Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Otin aamulla tramal retard 100 mg ja olen vieläkin sekaisin

Vierailija
05.09.2024 |

Milloin tämä lääkkeestä johtuva paha olo oikein helpottaa?! Piti olla ortopedin mukaan tehokas kipulääke, mutta minulle tuli vain sairaan paha olo, joka jatkunut jo koko päivän. Kivut ennallaan.

onko tämän lääkkeen tarkoitus tehdä ihmiselle niin etova olo, ettei muista enää alkuperäistä syytä, miksi lääkkeen otti?!

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota sitä enää. Nimikin on outo. Eikö tavallinen burana auta?

Vierailija
42/43 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen tottuu ja etominen menee ohi.

Mulla kävi näin kipulaastarin kanssa. Eka päivä oli oksentelua. Univaikeudet jäivät, joten lopetin laastarit.

Oliko kipulaastari määrätty unilääkkeeksi? Tuolla tavalla noita lääkeriippuvaisia tehdään.

Kipulaastaria ei määrätä unilääkkeeksi eikä se paranna unta vaan heikentää. Eikä oikealla käytöllä tehdä lääkeriippuvaisia! Kipulääkettä on saatava tarvittaessa! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen reagoi yksilöllisesti lääkkeisiin, varsinkin opioideihin. Siksi olisi aina aiheellista teetättää (tai käydä itse teettämässä) farmakogeneettinen tutkimus, josta selviää mm. oma metabolia eri lääkkeiden kohdalla sekä paljon muutakin. Itsellä on ollut käytössä kaikki "huumelääkkeet" Temgesic, Oxycontin, Oxynorm, Tramadol eri versioina jne. Mistään ei todellakaan ollut apua kipuun, mistään ei myöskään tullut minkäänlaista euforiaa tai hyvää oloa. Eli testiä kehiin, jos ongelmia kipulääkityksen kanssa! Pörriäinen kertoo https://www.mehilainen.fi/laboratorio/farmakogeneettinen-paneeli

Ihan lisätietona: yllättävän harva lääkäri on tästä kiinnostunut, joten...