansaa.

Eläköön tasa-arvo!  Eläköön vapaus! Riistäjä eliitti

Äläpä huoli. Kohta saat työtä kun helsingistä saapuu ihmisiä jotka tarvitsevat paljon palveluja.

Partureita, kahviloita, ostoskeskuksia, kaikkea mahdollista niin paljon, että tuötä kyllä tulee riittämään.

Vierailija
50/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityiseltä suoraan pienin mahdollinen asunto, halvimmasta päästä. Pitäkää tunkkinne. Hyvin meni ja ehkä nyt saan asua rauhassa jo, pienempään en pääse.

Pitää hakea vielä pienempi ja vielä halvempi. Tarvitsetko muka oikeasti omaa keittiötä tai vessaa?

No eipä tietenkään kyllähän sitä ilmankin pärjää mutta sinä et muutaman vuoden sisällä tarvitse enää edes sitä asuntoakaan kun alkaa täälläkin olla melkoinen show menossa. Kiitos hallitus!

Vierailija
51/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja te raukat kuvittelitte häätävänne

ma-mut pois helsingistä ja nyt se onkin niin että teidät itsenne savustetaan sieltä pois 🤗💕😋

Vierailija
52/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole niitä töitä täällä muuttotappiokunnassa maaseudun korpikylissä. Ei ole työtä. Asunto on kyllä halpa ja niitä on talossa useita vapaana. Asun yksin tässä rapussa, muissa rapuissa on sitten enempi asukkaita."

miksi kuvittelet, että on tarkoituskaan työllistää kaikkia ihmisiä? Tarkoitus on ainoastaan saada nämä työttömistä aiheutuvat kulut laskemaan minimiin tai ainakin mahdollisimman alas.

Ei laman aikana ole mitenkään mahdollista työllistää kaikkia tai edes luoda uusia työpaikkoja.

Miten vähän te oikeasti ymmärrätte politiikasta? Kapitalismista ja markkinataloudesta?

Kai täälläkin nyt herrajumala edes muutama kauppakorkean käynyt ihminen on joka tämän ymmärtää.

Te raukat ette näe sumuverhon läpi vaan nielette kaiken ja sokeasti uskotte , että olisi aikomus jotenkin työllistää kaikki työttömät?

Ei tule tapahtumaan. Ainoa mitä tapahtuu on, että teistä aiheutuvat kulut lasketaan mahdollimman alas.

Siksi asumistuki,toimeentulotuki,työttömyystuki,eläke ym muutokset on nyt tehty. 

Eläköön plutokratia! 

Vierailija
53/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja te raukat kuvittelitte häätävänne

ma-mut pois helsingistä ja nyt se onkin niin että teidät itsenne savustetaan sieltä pois 🤗💕😋

Hyvä ohisalo!!

Vierailija
54/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elät harhassa, tuo on ihan höpöhöpöjuttuja mitä selität siinä, koska et tiedä miten todellisuudessa toimeentulolaskelma tehdään. Esimerkiksi, ei ole koskaan ollut mitään sellaista, että vuokran maksamisen jälkeen saajalle pitää jäädä käteen 600 euroa muihin kuluihin.

Nämä vaheet, joita täällä jatkuvasti lietsotaan, perustuvat joko totaaliseen väärinkäsitykseen tai sitten tahalliseen trollaukseen, jolla yritetään lietsoa kateutta ihmisten välille.

Saisit hävetä tyhmyyttäsi.

Vierailija
55/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä löysin Ylöjärveltä halvan yksiön. Asun Vantaalla. Muutto maksaa paljon, kun ei ole ajokorttia, eikä autoa. Saakohan tavarat viedä johonkin varastoon, kunnes on varaa muuttokuluihin? 

Huh, miten saat muuton hoidettua? Onko sulla nyt kahden asunnon menot päällekäin? 

En ole sopinut vielä mitään, ollut vain yhteydessä vuokranantajaan. Haluaisin muuttaa, mutta ei ole varaa muuttokustannuksiin. Töitä en ole löytänyt, vaikka haen koko ajan. Yli 1000€ maksaa muutto. 

Jos muuttaa pieneen yksiöön, ei paljoa tavaraa tarvitse. Eikö järkevintä olisi antaa tai myydä kaikki pois ja sitten hankkia uudet tilalle? Torista ja esimerkiksi Facesta saa ilmaiseksi tai halvalla hyvää tavaraa. 

Vierailija
56/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elät harhassa, tuo on ihan höpöhöpöjuttuja mitä selität siinä, koska et tiedä miten todellisuudessa toimeentulolaskelma tehdään. Esimerkiksi, ei ole koskaan ollut mitään sellaista, että vuokran maksamisen jälkeen saajalle pitää jäädä käteen 600 euroa muihin kuluihin.

Nämä vaheet, joita täällä jatkuvasti lietsotaan, perustuvat joko totaaliseen väärinkäsitykseen tai sitten tahalliseen trollaukseen, jolla yritetään lietsoa kateutta ihmisten välille.

Vierailija
57/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan koskaan ajatellut ettei sanasta tule mieleen kansaneläke ja osalla ei ole eläkettä lainkaan, vaan leikkuri. Ennemmin pyörätuolin kela, ongenkela, siima, kala, kala koukussa? Eikö se loukkaa ja kauhistuta herkkiä ihmisiä? Joiden on pakko hakea tuki jos muuta ei ole.

Vierailija
58/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpoja asuntoja ei ollut vapaana ennen näitä kelan uudistuksia. Sen takia niistä voi pyytääkin mitä haluaa. Rajoitetaan tahalteen asuntojen rakentamista, että saadaan hinnat taivaisiin.

Vierailija
59/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläköön tasa-arvo!  Eläköön vapaus! Riistäjä eliitti saa itse maksaa asuntonsa!

Niin se vaan m

Ei se mene niin. Se menee niin, että Suomi on ja Suomi halutaan pitää sivistysvaltiona jatkossakin. Suomalaisia ei potkita mihinkään telttamajoitukseen. Me inhimilliset, älykkäät ja hyvinvointivaltiota kannattavat veronmaksajat huolehdimme siitä, että Suomi ei muutu kehitysmaaksi.

Vierailija
60/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Olisiko silloin hyvä jos asunnon kokoa eikä vuokran suuruutta rajoitettaisi lainkaan, eikä asunnosta tarvitsisi maksaa itse mitään? Eli palattaisiin vanhaan järjestelmään jossa yksinäinen ihminen sai asua 5 h, keittiö + sauna asunnossa jonka maksoi kokonaisuudessaan kuluineen kaikkineen kela, eli valtio? Vuokra 2000€+asumiskulut 1200€ kuukaudessa josta asukas itse maksoi 0 euroa ja tämän päälle sai viellä 600€ ruokailuun.?

( Vuokra 2000€ josta valtion osuus 1600€ ja puuttuvan 400€ vuokran maksoi valtio toimeentulotukena jolloin asukkaan vuokrakulut olivat 0 euroa)

Sinusta ymmärrettävästi tuo vanha järjestelmä on tietysti parempi, mutta veronmaksajien mielestä sille oli laitettava loppu.  

Vedä ( ! ) Päähäsi ja ryömi takaisin koloosi rotta!

"

Jostain syystä lainaukset ei toimi täällä, joten alla  oleva oli tarkoitettu tuolle tomppelille. On muuten järkyttävää miten kateellista ja ahnetta porukkaa täällä kirjoittelee.

Vastaus: