Minne päin Suomea et ikinä haluaisi muuttaa?
Onko sulla joku seutu tai kaupunki Suomessa, jolla on mielestäsi niin kauhea maine tai huono imago, ettet ikinä haluaisi muuttaa sinne?
Itse en haluaisi ikinä asua Helsingin ympäryskunnissa, siis Kerava, Hyvinkää, Järvenpää, Riihimäki... Mulla on mielikuva radanvarsilähiöistä, joissa paljon ongelmia eikä mitään juuria tai perinteitä.
Kommentit (234)
Vierailija kirjoitti:
Savoon
Minä taas haluaisin Savoon. Järvisuomeen. Kun pääsisi edes käymään siellä, sillai että sais olla viikkoja. Oisin onnellinen.
T. Satakunnasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ouluun. Tasainen harmaa pieni ruma kaupunki jossa ei tapahdu mitään, ei ole oikeaa toria, eikä joulutoria kun muutama koju, lumi sulatetaan siltäkin kadulta pois ja harsoa kuusten ympärille.. merta ei ole hyödynnetty kun kaikki näköalat rakennetaan täyteen, pajupusikkoa tien varret täynnä. Järvet rehevöityneet ja haisevat.
Oulussa pahinta ovat avojalakaset. Etelä sortaa Oulua , isäntä/emäntä sanoi/teki aina niin ja se on ainoa oikea tapa, KärpätKärpätKärpät, Oulu on sen ja sen alueen pääkaupunki jne
KÄRPÄT on rautaa!
Olen asunut ympäri Suomen maan, Lapista pääkaupunkiseudulle ja siltä väliltä. Kaikki muut paikat on ihan ok ja joka paikassa on hyvät puolensa, paitsi yhdessä: Pudasjärvellä. Olin siellä töissä muutaman vuoden ja se oli ihan karmea paikka! Ihmiset tosi ylpeitä, aina oikeassa olevia tai sitten hiirulaisia. Yksikin sanoi kerran: "Me pudasjärveläiset olemme suuria ihmisiä!"
Hyi olkoon!
Vierailija kirjoitti:
Turku, Rauma, Pori ja lähialueet. Ihmiset täysin kusipäisiä ja outoja.
Tai et vaan ymmärrä sitä huumorintajua. Se on vähän karskimpaa ainakin Porissa päin, mutta vittuilu on siellä rakkauden osoitus. Sitä ei esim Pirkanmaalla ymmärretä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Itäraja, Itä-Helsinki, Itä-Lappi
Hui hui, syökö isot pahat venäläiset sut suihisi, vai mistö tämä itäkielteisyys johtuu.
Itse, asuisin mieluiten Siperiassa, joten en ymmärrä, (paitsi ton itähelsingin, joka lienee ghetto).
Pohjoisen ja keskisen Savon alue ehdottomasti ei. Pahin mt.sairaiden ja paihdeaddiktien alue. Todella kaksinaamainen ja epäluotettava kuva jäi ihmisistä. 6 vuotta Kuopiossa riitti.
Nyt Tampere. Ostimme ok.talon, olemme juurtuneet, lapsilla turvallinen asuin- ja kouluympäristö ja perheemme viihtyy kaikinpuolin erinomaisesti 4 vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Niin paljoa ei makseta että Helsinkiin muuttaisin. Hyi helvetti, täynnä kamelikuskeja, loisivia r. ättipäitä, ituhippejä, viherpiipertäjä sakkia, ylimielisiä muijia, homoja, narkkeja, muita ääliöitä.
Et siis ole Helsingissä edes käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Espooseen enkä mihinkään missä Fortumilla on sähköverkkovastuu.
Lisäksi Suomen pohjoisosiin ei, koska siellä on liian pitkä kylmä kausi.
Hyvä. Saamme olla yhtä mielensäpahoittajaa vailla.
Lähden viettämään ja tuhlaamaan eläkepäiviäni ulkomaille 🤗
Savo.
Huonokuntoiset ajoväylät, outo liikennekulttuuri, se puhetyyli, kaikkinainen junttius kaikkialla. Uh. Ei toimi lahtelaiselle.
En enää ikinä muuttaisi kehäkolmosen "alapuolelle".
Hamina, Kotka, Varkaus, Joensuu, Laappeenranta, Imatra eli en kaakkois- itäosaan Suomea muuttaisi koskaan
Pk-seutu, Turku lähialueineen, Lappi osin, onhan noita.
Olen asunut Vantaalla ja Espoossa enkä ikinä enää halua sinne. Myös Itä-Suomen voisi jättää väliin.
Eteläsuomi tuli heti esnimmäisenä mieleen.
Etelä-Pohjanmaalle