Minne päin Suomea et ikinä haluaisi muuttaa?
Onko sulla joku seutu tai kaupunki Suomessa, jolla on mielestäsi niin kauhea maine tai huono imago, ettet ikinä haluaisi muuttaa sinne?
Itse en haluaisi ikinä asua Helsingin ympäryskunnissa, siis Kerava, Hyvinkää, Järvenpää, Riihimäki... Mulla on mielikuva radanvarsilähiöistä, joissa paljon ongelmia eikä mitään juuria tai perinteitä.
Kommentit (234)
Ei minnekään saareen, mistä pääsisi pois vaan veneellä. Mutta silti pitäisi olla meri nurkan takana :)
On monia kaupunkeja, joihin voisin periaatteessa muuttaa, mutta koska raideyhteyksiä isoihin kaupunkeihin ei ole, tai ne ovat heikot, kaupunki on poissa laskuista.
Etelä-Pohjanmaalle. Olen töiden takia joutunut asumaan siellä, ja missään päin Suomea en ole tavannut niin juntteja ja sisäsiittoisia ihmisiä.
Pohjois-Pohjanmaa taas on hieman körttikansaa omaan makuun liikaa
Ekana tulee mieleen Helsinki. Jotenkin tykkään väljyydestä ja lapsiarjen helppoudesta pienemmässä kaupungissa. Liikkuminen sujuvaa ja luontoon pääsee takapihalta ja mökki ihan lähellä.
Lahteen, Jyväskylään, enkä minnekään muualle Savoon.
Vierailija kirjoitti:
Lahti, Jyväskylä ja Joensuu - savolaisuuden etuvartioasemat!
Lappiin, kainuuseen, itä-suomeen tai ylipäänsä yhtään mihinkään jossa puhutaan mie sie
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunki seutu. Liikaa ihmisiä+kaikilla kiire..stressi ei ole hyväksi ihmisille
Miksi siellä juostaan metroon vaikka seuraava tulee kolmen minuutin päästä?
Ei ole pakko jousta. Voi juosta jos haluaa. Voi kiirehtiä tai olla kiirehtimättä, ei kuulu kenellekään. Siinäpä maalaistollolla ihmettelemistä.
Ei ikinä mihinkään sisäsiittoiseen lattapäiden Itä-Suomeen tai Savoon. Tai tarkemmin ajateltuna mihinkään pk-seudun ulkopuolelle. Pääosa suomesta on rumaa ryteikköä täynnä juntteja.
Vierailija kirjoitti:
Vaasaan. Sisäsiittoinen teko ruotsalainen pikku kaupunki.
Vaasan veri ei vapise.
Lappiin. Minun makuun kamala luonto, ei mitään kiinnostavaa missään, ihmiset ihme vänkyröitä.
En mihinkään Helsingin ulkopuolella, ainoa asuinkelpoinen paikka Suomessa.
Kokemusta löytyy Oulusta, Kempeleestä ja Tampereelta. Ei enää ikinä näihin!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahti, Jyväskylä ja Joensuu - savolaisuuden etuvartioasemat!
Mulla oli jo pikkupoikana tunne, etten halua Jyväskylään. Jokin siinä mättää, ei hyvä fiilis kyseisestä paikasta. Se ei taida olla oikein meikäläisen paikka, kun siitä on jo pikkupoikana hälytyskellot soineet, että ei ei Jyväskylään. Mikä v..tu siinä on?
Poriin. Jotenkin hirveän negatiiviset vibat tulee
Ruotsinkieliset pikkukaupungit.
R asismi kukoistaa 🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunki seutu. Liikaa ihmisiä+kaikilla kiire..stressi ei ole hyväksi ihmisille
Minuuttiaikataulu jatkokuljetukseen.
Välillä naurattaa nää Helsinkiin. Se on vähän eri juttu asutko Puotilassa vai Eirassa.