Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te kenet Kela pakottaa halvempaa asuntoon, miten haku sujuu?

Vierailija
06.09.2024 |

Tunnetteko ketään kenellä olisi napannut? Me asutaan Hekan kämpässä ja yksityinen harkitsee meitä. Vähän tuntuu ikävältä vaihtaa varmalta vuokranantajalta juppiin, joka seuraa Kelan tilannetta ja nostaa vuokraa sen mukaan.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sytytetään asunnot ilmiliekkeihin.

Lopullinen ratkaisu.

Yksi vaihtoehto on sytyttää nykyiset asunnot palamaan.

Vierailija
22/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiseltä suoraan pienin mahdollinen asunto, halvimmasta päästä. Pitäkää tunkkinne. Hyvin meni ja ehkä nyt saan asua rauhassa jo, pienempään en pääse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palo-osatointi asunnossa kestää noin tunnin.

Vierailija
24/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityiseltä suoraan pienin mahdollinen asunto, halvimmasta päästä. Pitäkää tunkkinne. Hyvin meni ja ehkä nyt saan asua rauhassa jo, pienempään en pääse.

Pitää hakea vielä pienempi ja vielä halvempi. Tarvitsetko muka oikeasti omaa keittiötä tai vessaa?

Vierailija
25/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIkä tässä on motiivi? Vuokrat ja elämisen hinta nousee, tuet tippuu ja ihmisten mielenterveys tuhotaan muuttouhalla. Halutaanko saada aikaan äärimmäistä kurjuutta vai mitä tässä haetaan?

Vierailija
26/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minnekään lähde. Laittakoon ulkomailta tulleet oleskelijat ulos, niin tulee tilaa lisää. 

Vierailija
27/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsö, ei kela ketään pakoita yhtään mihinkään muuttamaan. Mistä tuon olet päähäsi saanut? Ihan vapaasti saa asua missä itse haluaa. Kela ei vaan anna asumistukea enempää kuin tukirajojen verran. Eikä tuo muutos asumistuessa ole edes kovinkaan paljoa. Ennen 1000€ asunnosta asukas maksoi itse 200€ ja nyt 300€. Ei todellakaan ole paljoa tuhannen euron arvoisesta asunnosta.

No tukirajoissa on joku pahasti pielessä.

Olisiko silloin hyvä jos asunnon kokoa eikä vuokran suuruutta rajoitettaisi lainkaan, eikä asunnosta tarvitsisi maksaa itse mitään? Eli palattaisiin vanhaan järjestelmään jossa yksinäinen ihminen sai asua 5 h, keittiö + sauna asunnossa jonka maksoi kokonaisuudessaan kuluineen kaikkineen kela, eli valtio? Vuokra 2000€+asumiskulut 1200€ kuukaudessa josta asukas itse maksoi 0 euroa ja tämän päälle sai viellä 600€ ruokailuun.?

( Vuokra 2000€ josta valtion osuus 1600€ ja puuttuvan 400€ vuokran maksoi valtio toimeentulotukena jolloin asukkaan vuokrakulut olivat 0 euroa)

Sinusta ymmärrettävästi tuo vanha järjestelmä on tietysti parempi, mutta veronmaksajien mielestä sille oli laitettava loppu.  

Vedä ( ! ) Päähäsi ja ryömi takaisin koloosi rotta! 

Vierailija
28/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varkaudessa halpoja vuora-asuntoja

Vierailija
29/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukirajat ovat hyvät, mutta ne eivät pysyneet esim. Hekan vuokrankorotusten perässä. Heka on aiemmin tarjonnut vähävaraisille kohtuullisen hintaisia vuokra-asuntoja, mutta lähivuosina on tullut rajuja kokotuksia. Tuet, palkat ja elämätilanteet eivät ole pysyneet mukana. 2 vuoden sisällä vuokra on saatanut nousta 200e, mutta asukkaan tilanne ei ole parantunut. Tämän seuraksena kuntoutus kaatuu tai kokonaan epäonnistuu.

Vierailija
30/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂 Muahahhhahhhah hah hah haaah 😂

Nyt te reppanat kuvittelette, että kun muutatte NYT halvimpaan kopperoon minkä löydätte niin pääsette edelleen asumaan valtion laskuun.🤣 

Ei ihan nyt taida onnistua tuo vastuun pakoilu kuin muutaman hassun kuukauden ajan vaikka mitä tekisitte. Tajuatteko vyyryläiset , että asuntojen vuokrat nousevat viimeistään talven jälkeen KUSTANNUSSYISTÄ 10-13%  ja silloin se teidän ihana halppis murju kämppänne vuokra nousee yli tukirajojen. 🤭 

Teidät savustetaan TÖIHIN tai vaihtoehtoisesti muuttamaan telttamajoitukseen. Ja mikä tässä on kauneinta ja suloisinta niin sen te saatte ihan itse päättää. Kaikki perustuu vapaaehtoisuuteen ja OMIIN valintoihin.

