Minne päin Suomea et ikinä haluaisi muuttaa?
Onko sulla joku seutu tai kaupunki Suomessa, jolla on mielestäsi niin kauhea maine tai huono imago, ettet ikinä haluaisi muuttaa sinne?
Itse en haluaisi ikinä asua Helsingin ympäryskunnissa, siis Kerava, Hyvinkää, Järvenpää, Riihimäki... Mulla on mielikuva radanvarsilähiöistä, joissa paljon ongelmia eikä mitään juuria tai perinteitä.
Kommentit (234)
Helsinki ja pääkaupunkiseutu ylipäänsä, sekä Kouvola.
Helsinkiin ja varsinkaan itä-Helsinkiin en ikinä muuttaisi.
Havukoski, koivukylä. Itä-Vantaa.
Täynnä saastaa.
Lappiin. En kestä muutenkaan tätä kylmyyttä ja pimeyttä mitä täällä Suomessa riittää. Niin ja lapin ötökät, mäkäräiset ym on saatanasta.
Jos tässä nyt haetaan ympärivuotista asumista, niin jonnekin Lappiin tai Koillis-Suomen perifeerisille alueille en haluaisi muuttaa. Pitkät välimatkat, elämisestä tulisi liian hankalaa. Eikä ilmastokaan houkuta. Loma-asunnon voisin kyllä hankkia.
En muuta minnekään täältä Helsingistä. Kokemusta Pohjois-Savosta, Keski-Suomesta, pääkaupunkiseudulta (Vantaalta kolmesta eri kaupunginosasta) Keski-, Itä- ja Länsi-Uudeltamaalta. Ei enää ikinä.
Vaasaan. Sisäsiittoinen teko ruotsalainen pikku kaupunki.
Helsinki ja nykyisellään valtaosa kehyskunnista.
Eikä kyseessä ole mielikuva vaan minä asun täällä. Sen sijaan monista muista Suomen kaupungeista on muodostunut positiivinen mielikuva pk-seudulta pois muuttaneiden vastaavien lapsiperheiden kokemusten ansiosta (vastaava = korkeakoulutetut työssä käyvät vanhemmat).
Keskisuomi (Jyväskylä, Ääneskoski)
Turun alue
Kouvolan lähiseutu
Näistä ihmisistä näillä alueella hyvin junttimainen ja jopa vaarallinen mielikuva.
Pääkaupunkiseutu.
Ulkkareita ja pahoinvointia, puukot heiluu ja ryöstetään jopa lapsilta kengätkin jalasta.
Espooseen. Siellä on aika levotonta.
Pääkaupunkiseutu. Asuin Helsingissä opiskeluaikoina ja työelämän ekat vuodet 2000-luvun alussa, silloin oli vielä ihan OK. 20 vuodessa koko pk-seutu on paskottu totaalisesti, en ikinä muuttaisi sinne enää. Sääliksi käy piruparkoja jotka siellä velkavankeina elelevät.
Minnekkään, missä ei olisi merenranta lähellä.
Savoon, Itä-Suomeen tai muualle Kouvolaan