Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kieltäydyin sydänleikkauksesta

Vierailija
06.09.2024 |

Minulla on sydänvika ja muutama läppä vuotaa. Leikkauksella ne voitaisiin korjata. Tosin kyseessä olisi avosydänleikkaus, koska aortan puolella olisi myös vahvistettava alue. Kardiologi sanoi kuitenkin suoraan että hän ei tule suosittelemaan leikkausta. Syynä on lihavuuteni, pituus 175, paino 155. Lisäksi tupakoimattomuus on ehdoton edellytys. Minä olen polttanut 45 vuotta askin päivässä.

Sanoin herralle että no annetaan sitten olla. Kun olin poistunut sisätaudeilta, menin lähimpään pubiin ja otin oluen, tätä pitää nyt tuumata, samalla kun muutakin maailman menoa. Olen kuitenkin jo sen ikäinen, että kivuttomaksi ja uudeksi minua ei kirurgikaan saa. Minulla ei montaa vuotta ole jäljellä, kyse on siitä, miten haluan ne viettää.

Kardiologi oli oikeassa, avosydänleikkaus on aina riski. Minä jätän tuon riskin ottamatta, pitäköön saksikäsi-purra eläke-euroni, niitähän se himoaa. Loppu tulee kaikille aikanaan. Leikkaus saattaisi pidentää elämääni muutamalla vuodella, mutta kuinka suuri on parannus verrattuna nykyiseen. Kauhea, osin ehkä vaarallinen laihdutus olisi edessä, lisäksi tupakasta on tullut minun mielenterveydelleni tärkeä osa, se antaa tauon, aikaa toipua kiireen keskellä. Saattaa tuntua nyky-muodissa jopa sairaalta ajatukselta, mutta minä en luovu tupakasta.

Teen tässä tän kirjoituksen jälkeen vielä elvytyskiellon ja hoitotahdon, kiellän myös kaikkien tietojeni luovuttamisen yhtään mihinkään. Ai niin, kirkosta pitää erota, polttohautaus ja raakkujoelle pitää tuhkani sirotella. No, nyt meni jo höpöksi. Mutta siis ei lääkäreiden tarjoama tapa ole ainoa oikea tapa elää, voit aina myös hypätä pois tuosta oravanpyörästä ja lääkefirmojen rahastuspelistä.

Mitä enemmän tätä miettii, sen eri seurauksia ja omaa oloani, sitä paremmalta tuntuu. Laiduttamaan alan kyllä, mutta aloitan se pikkuhiljaa, maito- ja viljatuotteet pois, katsotaan muut keinot voinnin mukaan.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljainen itsemurhatuo olisi.  Saisit varmasti Ozempic lääkkeen laihdutuksrn tueksi. Pudota painoa ja mene leikkaukseen. Mutta jos haluat kuolla älä tee mitään. 

Vierailija
2/45 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Ihmisellä on oikeus kieltäytyä hoidosta. Katkeralle kuitenkin kuulostat  - kenenkään syyhän tuo ei ole jos ei nyt sitä lihavuutta lasketa. Se on itse hankittu samoin tupakointi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihminen saa aina kieltäytyä hoidosta. Itse olen kieltäytynyt niin totaalisesti, etten ole edes käynyt lääkärissä yli 30 vuoteen. Olen vaan aina ollut sitä mieltä, että kun tämä planeetta on ylikansoitettu ja valtavat ympäristöongelmat, niin olisi epäeettistä yrittää pitkittää elämääni ja kuluttamistani. Kuolen sitten kun luonto niin määrää.

Vierailija
4/45 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljainen itsemurhatuo olisi.  Saisit varmasti Ozempic lääkkeen laihdutuksrn tueksi. Pudota painoa ja mene leikkaukseen. Mutta jos haluat kuolla älä tee mitään. 

Ei se Ozempic valitettavasti ole kaikille mikään ihmelääke sekään. Itse sairaalloisen ylipainoisena aloitin sen suurin toivein, lopputulos on että ei vaikuttanut mitään sen jälkeen kun ekan pariin viikon syömästä estänyt kuvotus loppui.

Vierailija
5/45 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minull on ap kanssa samanmoiset aatteet! Koko ikäni olen olen ollut lihava. Nyt paino jo 130 kg. Moitteita olen saanut kyllä terveysalan ihmisiltä, mutta en mitään apua laihdutukseen!

