Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatteletko mielisairauksista, että niistä ei voi parantua koskaan lopullisesti?

Vierailija
10.02.2007 |

Kerran hullu on aina hullu. Mutta hyvällä lääkityksellä sairaus saadaan pidettyä kurissa tai voi olla pitkiäkin ns. " parempia" jaksoja.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä sinulla oli?

Vierailija
22/28 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

25:lla oli vaikea-asteinen masennus ja persoonallisuushäiriö. On kyllä esitetty epäilys, että diagnoosi oli alunperinkin väärä. Parantua voi, kunnollisella hoidolla, aikakin auttaa. Toiset ongelmat voi vielä purkaa ja persoonan rakentaa uusiksi, itse olin tuolloin vielä keskenkasvuinen, siksi muutos oli mahdollinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin sitä n. 2 vuotta. Lääkkeen ja terapian avulla paranin. Sitäpaitsi itsetunto vahvistui myös.

Vierailija
24/28 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on takanaan yksilöllinen historiansa ja jokainen on erilainen luonteeltaan ja geeneiltään. Joillakin on elämänkokemukset olleet pääosassa sairastumisessa ja toisella taas geenit. Jotkut parantuvat täysin hyvin vaikeistakin tiloista, esim. vakava masennus tai skitsofrenia ja toisilla paraneminen saattaa olla vuosikymmeniä kestävä prosessi.

Vierailija
25/28 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oireita vääristä tavoista ja keinoista käsitellä elämää ja asioita ja ylipäätään vääränlaisesta maailmankuvasta. tämä siis oman kokemuksen perusteella, olen kokenut kaksi masennuksen aallonpohjaa (kestivät n. kaksi vuotta kumpikin) ja syömishäiriö kesti 10 vuotta.

Sitten taas joku skitsofrenia tai kaksisuuntainen mielialahäiriö ovat aika lailla eri asia, en usko että niistä ikinä paranee.

Vierailija
26/28 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän psykoottisen ihmisen, joka on parantunut. Tiedän neuroottisen ihmisen, joka ei koskaan parane. Riippuu aina tapauksesta.

Vierailija
27/28 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus, johon liittyi psykoottisia piirteitä...

En oikein itse muista niitä hetkiä, kun menin sairaalaan, jossa tämä diagnoosi tehtiin. Luultavasti psykoottiset piirteet olivat pakkoajatuksia, joita pyörittelin koko ajan päässäni: asiat piti tehdä koko ajan juuri samalla tavalla jne. Eli en ollu pelkästään masentunut, vaan sairauteni näkyi myös erilaisina pakkojen noudattamisena jne.

Mutta kuten sanoinkin, en enää muista koko sairauteni kirjoa. Se oli omituista aikaa ja parantumisen jälkeen on vaikea uskoa, että se omituinen höpöttäjä todella olin minä.

19

Vierailija
28/28 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen elävä esimerkki. Minulla on ollut kauan sitten paniikkihäiriö, ja masennus. Kävin kome vuotta terapiassa. Tästä on aikaa vajaat 15 vuotta, eikä ole vaivannut sittemmin.

Herkkä olen kuitenkin, mutta ei se mielestäni ole sairaus. Joku tänne osuvasti kirjoitti, että aikamme on sairas. Olen samaa mieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme