Miten naamioida eteisessä iso ja ruma sähkökeskus?
Ajattelin ensin että siihen laittaa sellaisen metallioven ja sen vaikka tapetoi, mutta niitä ei kuulemma ole saatavilla tuohon malliin. Ideoita, miten olette naamioineet?
Kommentit (31)
Kannattaa sitten tsekata ihan ammattilaiselta, millaisia turvallisuusvaatimuksia siihen liittyy, ennen kuin alat itse tekemään puista kehikkoa ja ovea siihen! Voi nimittäin olla, että sähkö- ja paloturvallisuusvaatimukset sanoo, että sen mahdollisen kehikon ja oven pitää olla metallia.
Enkä ainakaan peittäisi sitä millään Ikean pukupussilla, niin kuin joku on tehnyt!
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa sitten tsekata ihan ammattilaiselta, millaisia turvallisuusvaatimuksia siihen liittyy, ennen kuin alat itse tekemään puista kehikkoa ja ovea siihen! Voi nimittäin olla, että sähkö- ja paloturvallisuusvaatimukset sanoo, että sen mahdollisen kehikon ja oven pitää olla metallia.
Enkä ainakaan peittäisi sitä millään Ikean pukupussilla, niin kuin joku on tehnyt!
Siinä on peltikotelointi päällä. Peitin siis sen ruman kaapin
Vierailija kirjoitti:
On tsekattu jo. Tuota metalliovea kysyttiin sähkömieheltä joka sanoi ettei siihen ole saatavissa enää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Temusta voisi löytää hyviä ideoita, askartelutarvikkeita.
Samaa ajattelin. Askartele mieleisesi eläinnaamio, niinhän nykyään tehdään, kun naamioidutaan esim. eläimeksi.
Kortinki automaatti siihen alle niin sähkökaappia ei kukaan huomaa enää,ja rupeaa euroja tulemaan
Muistelen vanhoja säännöksiä, että siinä sähkökaapin edessä pitäisi olla metri tyhjää tilaa, eikä sitä saisi peittää millään muulla kuin siihen kaappiin suunnitellulla ovella. Syyhän on se, ettei edessä ole mitään palavaa ja jos sähköt pitäisi saada äkkiä katkaistua kaapille, sulakkeille ja etenkin pääkytkimelle pitää päästä esteettä.
Jos siinä edessä on joku kaappiviritys, niin menepä katkaisemaan virtoja jonkun palavan oven läpi.
Tilaa sähköasentaja, joka vaihtaa kaapin pienemmäksi ovelliseksi. Todennäköisesti sinulla on siinä iso tulppasulakkein tehty kaappi, jonka saa näillä uusilla automaattisulakkeilla pienennettyä. Omassa kaapissa on 30 tulppasulaketta, mittari ja pääsulakkeet noin 60x 120 cm kokoisessa "kaapissa" ja sen saisi ehkä kolmannekseen tai jopa pienempään uusimalla keskuksen.
Teetä jossain metallifirmassa ovi/ ovet. Maalaa/ tapetoi se/ne. Ei se niin kalliksi tule. Saat mielesi mukaisen.
Peilailuun se on ehkä vähän huonossa paikassa, pitkänomaisen kapean eteisen ihan nurkassa. Usein vielä se makkarin ovi on päivisin auki niin että menee sen eteen. Meillä on kyllä peili jo siinä paremmalla paikalla. Kun olen näitä ideoita tässä makustellut niin parhaimmalta ehkä tuntuu maastouttaa se seiniin sopivaksi, koska eteisessä on jo ennestään paljon kaikkea visuaalista hässäkkää, oviakin neljä. Ap