Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kerrostalossanne nokkimisjärjestys?

Vierailija
05.09.2024 |

Esim. että alkuperäisasukkailla on oma klikki, johon uudemmat eivät pääse tms? 

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanoilla on. Mutta olenkin mies.

Vierailija
22/42 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiössä kaikki osakkaat ovat tasavertaisia asukkaita, ainoastaan taloyhtiö kokouksessa jos äänestys menee tasan puheenjohtajan ääni ratkaisee. 

Eivät ole tasavertaisia yhtiökokouksessa. Siellä jokaisen äänivalta on osakkeiden määrä. Esim 120 m2 huoneistolla on paljon enemmän osakkeita kuin 40 m2 asunnolla. Käytännössä osakkeiden määrää ei yleensä lasketa mutta lain mukaan näin tulee toimia. Jos äänestys näyttää tasaiselta perinteisessä käsi pystyyn -äänestyksessä ja joutuu häviölle, niin kannattaa vaatia äänestystä osekamäärän perusteella. Jos näin ei toimita vaatimuksesta huolimatta, niin päätöksen voi riitauttaa.

Olet oikeassa, mutta harvoin noin tapahtuu,  johtuuko osakkaiden tietämättömyydestä tai välinpitämättömyydestä. Noin yleisesti ottaen  osakkaat ovat tasaverta

suurin osa ei taida tietää eikä ota selvää. Kannattaa käyttää tuota korttia sopivassa tilanteessa ja jos siitä nousee äläkkä, niin ilmoittaa samantien, että riitauttaa asian ja kustannukset tulevat taloyhtiölle. Isännöitsijän PITÄISI tietää 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään hajua miten kerrostalopolitiikka toimii. Ikinä en ole missään kokouksissa ollut eikä sellaisiin ole kutsuttu. Olen tosin aina asunut vuokralla. Naapureiksi ei ole ikinä sattunut inhottavia ihmisiä. Olen tosin vasta 27v ja asunut neljässä eri kerrostalossa aikuisikäni.

Vierailija
24/42 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokkimisjärjestykset ovat vain niiden vanhojen partojen omassa päässä. Meillä rivarissa ne, jotka ovat asuneet samalla paikalla viimeiset 30 vuotta kuvittelevat olevansa jotain suuriakin heimopäälliköitä, jotka viisveisaavat nykyajan säännöistä. Yrittävät milloin minkäkin syyn varjolla määräillä muita koska näin tehtiin silloin joskus, pakko tehdä näin vieläkin.

Vierailija
25/42 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta talon kingit tai päällepäsmärit. Olen asunut talossa 35 vuotta. En tunne edes ulkonäöltä saman kerroksen asukkaita. Eikä haittaa yhtään.  Tervehdin pihalla ja hississä,jos talolaisia kohtaan. Muuten ei voisi vähempää kiinnostaa. Ideaali tilanne. 

Vierailija
26/42 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siellä itäisen Helsingin neukkukuutiossa sitten vaikeaa. 

Vierailija
27/42 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole mitään hajua miten kerrostalopolitiikka toimii. Ikinä en ole missään kokouksissa ollut eikä sellaisiin ole kutsuttu. Olen tosin aina asunut vuokralla. Naapureiksi ei ole ikinä sattunut inhottavia ihmisiä. Olen tosin vasta 27v ja asunut neljässä eri kerrostalossa aikuisikäni.

Jos viihdyt tuon ikäisenä av-palstalla olet kyllä pahasti tätiytynyt. 

Vierailija
28/42 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä naapureiden nimiä tai tunnista kasvoja, jos on joku niin olen siitä täysin tietämätön

Vierailija
29/42 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa oli hetken aikaa tällainen "klikki", johon myös itse kuuluin. Painostimme uuden äänekkään asukkaan muuttamaan, koska hän häiriköi kaikkia. Esim. musiikki saattoi huutaa täysillä läpi yön ja kun asiasta kävi sanomassa se loppui hetkeksi ja alkoi taas uudestaan eli jouduttiin soittamaan myös poliisit monta kertaa. Nyt on taas kaikki hyvin ja häirikön tilalle tullut uusi asukas on erittäin mukava ja asuu häiriköimättä muita. 

Vierailija
30/42 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei sinulla äänivaltaa kokouksessa olekaan eikö kutsuta, jotkut antaa luvan osallistua kuunteluoppilaana vuokralaisten. Huoneistosi omistaja kutsutaan kokouksiin. 

Vierailija
31/42 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää vuokralla olioista koska eivät osaa käyttäytyä! Tuovat koiransakin tänne räksyttään.

Vierailija
32/42 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Uusille tulijoille taotaan kalloon, että myös piha-alueella on tupakoimiskielto. Kännykkävideo hallitukselle, jos huomauttaminen ei painu pipoon.

Vierailija
33/42 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla tätä riittää ja viimeksi Ruoholahden taloyhtiössä kieroiltiin yhtä asukasta vastaan. Tämä kohdehenkilö on aika rauhallista sorttia eli ei edes aiheuta minkäänlaista häiriötä. Mutta kun joku ei nyt vain tykkää jostakusta jostakin syystä. Aina pitää olla vähän draamaa. 

Vierailija
34/42 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana 50-luvun kerrostalo Meilahdessa meillä on! Kaunis ja hyvin hoidettu.

Vierailija
35/42 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos viihdyt tuon ikäisenä av-palstalla olet kyllä pahasti tätiytynyt. 

No kai sitä voi nuorena miehenäkin sitten tätiytyä 🙄

Vierailija
36/42 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei sinulla äänivaltaa kokouksessa olekaan eikö kutsuta, jotkut antaa luvan osallistua kuunteluoppilaana vuokralaisten. Huoneistosi omistaja kutsutaan kokouksiin. 

Okei mä ajattelinkin, että nuo on noita omistajien juttuja.

Vierailija
37/42 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten tiedä kun en ole tutustunut naapureihin sen kummemmin, mutta uudempana asukkaana polkupyöräni tuntuu olevan pyörävarastossa muille se ylimääräinen pyörä. Monilla on vakiintuneet kohdat, joihin pyöränsä jättävät. Minun pyörääni viskellään paikasta toiseen vaikka jätän sen nätisti telineeseen vapaana olleelle paikalle. Aamulla ei voi ennustaa, mistä romupyörien kasan takaa oma pyörä taas pitää kaivella töihin lähtiessä. Kaikkea sitä.

Vierailija
38/42 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiseen kerrostaloon kuuluu yksi kyylä.

Vierailija
39/42 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai pitää olla se virallinen kyylä jolla ei ole omaa elämää.

Vierailija
40/42 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai pitää olla se virallinen kyylä jolla ei ole omaa elämää.

Kyylässä ja juorumummossa on vivahde-ero. Juorumummo tietää kaikki asiat ja kertoo kaikille, mutta konemaisesti, ei prosessoi tietoa. Kyylä taas oikein syynää, että mitä seuraavaksi saisi selville, ja hän on viheliäisempi ja saattaa myös tarttua toimeen, jos saa selville jotakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän