Otin aamulla tramal retard 100 mg ja olen vieläkin sekaisin
Milloin tämä lääkkeestä johtuva paha olo oikein helpottaa?! Piti olla ortopedin mukaan tehokas kipulääke, mutta minulle tuli vain sairaan paha olo, joka jatkunut jo koko päivän. Kivut ennallaan.
onko tämän lääkkeen tarkoitus tehdä ihmiselle niin etova olo, ettei muista enää alkuperäistä syytä, miksi lääkkeen otti?!
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Itellä tramal pahoinvointi helpotti vasta seuraavana päivänä ja päätin mielummin kärsiä kivuista kun oksetuksesta. Soitin kyl lääkäriin et saisko pahoinvointilääkkeitä niin oli jotenkin ylimielinen ja naurahtaen sano et ei niitä tollaseen oo tarkotettu?! :(
Olet ilmeisesti vajaaäly.inen.
Mulla lääkäri kehotti ottamaan Tramal satasia tuplamäärän vaikka pönttö sekaisin jo yhdestä. Eikä kuulema olisi haitannut autolla ajoakaan. Lopetin kokonaan, yritän pärjätä Burana, Panadol yhdistelmällä.
Retardihan tarkoittaa jarrua eli siksi voit huonosti edelleen koska se aine vapautuu hitaasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen tottuu ja etominen menee ohi.
Mulla kävi näin kipulaastarin kanssa. Eka päivä oli oksentelua. Univaikeudet jäivät, joten lopetin laastarit.
Oliko kipulaastari määrätty unilääkkeeksi? Tuolla tavalla noita lääkeriippuvaisia tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Ortopedin sanoin, Panacod ja Tramal eivät ole juuri normaalia käsikauppakipulääkettä vahvempia ellei käytetä suuria annoksia.
Ja sirdaludista voi keittää aamupuuron. Erehdyin kerran ottamaan jo apteekissa, olipa ajaminen kotiin viimeiset 10km.
Mulle kävi vastaava tavallisesta 100 mg tramalista ja päätin lopettaa koko lääkkeen kun ei auttanut kipuun. Pitkin hampain suostuin kokeilemaan retardia JA panadol 1 mg ja se oli tosi hyvä kombo kivun suhteen. Kipu lähti ja se oli ihana tunne se! Kokeile säkin buranaa ja/tai panadolia sen kanssa jos edes auttaisi siihen kipuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ortopedin sanoin, Panacod ja Tramal eivät ole juuri normaalia käsikauppakipulääkettä vahvempia ellei käytetä suuria annoksia.
Ja sirdaludista voi keittää aamupuuron. Erehdyin kerran ottamaan jo apteekissa, olipa ajaminen kotiin viimeiset 10km.
Sirdaludista sain lihakset lämpimäksi, en mitään muuta. Ataraxeja olen allergiaan (nokkosihottuma) syönyt kuin karkkia siinä toivossa että nukahtaisin edes hetkeksi, paskat. Parhaiten mulla toimii Burana+panadol.
Minulle se tekee vain pahoinvointia. Ei auta kipuun eikä laita päätä sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekään ei tee mulle muuta kuin huonovointisuutta.
Oliskohan Tramal tehokkaimmillaan hermosärkyyn, kuten minulla. Ei koskaan ole ollut sivuvaikutuksia eikä ainakaan sekoita päätä, jos sekoittaisi, kysyisin jotain toista tilalle. Ei lääkkeistä kuulu seota ja tehdä tyhmyyksiä. Lääkkeitä kuuluu ottaa vain tarvittaessa kipuun ei tarvittaessa päänsä sekoittamista ;)
Vierailija kirjoitti:
Oliskohan Tramal tehokkaimmillaan hermosärkyyn, kuten minulla. Ei koskaan ole ollut sivuvaikutuksia eikä ainakaan sekoita päätä, jos sekoittaisi, kysyisin jotain toista tilalle. Ei lääkkeistä kuulu seota ja tehdä tyhmyyksiä. Lääkkeitä kuuluu ottaa vain tarvittaessa kipuun ei tarvittaessa päänsä sekoittamista ;)
Hermosärkyyn se on minullekin kirjoitettu. Kuka on puhunut lääkkeiden ottamisesta pään sekoittamiseen? Sinä, mutta kuka muu? Ei kukaan. Joten ihmeellistä tuo jeesustelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hermosärkyyn se on minullekin kirjoitettu. Kuka on puhunut lääkkeiden ottamisesta pään sekoittamiseen? Sinä, mutta kuka muu? Ei kukaan. Joten ihmeellistä tuo jeesustelu.
Luulin olevan yleisesti tiedossa, että Tramaleita myydään kuin häkää nuorisolle katukaupassa?! Lääkärini varoitti näyttämästä pakettia missään koskaan kenellekään. Ei ole yhtään mikään pikkujuttu eikä mitään niinkuin sinä sanoit jeesustelua. Siitä vaan vitsailin, mutta ymmärsit vitsini kait pään aukomisena?
Vierailija kirjoitti:
Sitä se narkomania teettää
Päinvastoin, jos opioidit oksettavat ja saavat aikaiseksi pahan olon niin ei ole juuri vaaraa jäädä koukkuun, silloin omat mielihyvähormonit "pistävät kampoihin". Jos koet joskus dysforiaa elämässäsi niin ymmärrät.
Tramal on opioidi, ja opioidien sivuvaikutus on pahoinvointi.
Jos otat sitä useammin, tämä haittavaikutus häviää, kun elimistö tottuu siihen.
Mutta:
Varo, voit tulla fyysisesti riippuvaiseksi, jos otat sitä usein. Silloin sinulla on vieroitusoireita kuten heroiinilla tai Subutexilla.
Vierailija kirjoitti:
Jos lääkkeessä lukee retard, se viittaa myös lääkkeen ottajan retardoitumiseen.
Ihmettelen myös tuota. Olkaa varovaisia. Miksi lääke vetää jotkut sekaisin. Ei ole pakko käyttää sitä?
Vierailija kirjoitti:
Jos lääkkeessä lukee retard, se viittaa myös lääkkeen ottajan retardoitumiseen.
Ei viittaa. Älä pelleile.
Vierailija kirjoitti:
Itellä tramal pahoinvointi helpotti vasta seuraavana päivänä ja päätin mielummin kärsiä kivuista kun oksetuksesta. Soitin kyl lääkäriin et saisko pahoinvointilääkkeitä niin oli jotenkin ylimielinen ja naurahtaen sano et ei niitä tollaseen oo tarkotettu?! :(
Kyllä minä sain pahoinvointilääkettä kun leikkauksen jälkeen piti käyttää opioideja muutaman päivää. Riippuu lääkäristä.