Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parkkipate ja outo hovin ratkaisu

Vierailija
05.09.2024 |

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/bc167aef-5b67-4dc0-a6ae-f8c5e1c5…

Hovioikeus antoi uuden hyvin erikoisen ratkaisun vaikka aiemmat päätökset on olleet toisen suuntaisia. Toki jokainen tapaus on erilainen. 

tähän erikoiseen liiketoiminnan muotoon sekä yritysten itsensä omistamiin perintätoimistoihin toivoisi eduskunnan ottavan pikaisesti kantaa.  

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun tahon pitäisi puuttua perintätoimiin koska näiden yritysten lupa toimia on epäselvä

Vierailija
2/41 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en todellakaan ymmärrä miten voi olla olemassa tällainen "Parkkipate". Minkä lain mukaan syntyy sopimus parkkipaten ja pysäköijän välille? Hämärähommaa ja korruptiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parkkipatet ja vastaavat kuolevat siinä kohtaa kun ihmiset opettelevat pysäköimään. Siihen asti heitä tarvitaan yksityisten alueilla.

Vierailija
4/41 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä yhtään, että miksi tässä tapauksessa olisi pitänyt parkkipatelle mitään nimeä kertoa. Eihän edes oikeudessa ole pakko todistaa perheenjäsentään vastaan. Mutta onko tämä parkkipate nyt jotenkin lain yläpuolella?

Ja se, että auton haltija = pysäköijä on ihan täyttä peetä, kyllähän sen luulisi tyhmemmänkin ymmärtävän, ettei siihen väliin voi mitään yhtäläisyysmerkkejä vetää. 

Vierailija
5/41 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hovioikeus antoi uuden hyvin erikoisen ratkaisun vaikka aiemmat päätökset on olleet toisen suuntaisia."

Käsittääkseni aikaisemmissa tapauksissa ajoneuvon haltija on pystynyt antamaan todisteita sille että ei ole kyseisellä hetkellä olemaan pysäköitävässä autossa vaan on ollut muualla. Sen jälkeen hänellä ei ole enää mitään valvollisuutta tietää kuka auton on pysköinyt joten silloin näyttövelvollisuus on parkkifirmalla.

Tässä tapauksessa oli kyse siitä riittääkö vain halijan kiistäminen ilman suoria todisteita.

Vierailija
6/41 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En kyllä ymmärrä yhtään, että miksi tässä tapauksessa olisi pitänyt parkkipatelle mitään nimeä kertoa. "

Ei tarvitsekaan mutta pitäisi olla joku todiste että itse ei ole autoa pysäköinyt (esim. että on ollut silloin töissä). Nyt sellaista ei ollut.

Vierailija
7/41 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja se, että auton haltija = pysäköijä on ihan täyttä peetä, kyllähän sen luulisi tyhmemmänkin ymmärtävän, ettei siihen väliin voi mitään yhtäläisyysmerkkejä vetää. "

"Olisi se voinut olla joku muukin" ei silti ole mikään todiste siitä että ei ole itse pysäköinyt.

Vierailija
8/41 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tästä pelleilystä voisi kirjelmöidä oikeusasiamiehelle?

Vierailija
9/41 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ja se, että auton haltija = pysäköijä on ihan täyttä peetä, kyllähän sen luulisi tyhmemmänkin ymmärtävän, ettei siihen väliin voi mitään yhtäläisyysmerkkejä vetää. "

"Olisi se voinut olla joku muukin" ei silti ole mikään todiste siitä että ei ole itse pysäköinyt.

Kuten ei sekään, että olisit voinut olla sinäkin. Etenkin kun ottaa huomioon, että perheessä oli useita ajokortillisia henkilöitä.

Vierailija
10/41 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko todistaa, että se et ollut sinä? Se, että väität, ettet edes tunne auton omistajaa, ei riitä, jos ja kun et voi todistaa, ettet tunne.

Vierailija
11/41 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi itse tehdä tällaisia naurettavia oikeudessakin päteviä sopimuksia? Voinko määrätä, että jos oveani koputtaa tai minulle soittaa, niin joutuu maksamaan 1000e koska sopimus on syntynyt?

Vierailija
12/41 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisen liikevaihdon ko. yritys kahmii itselleen laittomalla liiketoiminnalla ja siihen päälle keräävät perintäkuluja erillisellä firmalla.  

Vierailija
13/41 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parkkipatet ja vastaavat kuolevat siinä kohtaa kun ihmiset opettelevat pysäköimään. Siihen asti heitä tarvitaan yksityisten alueilla.

Mielipiteesi muuttuu kun käy vielä niin että saat itse sakot omaan ruutuusi pysäköimestä. Reklamaatio ei tule menemään läpi. Kokemusta on.

Vierailija
14/41 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voitko todistaa, että se et ollut sinä? "

On se mahdollista. Esim. että on ollut silloin todistetusti töissä, matkoilla, tehnyt korttioston toisella paikkakunnalla tms. 

Vierailija
15/41 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi itse tehdä tällaisia naurettavia oikeudessakin päteviä sopimuksia? Voinko määrätä, että jos oveani koputtaa tai minulle soittaa, niin joutuu maksamaan 1000e koska sopimus on syntynyt?

Kuulostaa kohtuuttomalta sopimukselta joka on silloin pätemätön.

Vierailija
16/41 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeusvaltio Suomessa tarkoittaa että tavis kansalainen ja rikoksen uhri on itse syyllinen kunnes toisin todistetaan. Todistustaakka on aina hänellä. Ammattirikolliset, viranomaiset ja tietyt poliitikot ovat poikkeus ja heitä vastaan pitää olla erittäin raskauttavia todisteita.

Vierailija
17/41 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten ei sekään, että olisit voinut olla sinäkin. Etenkin kun ottaa huomioon, että perheessä oli useita ajokortillisia henkilöitä.

Kyse onkin siitä onko todisteita. Se että olisi voinut olla jotain muuta ei ole todiste mistään.

Vierailija
18/41 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenekään ei tarvitse osoittaa tai todistaa syyttömyyttään, tämä on ihan perusasia. Syyttäjän on löydettävä todisteet syyllisyydestä. Lisäksi, lain mukaan pysäköinninvalvontaa saa harjoittaa ainoastaan viranomainen eli poliisi ja kunnallinen pysäköinninvalvonta.

Sopimus on kahden osapuolen neuvottelema ja hyväksymä asia. Jos ajan kyltin ohi, se ei ole sopimus.

Vierailija
19/41 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenekään ei tarvitse osoittaa tai todistaa syyttömyyttään, tämä on ihan perusasia. Syyttäjän on löydettävä todisteet syyllisyydestä. Lisäksi, lain mukaan pysäköinninvalvontaa saa harjoittaa ainoastaan viranomainen eli poliisi ja kunnallinen pysäköinninvalvonta.

Sopimus on kahden osapuolen neuvottelema ja hyväksymä asia. Jos ajan kyltin ohi, se ei ole sopimus.

Oikeus on eri mieltä. Näköjään kuka tahansa voi alkaa laittaa kylttejä maillensa ja teillensä. Pysäköimällä tai jopa vain ohi ajamalla hyväksyt ehdot.

Vierailija
20/41 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kohtuuttomalta sopimukselta joka on silloin pätemätön.

1000€ on kohtuuton mutta esim 100€ varmaan pitäisi mennä läpi jos on tarpeeksi iso lappu ovessa. Perustat firman ja sanot että se on konsultointimaksu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi