Lääkäriä ei kiinnostanut vaikka verenpaineeni oli 130/110. Eikö tuo alapaine ole jo aika korkea?
Kun oli puhe, että kannattaako aloittaa lääke joka nostaa verenpainetta. Aloitettiin kuitenkin ja sanoi, että paineet ihan ok mutta seurailla pitäisi.
Olen nuori. Ei kerro kovin hyvää terveydestä.
Kommentit (30)
Outoa suhtautumista verenpaineeseen Suomessa.
Itse sain muualla lääkityksen paineilla 150/90. Kahden eri verenpainelääkkeen yhdistelmä laski sen hyvälle tasolle, ilman sivuvaikutuksia. Ja verenpainetta sekä terveydentilaa todellakin seurataan, kerran vuodessa mm. laajat verikokeet ja EKG.
Lääkärin mukaan pitkään jatkunut korkea verenpaine altistaa mm. eteisvärinälle.
Kotimittarilla seurailen satunnaisesti, mittaan kahdesti päivässä kolme mittausta peräkkäin ja lasken keskiarvon. Tämä kolmena päivänä ja ehkä noin joka toinen kuukausi.
liikuntaa, liika suola pois, kotiruokaa, herkut pannaan, josus, alkoholi minimiin, tupakka myös
Osta verenpainemittari, mitä on aamulla, illalla, liiku
Vierailija kirjoitti:
Minä sain jossain vaiheessa kaksi lääkettä korkeaan verenpaineeseen. Lääkkeiden haittavaikutusten vuoksi en saanut nukuttua ja minua huimasikin niin, että kerran kaaduin saaden mustelmia. Onneksi ei käynyt pahemmin.
Sain luvan lopettaa lääkkeet, koska verenpaineeni oli tasaantunut alhaiselle tasolle. Lääkäri tosin suositteli, että jos paineet nousevat, voisin yrittää käyttää edes toista lääkettä.
Päässä alkoi jälleen surista ja korvat menivät lukkoon tuon tuosta. Soitin tk:een, josta minulle annettiin puhelinaika nuorelle lääkärille. Lääkäri oli kiireinen ja sanoikin, että "mikäs sulla, mulla ei oo tässä paljoo aikaa". Ärsytti, jos suoraan sanon. Kerroin, että verenpaineeni on nyt luokkaa 180/116, välillä hieman matalampi, vaikka olen jälleen ottanut toisen noista vanhoista lääkkeistä käyttöön.
Lääkäri sanoi laittavansa uuden lääkkeen. Niin laittoikin, lääke on lähes sama, jota olin jo
Ei oikein lekuri oo ollut kartalla. Sullahan pamahtaa suoni noilla lukemille. Kannattais kysellä joltain muulta lääkäriltä. Yleensä verenpainelääkkeitä on kaks yhtäaikaa, vähintään.
Alapaineen maksimi on 80. Sen yli mennessä olisi hyvä korjata elämän tapoja terveellisempään suuntaan. Sun alapaine tarvitsisi seurantaa ellei jopa lääkitystä. On pumppu ja suonet kovilla.
Teetkö säännöllisiä kotimittauksia?
Minulle laitettiin lääke, kun alapaine oli parin viikon kotimittausjakson ajan 100 kieppeillä. Suosittelisin mittaamaan kotona ja sit konsultoimaan lääkäriä. Minulle lääke on sopinut hyvin, ei sivuvaikutuksia. Olen syönyt sitä noin 15 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Outoa suhtautumista verenpaineeseen Suomessa.
Itse sain muualla lääkityksen paineilla 150/90. Kahden eri verenpainelääkkeen yhdistelmä laski sen hyvälle tasolle, ilman sivuvaikutuksia. Ja verenpainetta sekä terveydentilaa todellakin seurataan, kerran vuodessa mm. laajat verikokeet ja EKG.
Lääkärin mukaan pitkään jatkunut korkea verenpaine altistaa mm. eteisvärinälle.
Kotimittarilla seurailen satunnaisesti, mittaan kahdesti päivässä kolme mittausta peräkkäin ja lasken keskiarvon. Tämä kolmena päivänä ja ehkä noin joka toinen kuukausi.
Mä sain verenpainelääkkeen ja betasalpaajan kun verenpaine oli pitkään 140/85. Nyt on ollut pitkään normaalilla tasolla 115/70
Kenelle nämä vastaukset on? Ap:lleko? Hänen verenpaineensa on ihan ok, mutta tuossa myöhemmin kirjoittaneella ei likikään.
Merisuola on kyllä ihan yhtä pahaa suolaa. Totellakin suolan jä makkaran vähentämisellä ap:n kannattaa verenpaineen alennuksensa aloittaa.