Opettajien lapset usein koulukiusaajia
-aloitukseni poistettiin. Taisi osua jollekin arkaan paikkaan.
Kommentit (28)
Voi olla. Oma kokemukseni erilainen. Olen kotoisin pieneltä paikkakunnalta. Vanhempani työskentelivät opettajina ja itse olin pahasti koulukiusattu. Tai oikeastaan nykytermein kouluväkivallan uhri. Asiat painettiin villaisella. Vanhempani olivat kuitenkin oikeassa siinä, ettei kiusaajistani ikinä mitään tullut.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla. Oma kokemukseni erilainen. Olen kotoisin pieneltä paikkakunnalta. Vanhempani työskentelivät opettajina ja itse olin pahasti koulukiusattu. Tai oikeastaan nykytermein kouluväkivallan uhri. Asiat painettiin villaisella. Vanhempani olivat kuitenkin oikeassa siinä, ettei kiusaajistani ikinä mitään tullut.
Olen pahoillani puolestasi :( Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein alkuperäisen aloitukseni siitä kuinka lapseni joutui vuosien ajan koulukiusatuksi ja opettajat täällä pienellä paikkakunnalla eivät olleet huomaavinaankaan koska kiusaajat olivat heidän opettaja-kollegoidensa lapsia.
Hankala tähän on empiiristä lähdettä lukuunottamatta lähdettä saada kun täältäkin aloitukset aiheesta poistetaan. Tästä aiheesta puhutaan ihmeen vähän, luulisi olevan usean pienen paikkakunnan ongelmakohtia.
Yhden lapsen kiusaamiskokemuksen perusteella esitetään väite, että opettajien lapset ovat yleisemminkin kiusaajia. Melkoista yleistystä.
Ei, vaan sanoin, että näihin ei välttämättä puututa. Ei välttämättä herkästi tai ei välttämättä lainkaan. Eli lapsi joka on "kiusaamiseen kallellaan" niin
Joukkuepeliä niille pitää opettaa. Kurinalaisuutta, reilua peliä ja sitä että sääntöjä noudatetaan. Huomataan että jokainen pelaa samalla puolella yhteisen tavoitteen hyväksi.
Itse olen saanut karsean kuvan opettajista. Omahyväisiä toisten määräilijöitä, jotka luulevat että aikuisiakin voi määräillä ja opastaa miten huvittaa. Luulevat olevansa älykkäitäkin. Harva oikeasti on.
Opettaja on vain opettaja.
Vierailija kirjoitti:
Joukkuepeliä niille pitää opettaa. Kurinalaisuutta, reilua peliä ja sitä että sääntöjä noudatetaan. Huomataan että jokainen pelaa samalla puolella yhteisen tavoitteen hyväksi.
Entäs kun se kiusaamistilanne tapahtuu joukkuepelissä? Eli liikuntatunnilla.
Meillä kiusaajat olivat urheilijoita, ja ne jotka ei tykänneet pallopeleistä joutuivat kiusatuiksi.
Tosin näille kiusaajille kelpasi vain oikea jääkiekko ja sähly. Kevennetyt versiot ja seurapelit aiheutti heissä vain halveksuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein alkuperäisen aloitukseni siitä kuinka lapseni joutui vuosien ajan koulukiusatuksi ja opettajat täällä pienellä paikkakunnalla eivät olleet huomaavinaankaan koska kiusaajat olivat heidän opettaja-kollegoidensa lapsia.
Hankala tähän on empiiristä lähdettä lukuunottamatta lähdettä saada kun täältäkin aloitukset aiheesta poistetaan. Tästä aiheesta puhutaan ihmeen vähän, luulisi olevan usean pienen paikkakunnan ongelmakohtia.
Yhden lapsen kiusaamiskokemuksen perusteella esitetään väite, että opettajien lapset ovat yleisemminkin kiusaajia. Melkoista yleistystä.
Otsikoin aloitukseni huonosti, harmissani kun alkuperäinen aloitukseni aiheesta poistettiin. Tarkoitukseni oli herättää keskustelua tästäkin näkökulmasta, ei suinkaan yleistää. Ja harmitukseni aloituksen poistosta johtui siitä että tämä aihe tuntuu olevan tästä näkökulmasta tabu.
Meidän koulun koulukiusaajan äiti oli käsityöopettaja.
Meidän yhden koulun ilkeimmän kiusaajapojan äiti oli perhepäivähoitaja.
Onhan se jotenkin kummallista, että kasvatusalalla oleva ei osaa kasvattaa omia lapsiaan.
Suutarin lapsella ei ole kenkiä.