Perhe viettää enemmän aikaa mun eksän kanssa kuin mun
Pakko avautua ees jonnekin tästä. Seurustelin mun eksän kanssa 10 vuotta. Meillä on 2 lasta.
Musta tuntu mukavalta kun eron jälkeen mun äiti ja isäpuoli sano eksälle että se on aina tervetullut sinne vaikka ollaankin erottu ja joulutkin ollaan vietetty niin, että myös eksä on mun vanhemmilla jouluisin. Nää on ollut mun mielestä vielä hyviä juttuja, vaikka esim yhtenä jouluna jouduin yöllä kuuntelemaan mun siskon, sen miehen ja eksän keskustelua joka kuului yläkertaan kun nukuin. Keskustelussa mun sisko selitti eksälle sitä kuinka oon tehnyt virheen kun oon eronnut hänestä ja eksä löytää varmasti nopeasti uuden ja mä joudun huomaamaan etten löydäkään ketään. (Tähän ohis, mä löysin nykyisen avomieheni 3 vuotta eron jälkeen. Eksällä ei edelleenkään oo ketään)
No sit alko tulemaan mun porukoilta sellaista että kesäisin ne kutsuu sinne mun eksän ja lapset, mutta ei mua. Tästä joskus sanoinkin mun äidille, mutta ei se vastannut mitään.
Sen jälkeen mun sisko alkoi kutsumaan mun eksää ja tyttöjä sinne aina uudeksvuodeks, mutta ei koskaan mua. No sekin vielä meni.
Ja sit mun sisko päätti lähteä omien lastensa ja miehensä kanssa Kreikkaan ja kutsui myös mun eksän ja lapset, ei mua. Tän vielä jotenkin ymmärsin, koska mulla ei ois ollut varaa lähteä mukaan.
Nyt sit juttelin mun äidin kanssa puhelimessa ja kerroin sille siitä kuinka hyvältä tuntui kun mun 13v tyttö soitti Kreikasta apua tamponien kanssa, kun ei ollut koskaan käyttänyt, mutta menkat oli tullut ja halusi uimaan. Äiti kommentoi tähän heti, että hänkin oli opettanut mun siskoa näissä asioissa. Mä taas opettelin aikanaan ite kaikki nää, koska mulle hän ei opettanut mitään. En sanonut tähän mitään, koska oon tottunut näihin. Sit sain tietää, et eksä on laittanut kasan videoita ja kuvia kreikasta mun äidille. Mäkin oon saanut muutaman kuvan kun pyysin, mut mun äidille on laittanut huomattavasti enemmän. Ja tähänkin oon tottunu.
Mut siin kohtaa tuntu jo todella pahalta kun äiti vahingossa puhui ohi suun siskon miehen 40 vuotis synttäreistä joihin mua ei oltu kutsuttu, mutta eksä oli. Tästä sanoin mun äidille, että nyt en ymmärrä ja ei tunnu kauheen hyvältä, että eksä kutsutaan kaikkeen ja mua ei. Äiti meni aika vaikeaks ja vaihtoi puheenaihetta.
Ja siis tosiaan meillä on eksän kanssa tosi hyvät välit eli siitä tää ei johdu. En tiedä ees miks tein tän alotuksen. Tuntuu vaan niin pahalta et piti purkaa jonnekin. Ja nää on vaan nykyhetkeä. Lapsuudessa on erilaista ulkopuolelle jättämistä ja ei oo ihme, että puran niitä terapiassa. Mun sisko on mua 10 vuotta vanhempi, mut hänen rinnallaan mä kasvoin yksin vailla huomiota, koska hän on aina tarvinnut huomiota ja tukea paljon.
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan narsistien keskellä? Joko vain eksä tai sitten myös joku perheenjäsenesi? Niille tyypillinen toimintatapa.
Korkeintaan mun sisko, ei muut. Enkä menis välttämättä sanomaan häntäkään narsistiksi, vaikka ei oo oikein kiinnostunut muusta kuin itsestään ja itseensä liittyvistä asioista.
Mun sisko on oikeesti tosi huoneen valtaava persoona. Jopa niin paljon et esim mun lapsuuden ystävä kertoo pelänneensä mun siskoa aina ja pelkäävänsä edelleenkin. -ap
Oletkohan narsistien keskellä? Joko vain eksä tai sitten myös joku perheenjäsenesi? Niille tyypillinen toimintatapa.