Yksikseni elelen, joten ei monen silmäkulma kostu minun kuoleman tähden. Säätyy vielä Ilmariselta tonni kuu.Köyhä vanhuus odottaa, kun tuota eläkettä on tullut kerrytettyä vain 1100€,  35 vuoden fyysisellä työllä! Joskus miettinyt, että vaikka hiki hatussa ja raatanut syömättä joskus pitkiä päiviä, niin miksi läski ei sula?!  Nyt en enää kelpaa siivoojaksikaan. No pasta ja peruna on halpaa ja hyvää! 

Nautitaan tästä lopusta elonajasta miten itse kukin tykkää. Syö, juo ja tekee mitä voi! Polttaa vaikka ssen tupakan! Ainakin ulkona on ihana syyssää, joten ikkunani pesen. Minulle tuottaa siivotut ja puhtaat  paikat mielihyvää! 

Skool ja hyvää oloa itsekullekkin

Vierailija
6/45 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minull on ap kanssa samanmoiset aatteet! Koko ikäni olen olen ollut lihava. Nyt paino jo 130 kg. Moitteita olen saanut kyllä terveysalan ihmisiltä, mutta en mitään apua laihdutukseen!

Yksikseni elelen, joten ei monen silmäkulma kostu minun kuoleman tähden. Säätyy vielä Ilmariselta tonni kuu.Köyhä vanhuus odottaa, kun tuota eläkettä on tullut kerrytettyä vain 1100€,  35 vuoden fyysisellä työllä! Joskus miettinyt, että vaikka hiki hatussa ja raatanut syömättä joskus pitkiä päiviä, niin miksi läski ei sula?!  Nyt en enää kelpaa siivoojaksikaan. No pasta ja peruna on halpaa ja hyvää! 

Nautitaan tästä lopusta elonajasta miten itse kukin tykkää. Syö, juo ja tekee mitä voi! Polttaa vaikka ssen tupakan! Ainakin ulkona on ihana syyssää, joten ikkunani pesen. Minulle tuottaa siivotut ja puhtaat  paikat mielihyvää! 

Skool ja hyvää oloa itsekullekkin

Tsemppiä.  Minusta on aina outoa, kun kuvitellaan, että puoliso suree, jos toinen kuolisi. Minä en usko, että mieheni surisi pätkääkään.

Vierailija
7/45 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, ketä vastaan sinä kapinoit? Itseäsi vai yhteiskuntaa vai maailmaa vastaan?

Kuulostat samalta kuin teini, joka lähtee 20 asteen pakkasella ulos tennareissa,  ilman pipoa ja lapasia ja huutaa mennessään, että "kyllä minä tiedän kuinka paljon tarvitsen vaatteita, teidän tapa ei ole ainoa oikea".

Vierailija
8/45 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kaikki kuolemme jonain päivänä. Myös sinä ja minä, ajankohtaa emme vain tiedä, koska hetki koittaa. Kyse onkin siitä, miten käytämme jäljellä olevan aikamme.

Valitsetko 10 vuotta onnettomana, yksinäisenä ja tuskia kärsien? Vai nykyisen olon jatkumisen muutamaa vuotta lyhyemmän ajan?

Elämän loppu on nyky-yhteiskunnassa lähes tabu, kuolevat ja kuolleet piilotetaan eikä niistä puhuta. Kuolevat ihmiset ovat viimeiset vuodet "hoitolaitoksissa", johon omaiset ovat unohtaneet heidät.

No tämä synnyttää monenlaisia mielipiteitä, tärkeintä on että aloittaja miettii asian nyt kunnolla loppuun asti ennen kuin tekee lopullisia päätöksiä.

Vierailija
9/45 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidille tehtiin läppäleikkaus, lääkäri sanoi että ilman leikkausta elinaikaa on n. 2 vuotta. No äiti meni leikkaukseen ja sanoi sen jälkeen, että jos olisi tiennyt miten kamala leikkaus on ja kuinka kauan on kipeä, ei olisi mennyt. Eikä elänyt sitä kahtakaan vuotta leikkauksen jälkeen.

Äidin äiti kieltäytyi verensiirrosta kun oli jehova ja kuoli sitten ennen aikojaan. Se on jokaisen valinta.

Vierailija
10/45 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kardiologi ei suosittele leikkausta niin et kai varsinaisesti siitä sitten edes voinut kieltäytyä? Jos sitä ei sinulle edes voida tehdä, kun riskit ovat liian isot. Vai olisitko siis jotenkin itse saanut valita, tehdäänkö vai ei?

