Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka olet parantunut refluksista ilman lääkkeitä, miten??

Vierailija
06.09.2024 |

Kerro.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sitten auttaa, kun ei käytä alkoholia eikä tupakkaa, kahvia kohtuullisen vähän aamuisin, ei syö illalla, on normaalipainoinen? Silloin voi olla joku lääketieteellinen syy, kuten palleatyrä.

Kokeile kahvin poisjättöä. Mulle sillä juomisajankohdalla ei ollut väliä.

Vierailija
22/44 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kokonaan mutta helpottui kun laihduin. Onhan se nyt järkeenkäypääkin, et pulleampi maha painaa myös ylävatsaa, ja sen myös oon kokenut.

Tsemppiä kaikille, ei ole kiva vauva!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun stressi väheni, niin oireet loppuivat.

Vierailija
24/44 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pääosin parani, kun pääsin  etäämmälle työläästä lähisukulaisesta. Eli stressistä, luulen. Paranin toisestakin kroonisesta sairaudesta.

Vierailija
25/44 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyt iltapala 2h ennen nukkumaanmenoa. Ei jogurttia tai muita maitotuotteita. Opettelin nukkumaan kyljellään tyynyn tukemana. 

Vierailija
26/44 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, ap, että sun täytyy vaan kokeilla. Tuo on aika yksilöllistä mikä toimii kenellekin. Refluksi.fi keskustelupalstalta oon löytänyt jotain vinkkejä, jotka toimivat mulla. Terveydenhuolto on tämän kanssa oman kokemukseni mukaan ihan kädetön. 

Vierailija
27/44 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sitten auttaa, kun ei käytä alkoholia eikä tupakkaa, kahvia kohtuullisen vähän aamuisin, ei syö illalla, on normaalipainoinen? Silloin voi olla joku lääketieteellinen syy, kuten palleatyrä.

Mahalaukun sulkijalihas on tahdosta riippumattoman hermoston ohjaama.

Tämä on kaukaa haettua, mutta ehkä voisit hermottaa / opettaa ruoakatorven sulkijalihasta Vagus-hermoa stimuloimalla?

Vierailija
28/44 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankiutuminen eroon stressistä ja kolmasosasta kehonpainosta paransi närästyksen.

Vierailija
29/44 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on todettu synnynnäisesti löysä ruokatorven alasulkijalihas. Tämä on auttanut paljon minun kohdallani: ei yleensä valmisruokia, ei kermaa tai voita, suklaata harvemmin, vain tummapaahtoista kahvia, jonka acidity-arvo 1. Tulehduskipulääkkeiden välttely. Tyhjään mahaan ehdottomasti ei rasvaista, voimakasmausteista tai hapanta ruokaa (sitrushedelmiä, omenaa, tomaattia), mutta esim. banaanin tai leivän jälkeen ok. Tomaattipohjaista, tulista tai rasvaista ruokaa vähän ja aina neutraloivien lisukkeiden kanssa, kuten peruna tai valk. riisi. Jos maha päässyt ärtymään ja kipeytymään: ensiapuna kypsää muussattua banaania (tai päärynää) ja miel. rahkan kanssa ja edellä mainittujen ärsyttävien ruokien välttely muutaman päivän. Jos kipu kuitenkin iskee, niin avuksi Gaviscon/Galieve. Näillä on menty jo vuosikaudet melko hyvävointisena, mutta onhan tämä kyllä tasapainoilua. Täytyy oppia kuulostelemaan tarkasti oireita, jotta osaa reagoida ajoissa oikein. 

Vierailija
30/44 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun oli pakko jättää kaikki viljat ja sokerit pois ruokavaliosta, tattari ja makeutusaineet mukaan lukien. Refluksiin ei auttanut muu.

Vierailija
31/44 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle muuten sanoi lääkäri, että vaikka on normaalipainoinen, painonpudotuksesta voi olla apua, jos on ennemmin normaalipainon ylärajoilla.

Vierailija
32/44 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kahvin ja karkkien syönnin. Karkit on pahin. 

Vierailija
33/44 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin 25 kiloa, lopetin kahvin ja limun juonnin ja aloitan aamuni joka päivä lasillisella mustikkakeittoa. 

Vierailija
34/44 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.refluksi.fi/keskustelu.html/223191?p=&c=

Itse käytän myös ruokasooda silloin harvoin kun refluksi vaivaa (olen syönyt liikaa, liian myöhään tms.). 1 Tl lasilliseen vettä hyvin sekoittaen juuri ennen nukkumaanmenoa. 

Vierailija
35/44 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkit on kyllä paha. Nyt otin perjantain kunniaksi ehkä kourallisen ja meinaa puklu tulla.

Yöllä kannattaa nukkua vasemmalla kyljellä, niin ei tule niin helposti takaisinvirtaus. 

Vierailija
36/44 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Refluksi -> närästys -> syöpä

Vierailija
37/44 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenaviinietikkaa muutama kerta päivässä. Refluksi ei johdu liiasta haposta vaan liian vähästä. Laimentavat lääkkeet vain pahentavat tilannetta. Alapeukkuja ootellessa hohhhoijjaa siitä vaan.

Vierailija
38/44 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kaiken sen syömisen mistä vatsa ärtyy eli suklaa, tomaatti ym. Kahvia vielä juon mutta max 2 kuppia/päivä. Ja aloin syödä kaurapuuroa päivittäin, se tekee saman kuin lääkkeet eli suojaa vatsan limakalvoa.

Vierailija
39/44 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lääkärin diagnoosia mutta oireet kyllä täsmäsivät. Pääsin oireista eroon ennen kaikkea ruokavaliolla ja pudottamalla pari kiloa painoa.

Keskeistä oli vähentää rasvaisten ruokien syöntiä ja lisätä kasviksia. Lisäksi iso apu oli kun älysin juoda enemmön vettä ruuan kanssa. Lisäksi aloin tunnistamaan ruokavalion lisäksi muita altistavia tekijöitä kuten kireät vaatteet, pitkät istumasessiot ja stressi. 

Edelleen saatan saada oireita jos stressaavan työviikon jälkeen ajan autolla vyötäröstä vähän liian kireät housut päällä pari tuntia ja pysähdyn matkalla syömään ABC burgerin ja huuhdon sen mustalla kahvilla alas..

Käytännössä olen lopettanut punaisen lihan ja pizzojen, hampurilaisten jne syönnin, ja muutenkin pyrin syömään paljon kasviksia ja määrällisesti vain sen verran että nälkä lähtee. Tällä reseptillä olo on todella paljon parempi.  

Vierailija
40/44 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä oma refluksi triggeröityy stressistä tai tietyistä ruuista. Rasvainen ruoka myöhään illalla ja tuoremehut ovat pahimmat. Nykyisin vaivaa on niin vähän että vain jonkun kerran vuodessa nappaan Somacin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi