Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Painonvartijat jotka syövät makeanhimoon muutaman suklaapalan!

Vierailija
10.02.2007 |

Miten te sen teette? Minulla makeanhimo iskee kotona iltasella. Jos kaapissa olisi suklaata söisin taatusti ensin ne muutaman palan ja kohta toiset jne... eli kohta olisi koko levy tuhottu.

Vinkkejä?

Tilasin muuten juuri pv:sta suklaapatukoita, katsotaan miten niiden kanssa käy :)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos meni jostain syystä enemmän niin merkitsin ne ylös ja vähensin muusta.

Minä tilasin myös niitä PV suklaapatukoita mutta en raskinut syödä niitä! :) Vieläkin tuolla kaapissa vaikka en enää laske pisteitä (vaikka kyllä pitäis!!)

Vierailija
2/18 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön KAIKEN mitä kaapissa on. Siis hyvän, rasvaisen, sokerisen, epäterveellisen. Vihannekset ym. jää kyllä paikoilleen.

Äskenkin tuhosin lasten herkkupäiväpussit. Tiedän, olen tyhmä, itsekuriton lehmä. Ryhdistäytyä pitäisi.

Mikään vaan ei tunnut auttavan. Jos jotain on kaapissa, sen myös syön. Meillä ei saisi olla MITÄÄN hyvää. Ei edes raakapakastepullia, nekin voi hätäänsä syödä.

Parempi olisi, jos mun ei tarvitsisi koskaan käydä kaupassa. Mies pysyy ostoksissa sovitusti listassa tiukkana, mä en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei edes raakapakastepullia, nekin voi hätäänsä syödä.

Vierailija
4/18 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos kaapissa on suklaalevy, niin aikas vaikeaa siitä on pidättäytyä.

Joskus olen kuitenkin tehnyt niin, että jos mies on halunnut ostaa itselleen suklaalevyn, olen itse ostanut pienen askin salmiakkia. Sitten ei ole kauheasti edes tehnyt mieli suklaata, ja rutkasti vähemmän pisteitä on kulunut!

Mutta jos " vahinko" sattuu, yritän sitten vähentää muusta.

Tosin nyt olen kyllä huolettomammalla linjalla, eli viikonloppuisin syön suht vapaasti mitä haluan, arkisin sitten niukemmin. Ja paino tippuu hiljalleen.

Vierailija
5/18 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt karppaamisen myötä olen siirtynyt tosiaan tummaan suklaaseen.

Suklaaseen, jossa on vähintään 70% kaakaota.

Mikä parasta; mun hiilareihin mahtuu kokonainen levy Maraboun 86%:sta suklaata päivässä, mutta ei sitä tule syötyä kuin muutama pala, koska se on niin vahvaa.

Vierailija
6/18 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten joku tykkää siitä.

Ja piti myös lisätä, että itselläni auttaa joskus makeanhimoon kauppareissuilla se, että laitan purkan suuhun kauppaan mennessä. Ei tee niin paljon mieli makeaa jostain syystä. Ja jos ei kaupasta osta niitä herkkuja, ei niitä tule myöskään syötyä.

t.9

Vierailija
7/18 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kokeilla sitä tummaa vaihteeksi!

Vierailija
8/18 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... voi syödä suoraan lusikalla tuskaansa.

Mä olen mestari keksimään näitä!

t.6

ja ps. pakastepullat raakana? Kyllä. Vähän mikrossa lämmittää, että taikina sulaa. Pimeetä.

Vierailija
9/18 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

... voi syödä suoraan lusikalla tuskaansa.

Mä olen mestari keksimään näitä!

t.6

ja ps. pakastepullat raakana? Kyllä. Vähän mikrossa lämmittää, että taikina sulaa. Pimeetä.

Vierailija
10/18 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hypnoosia! Toimii aivan loistavasti: alitajunnalle opetetaan että karkit ym. makea ei merkitse sinulle mitään. Hypnoosissa voit harjoitella vaikkapa tilannetta jossa kaappisi pursuaa suklaata ja karkkeja, katselet niitä rauhassa ja laitat kaapin kiinni. Voi toki olla, että vaatii useampia hoitokertoja, mutta mä olen onnistunut samalla metodilla pääsemään eroon sekä tupakasta että karkin ahmimisesta.