Vierailija
11/45 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin ajattelen kuin aloittaja. Lääketiede on tarpeeton, sehän pidentää elinikää.

Vierailija
12/45 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään mene sydänleikkaukseen, et ota koronarokotuksia, et käytä lääkkeitä etkä enää kuormita sairaanhoitoa. Se on täysin sinun oma valintasi. Mutta valmistele tosiaan lähtösi ja pidä huolta siitä että jälkeesi jää mahdollisimman vähän sotkua.

Vierailija
13/45 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olisikin painajaismainen potilas, joten hänen on parasta irtisanoutua kaikesta terveydenhuollosta ja mökkiytyä totaalisen omavaraiseksi.

Vierailija
14/45 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos kardiologi ei suosittele leikkausta niin et kai varsinaisesti siitä sitten edes voinut kieltäytyä? Jos sitä ei sinulle edes voida tehdä, kun riskit ovat liian isot. Vai olisitko siis jotenkin itse saanut valita, tehdäänkö vai ei?

En ole ap mutta sä et kyllä ymmärrä lukemaasi. Olisihan ap saanut sen leikkauksen, jos laihduttaisi ja lopettaisi tupakoinnin.

Vierailija
15/45 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidoista voi kieltäytyä.  Hoidot voivatkin olla tosi rankkoja, ihminen voi voida hoidoista huonommin kuin sairaus itsessään  olisi.  

Vierailija
16/45 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat samalta kuin teini, joka lähtee 20 asteen pakkasella ulos tennareissa,  ilman pipoa ja lapasia ja huutaa mennessään, että "kyllä minä tiedän kuinka paljon tarvitsen vaatteita, teidän tapa ei ole ainoa oikea".

No mutta näinhän se menee. Kyllä teinillä pitää olla oikeus palella, jos hänelle on tärkeämpää olla cool kuin lämmin. Sitä paitsi voihan olla että hän oikeasti ei palele. Olen 56v ja itsekin ajattelen että jätän kaikki tuollaiset leikkaukset väliin, jos vaikka tulee sydänvika tai syöpä. Haluan elää ja kuolla luonnollisesti, niin kuin ennen vanhaan kuoltiin. Miksi turhaan väkisin pitkittää elämää, jos sun luonnollinen kohtalosi olisi kuolla jo pois? Enkä muuten vieläkään pidä pipoa, enhän teininäkään pitänyt. Miksi pitäisi elää joidenkin ihme normien mukaan, eikä omien tuntemustensa ja halujensa mukaan?

Vierailija
17/45 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin hyvin sanottu.

Näissä postauksissa kuvastuu selkeästi myös suomalainen itsesääli ja itsensä mollaaminen. Siitä jotenkin nautitaan, omituinen asenne jota missään muualla maailmassa en ole tavannnut. (En asu Suomessa ja minulla on paljon erimallaisia ystäviä ja työkavereita).

Sellainen valmiiksi lannistunut ja "ei se kuitenkaan onnistu ja kukaan ei välitä ja olen  ruma ja huono ja paras kun kuolen pois".

Huvittava mutta samalla äärimmäisen ärsyttävä. Onneksi ei joudu kuuntelemaan. En kerta kaikkiaan pystyisi olemaan joka päivä tekemisissä tuon porukan kanssa.

Vierailija
18/45 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli

Vierailija
19/45 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettiin 18-vuotiaana joku sydänvika mutta kieltäydyin jatkotutkimuksista. En ole huomannut mitään outoa voinnissani ikinä ja täytän tänä vuonna 36 ja siinähän tuo vielä sykkii

Vierailija
20/45 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äidille tehtiin läppäleikkaus, lääkäri sanoi että ilman leikkausta elinaikaa on n. 2 vuotta. No äiti meni leikkaukseen ja sanoi sen jälkeen, että jos olisi tiennyt miten kamala leikkaus on ja kuinka kauan on kipeä, ei olisi mennyt. Eikä elänyt sitä kahtakaan vuotta leikkauksen jälkeen.

Äidin äiti kieltäytyi verensiirrosta kun oli jehova ja kuoli sitten ennen aikojaan. Se on jokaisen valinta.

Tuo jehovan usko sen pilasi sen leikkauksella saadun hyödyn. Kyllä on kaikki tropit tarpeen ja luotettava niihin ammattilaisiin eikä lähdetä omaa pöljyyttään kieltäytymään tästä js tuosta.

Leikkauksen läpi käynyt ja ihan hyvin on mennyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan