Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada työpaikkakiusaaminen loppumaan? Vinkkejä?

Vierailija
05.09.2024 |

En jaksa enää tätä kiusaamista. Olen uhri jo ties kuinka monennen kertaa.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet uhri jo ties kuinka monetta kertaa, niin vastaus on ikävä kyllä peilissä. Käytöksessäsi ja/tai toimintatavoissasi ja toisten puheiden tulkitsemisessa saattaa olla puutteita. Toki työpaikalla on kiusaamista ja savustamista, mutta kaikki kiusaamiseksi koettu ei sitä ole. Esihenkilön huomautukset huonosta työn jäljestä ja virheistä eivät ole kiusaamista. 

Minulla on ollut työkaveri, joka koki tulleensa kiusatuksi. Erittäin epävarma ja virheitä pelkäävä tyyppi, joka kysyi ihan kaikki diipadaapa-asiatkin muilta, ja jos joku kysyi perään, hän aina kertoi, että sejase työkaveri käski tehdä niin. Koskaan hän ei ottanut omia virheitään kontolleen, vaan aina löytyi joku muu syyllinen, silloinkin, kun muut tiesivät totuuden. Epätoivoisenakin hän jatkoi toisten syyttelyä ja inttämistä, vaikka oli puhunut itsensä pussiin. Selkäänpuukottaja, sitä hän oli. 

Avaapa

Oletkohan  poikkeuksellisen kaunis ja karismaattinen tai komea? 

Vierailija
22/55 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vika täytyy olla jos ei pääse sisäpiiriin mukaan, jossa kehuvat toisiaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tainnut ap:ta mainittavasti asiansa kiinnostaa, kun ei mitään viitsinyt vastailla. Jos on noin vetelä töissäkin, ei ihme, kun tulee palautetta.

Vierailija
24/55 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku vika täytyy olla jos ei pääse sisäpiiriin mukaan, jossa kehuvat toisiaan. 

Jep. Jää paitsi viestittelyringistä.. 

Vierailija
25/55 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei halua sisäpiiriin. Vaan riittää, että saa tehdä työnsä rauhassa ja hyvin. Yleensä työpaikkakiusaajat ovat olleet myös koulukiusaajia.

Vierailija
26/55 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei halua sisäpiiriin. Vaan riittää, että saa tehdä työnsä rauhassa ja hyvin. Yleensä työpaikkakiusaajat ovat olleet myös koulukiusaajia.

Ja työpaikkakiusatut koulukiusattuja :/

Vierailija
27/55 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aika leppoisa ja joustava tyyppi ja olen huomannut, että monissa yhteisöissä on tyyppi, joka on valmis koettelemaan rajojani. Suututtamiseni kestää useamman kuukauden, mutta kun siinä on onnistuttu, niin lopulta suututtaja luimistelee ohitseni ja avaa ovia edestäni katse suunnattuna maahan. Väkivallan uhka on aika kätevä työkalu hankaliin ihmissuhdetilanteisiin, mutta se edellyttää jonkinlaista fyysistä vaikuttavuutta ja/tai kamppailulajitaustan luomaa tietoisuutta omista kyvyistä. Ei nyt pidä suoraan uhata turpaanvedolla, mutta murhaava katse varmasti riittää. Itse en hyväksy minkäänlaista kiusaamista, mutta kun ystävälliset vihjeet eivät mene perille pitää viesti välittää painavammin.

Vierailija
28/55 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus. Työpaikalla pitää olla turvallinen työympäristö ja esimies vastaa siitä. Jos ei vastaa ja sinua kiusataan niin teet rikosilmoitukse esimiehestä. Niin minä tein ja asiat alkoi muuttumaan ja kiusaaja sai monoa.

Vierailija
29/55 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvattamalla munat ja lopettamalla vinkumisen

Neuvojen pyytäminen ei ole ininää eikä vinkumista.

Vierailija
30/55 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua mihinkään sisäpiiriin, vaan olla rauhassa, nauttia työn tekemisestä ja tienata rahaa ilman olematta ahne sika. Ap

Vierailija
31/55 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikosilmoitus. Työpaikalla pitää olla turvallinen työympäristö ja esimies vastaa siitä. Jos ei vastaa ja sinua kiusataan niin teet rikosilmoitukse esimiehestä. Niin minä tein ja asiat alkoi muuttumaan ja kiusaaja sai monoa.

Entä jos se pahin kiusaaja on esimies ja samalla myös työsuojeluvaltuutettu?

Vierailija
32/55 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan oikein tykätty työkaveri🤣

Vierailija
33/55 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan oikein tykätty työkaveri🤣

No mitä olisi pitänyt tehdä? Alistua kiusaamiseen ja antaa pomon tehdä virkavirheen? Eri

Vierailija
34/55 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun aloittamaan alusta. 

Siis, että olen itsekin ollut ja olen vieläkin kiusattu sekä NS töissä että kouluaikoina alkaen tokaluokalta n. alusta. Tämä ei näemmä lopu koskaan. Mitkään rahankeruut yms eivät auta mitään. Siihen auttaa vain ja ainoastaan puuttuminen heti sen tapahduttua. Ja kiusaajan ehdoton erottaminen koulusta töistä yms. Lukeeks meidän kiusattujen otsassa, että meitä saa kiusata ja että vain kiusaajat näkee sen ???! Eikä tämä puuttuminen vaadi mitään koulutusta, vaan ottakaa silmä ja korva käteen ja kuunnelkaa ja nähkää !!!!! Se on tosi helppoa. Myös kameravalvonta tiloissa auttaa  suuresti, jos ei ite mukamas ehdi paikalle......siks just niitä opettajia/ohjaajia pitää olla rutkasti enemmän ! Jokaiselle oma ohjaaja, joka sellaisen haluaa. Helppoa !!! Ja se, että sitä ikärajaa alennetaan 10 vuotta sitä rikoksentekijän. 15 ei ole oikein. Kyllä 10 vuotta nuoremmatkin tekee samaa ja nuoremmatkin. Niitä ne oppii netistä yms. Mun NS työpaikka on hullujen huone, ainoa ero on vaan puhelinnumero. Ja ne ns ohjaajat.........ne eivät piittaa mitään, jos joku kiusaa jotakuta. Eivät osaa puuttua siihen. Naurettavaa, täysin naurettavaa !!!!! Sit niil o nolo tapa suosii muita. 

Vierailija
35/55 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä se monelle onkin se kateutta aiheuttava juttu: jos jollain on vahva työmoraali ja tykkää työstään, haluaa ns. vain "tehdä työnsä hyvin ja tienata".

Useille kun työpaikka tuntuu olevan jatkoa hiekkalaatikkoleikeille, jossa status ja henkilökohtainen elämä saa liian ison painotuksen suhteessa työhön. Jos et itse ole valmis näihin sosiaalisiin tuolileikkeihin, juoruiluun ja mielistelyyn, vaan keskityt työhön, niin siinäpä sinulle jo tarpeeksi syytä joutua silmätikuksi.

Vierailija
36/55 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat kaulasta vasemmalla kädellä ja rytkäytät pään seinään. Niin että kakistelee. Oikea käsi säästellään tosi kiusaajille.

Vierailija
37/55 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamiseen pitää aina puuttua. Se mikä tässä nyt nostattaa kulmakarvoja on, että mikä on todennäköisyys, että tulee kiusatuksi useissa eri työpaikoissa. Myös kiusatulla voi olla persoonallisuushäiriö tai esim. On autisminkirjolla, jolloin sellaisetkin asiat, jotka ei ole kiusaamista koetaan kiusaamisena. Sinuna pyytäisin aikaa työpsykologille ja kertoisin huoleni. Onnea matkaan ja hyvää vointia!

Vierailija
38/55 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on oma rooli työpaikalla. Toiset saa vastuuta ja toiset ei. Kokemus ja koulutus ei sitä takaa, vaan se että on hyvä tyyppi. Yleensä kiusatussa on jotakin vikaa. Näin se vain on. 

Juurikin tämä. Hyvät tyypit etenevät työelämässä. Peiliin katsomisen paikka jos ei osaamisesta ole minkäänlaista hyötyä. 

Määrittele hyvä tyyppi? Minun kokemukseni mukaan se ei ole hyvä työntekijä, lähinnä ruskeakielisin.

Vierailija
39/55 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli varmasti mustaa huumoria. Toisaalta kuvaa hyvin aikuisten maailman haasteita: hiekkalaatikolla tai leikkikentällä voi vielä tönäistä kiusaajaa takaisin. Työelämässä ja aikuisten maailmassa, etenkin naisten keskuudessa, kiusaaminen on usein "hienovaraista" ja vaikeampi todentaa. Myös tilanteeseen puuttuminen ja ratkaisujen löytäminen on silloin haastavampaa. Saatetaan vihjailla, puhua selän takana, levittää juoruja tai valheita sekä jättää ulkopuolelle.

Vierailija
40/55 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aika leppoisa ja joustava tyyppi ja olen huomannut, että monissa yhteisöissä on tyyppi, joka on valmis koettelemaan rajojani. Suututtamiseni kestää useamman kuukauden, mutta kun siinä on onnistuttu, niin lopulta suututtaja luimistelee ohitseni ja avaa ovia edestäni katse suunnattuna maahan. Väkivallan uhka on aika kätevä työkalu hankaliin ihmissuhdetilanteisiin, mutta se edellyttää jonkinlaista fyysistä vaikuttavuutta ja/tai kamppailulajitaustan luomaa tietoisuutta omista kyvyistä. Ei nyt pidä suoraan uhata turpaanvedolla, mutta murhaava katse varmasti riittää. Itse en hyväksy minkäänlaista kiusaamista, mutta kun ystävälliset vihjeet eivät mene perille pitää viesti välittää painavammin.

Itseään pitäisi saada puolustaa mutta minun työpaikallani pomo kävi heti kimppuuni kun puolustauduin. Ihan vaan tyynesti totesin kiusaajalle että lopeta tuo lapsellinen temppuilu (kaikki hiipi varpaillaan kun yksi raivostui ja paiskoi ovia, kettuili toisille) ja keskity työntekoon. Minä sain moitteet huonosta käytöksestä kun yritin rauhoitella kuumakallea.