Ja muistakaa pitää säännölliset ateriavälit! Kun verensokeri laskee, alkaa ahmiminen. Ja juu, proteiinipatukan päällä on ohut kerros suklaata, ne maistuu hyvälle ja pitää vielä kylläisenä. Sitä en kyllä tiedä paljonko niissä on pisteitä, mutta eiköhän se liene helppo selvittää.

Vierailija
11/18 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

millään lailla vaikeaa. Ainoa vaatimus on se että HALUAA OIKEASTI lopettaa ahmimisen

Vierailija
12/18 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu hiukan siitä, kuka sitä antaa (lääkäri/psykologi tai muu hypnoterapeutti (usein pohjakoulutukseltaan sh)). Hintaesimerkkejä esim www kevyeksi com

Yleensä hoitokertoja tarvitaan vähintään 3.

Vierailija
13/18 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tosi skeptinen karppausta kohtaan mutta kun kokeilin niin sokerihimo hävisi heti. Nykyään en edes muista kaupassa karkkihyllyjen olemassaoloa.

Vierailija
14/18 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tekee löytöjä, kieltämättä!

Vierailija
15/18 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin omasta itsestä kiinni, miten painonpudotukseen ja ruokaan suhtautuu!

Minullakin on taipumus syödä kaikki eteen tuleva makea, jos vain aloitan. Tällä taipumuksella ei ole mitään tekemistä Painonvartijoiden kanssa, se on ollut olemassa aina. Nykyään minäkin teen päätöksen jo kaupassa; en osta kotiin suklaalevyä tai isoa keksipakettia. Sen sijaan saatan ostaa Ahaa-patukan tai Pätkiksen - tyydyttävät makeannälän, mutta homma ei riistäydy käsistä. Kotiin ostan kevyitä herkkuja: kevytjäätelöä, viinirypäleitä jne.

Edelleenkin käy helposti niin, että vieraisilla ollessa tulee syötyä liikaa. Tai syön neljä appelsiinia melkein peräjälkeen, kun ne ovat niin hyviä ja makeita:) Mutta muutaman suklaapalankin syöminen onnistuu jo! Täytyy vain tehdä hirveän tietoinen päätös. Ja monesti se syöminen pitää selkeästi katkaista esimerkiksi juomalla vettä tai syömällä jotain tuoretta (hedelmiä, kasviksia).

Vierailija
16/18 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karpatessa tämä itseään ruokkiva kierre loppuu ja se käsi lakkaa käymästä. Suosittelen varsinkin tätä yhtä makeanhimoista kirjoittajaa edes tutustumaan aiheeseen, jos hän haluaa apua. Muiden on turha kimpaantua.

Vierailija
17/18 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkä tuskin minua ajaakaan syömään. Pystyn kyllä vastustamaan nälkää, mutta pakonomaista syömistä en ja sillä ei ole mitään tekemistä nälän tai makean kanssa. Säännöllinen ruokailu saa minut masentumaan ja jopa itkemään ruokapöydässä. Kuljen muutenkin sumussa, joten en edes ole hereillä kun syön. Äidiksi tulemisen jälkeen minusta on tullut täysin selkärangaton.

Vierailija
18/18 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sokeririippuvuus on vähän niin kuin alkoholiriippuvuus. Mitä enemmän syöt sokeria, sitä enemmän sitä himoitset.

Karpatessa tämä itseään ruokkiva kierre loppuu ja se käsi lakkaa käymästä. Suosittelen varsinkin tätä yhtä makeanhimoista kirjoittajaa edes tutustumaan aiheeseen, jos hän haluaa apua. Muiden on turha kimpaantua.

Lisäksi sokerituotteita on saatavissa aivan joka paikasta, toisin kuin alkoholia. Mielestäni sokeririippuvuus on vaikeampi voittaa kuin alkoholiriippuvuus.

En tiedä uskaltaako tätä enää sanoakaan täällä, mutta itse olen päässyt karppaamalla eroon sokeririippuvuudesta. Ennen oli käytännössä mahdotonta kävella karkkihyllyn ohi, nyt ei ole ongelmaa.