Olen niin onnellinen, että äänestäjät antoivat perussuomalaisille vapauden johtaa kansaa.

Eläköön tasa-arvo!  Eläköön vapaus! Riistäjä eliitti saa itse maksaa asuntonsa!

Niin se vaan menee..

Vierailija
31/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen vahvasti vuokrat laskevat isoissa kaupungeissa tämän takia, kun ei ole enää varmaa bisnesta laittaa joku heikompi asuntoon kuin asuntoon kelan maksimi vuokrilla. Tämä taas johtaa siihen että asuntojenkin hinnat laskee...

Vierailija
32/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pakota, painostaa kyllä, mutten viitsi vajaan satasen takia muuttamaan. Tästä asunnosta on hyvät yhteydet kaikkialle, erityisesti töihin meno mielessä. Tässä asunnossa voin elää kuten haluan. Tämä on asunto, jossa voin elää, 75 neliön rivitalokämpän jälkeen, kuolematta ahdistukseen ja ahdistumatta kuollakseni.

Jollen pääse töihin ja minut pakotetaan muuttamaan yli seitsemän kilometrin päähän keskustasta, teen jotain tyhmää.

Vierailija
33/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te pakotatte itse itsenne halvempaan asuntoon. Opiskelkaa ja menkää töihin, saatte valita missä asutte.

Vierailija
34/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muuttaa pienempiin ja muutaman vuoden päästä niidenkin kämppien vuokrat on liian korkeat. Mitäs sitten? 

Vierailija
35/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksiö on 22 neliötä ja vuokra 579€, niin jostain voi saada ehkä? halvemman mutta ei pienempää.

Yksityiseltä jos koitat saada halpaa yksiötä vuokralle, ottavat kovatuloisimman hakijan. Jos olet työtön, voit unohtaa

Vierailija
36/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te pakotatte itse itsenne halvempaan asuntoon. Opiskelkaa ja menkää töihin, saatte valita missä asutte.

Ei sairaita oteta opiskelemaan saati töihin. Miksi pitää aina jotain itsestäänselvyyksiä jakaa suurinakin viisauksina. Kyllä kaikki sen tekis jos se olis vaan mene ja tee.

Vierailija
37/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoisessa on paljon halpoja asuntoja. Muutan Peräseinäjoelle!

Vierailija
38/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sairaita oteta opiskelemaan saati töihin. Miksi pitää aina jotain itsestäänselvyyksiä jakaa suurinakin viisauksina. Kyllä kaikki sen tekis jos se olis vaan mene ja tee.

Jos olet ollut koko elämäsi sairas on sinun vanhempiesi tehtävä vastata sinusta. Jos olet sairastunut myöhemmin, missä vakuutukset, säästöt? Älä sysää vastuuta meille muille.

Vierailija
39/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tilastoja omaehtoisista poistumisista? Kuulin vain huhuja, että pääkaupungin tilastot tulevat näyttämään pahoilta.

Vierailija
40/64 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂 Muahahhhahhhah hah hah haaah 😂

Nyt te reppanat kuvittelette, että kun muutatte NYT halvimpaan kopperoon minkä löydätte niin pääsette edelleen asumaan valtion laskuun.🤣 

Ei ihan nyt taida onnistua tuo vastuun pakoilu kuin muutaman hassun kuukauden ajan vaikka mitä tekisitte. Tajuatteko vyyryläiset , että asuntojen vuokrat nousevat viimeistään talven jälkeen KUSTANNUSSYISTÄ 10-13%  ja silloin se teidän ihana halppis murju kämppänne vuokra nousee yli tukirajojen. 🤭 

Teidät savustetaan TÖIHIN tai vaihtoehtoisesti muuttamaan telttamajoitukseen. Ja mikä tässä on kauneinta ja suloisinta niin sen te saatte ihan itse päättää. Kaikki perustuu vapaaehtoisuuteen ja OMIIN valintoihin.

Olen niin onnellinen, että äänestäjät antoivat perussuomalaisille vapauden johtaa kansaa.

Eläköön tasa-arvo!  Eläköön vapaus! Riistäjä eliitti saa itse maksaa asuntonsa!

Niin se vaan m

Totta puhut ystävä hyvä.

Heka on ilmaissut jo nyt, että vuokria korotetaan kahdessa vaiheessa.

Nyt 5,4% ja keväällä 7,2%. Yhteensä tuo on yli 12,6% kun otetaan huomioon ,että tuo 7,2  lasketaan jo 5,4% korotetusta vuokrahinnasta.

Käytännössä päästään siis yli 13% vuokrankorotuksiin kokonaisuudessan.

Tuo vaikuttaa käytännössä tosin vain siten, että nyt tukirajoissa asuva maksaa tuon 13% korotusosan omasta taskustaan.

Mikä on tietysi niille pikkupaskiaisille ihan oikein.