16-vuotias Lio kertoo: Tällaista on therianin elämä
Eläinmaskein ja hännin koulumaailmaan sonnustautuneet lapset sekä nuoret ovat aiheuttaneet hämmennystä monella paikkakunnalla eri puolilla Suomea.
Therianeiksi kutsutaan henkilöitä, jotka kokevat olevansa eläimiä tai olleensa joskus eläimiä.
Therian ei ole myyttinen olento, kuten lohikäärme tai yksisarvinen. Ihminen kokee henkilökohtaista tai syvällistä yhteyttä johonkin tiettyyn eläimeen, Mannerheimin Lastensuojeluliiton digitaalisen nuorisotyön asiantuntija Kaisa Önlen selvitti iltalehdelle aiemmin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5b167c83-51d6-45e0-b1fb-008089d45e8d
Kommentit (298)
Tuollainen häntä työnnetään anal plugin avulla anukseen. Niitä myydään ihan kotimaisissa seksikaupoissa.
https://www.kaalimato.com/catalog/Ouch+-+Butt+Plug%2C+Silver+With+White…
Voisiko ketjun poistaa? Tämä alkaa mennä setämiesten härskeilyksi. Kiitos ja heihei.
-oikeasti äiti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on nykyaika merkilliseksi mennyt. Kuka tahansa voi olla mitä tahansa. Odotan sitä kun joku keksii identifioitua Jeesukseksi ja alkaa koulun pihalla keräämään opetuslapsiaan.
Wanha!
Minulla oli sellainen luokkakaveri jo 1980-luvun alussa. Ei tosin saanut yhtäkään opetuslasta kasaan, hihitystä selän takana sitäkin enemmän. Ei sitten kestänyt elämäänsä ja on ollut hautuumaalla vuodesta 2018.
Hyvin outoa, että jotkut vastustavat mielikuvituksen käyttöä ja eläimen esittämistä, vaikka itse uskovat pilven päällä asuviin mielikuvitusolentoihin, ja esittävät järkevää ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairasta miten tästäkin aiheesta saadaan joku kulttuurisodan taistelukenttä. Lasten leikistä! Sanoi kuka mitä tahansa, niin onhan toi 17-vuotiaskin lapsi!
17 -vuotias on teini, lähes aikuinen.. ei pikkulapsi. Ei, aivot eivät ole kehittyneet vielä, mutta se että väittää olleensa käytökseltään "eläimellinen" jo lapsena kertoo jostain.. jotain on mennyt vinoon aivoissa, terapiaan matka käy.
Minun vaimoni, 49-vuotias, tietää olevansa noita. Oikeasti. Osaa tehdä parannustaikoja ja tuntee homeopaattiset "lääkkeet" ja monta muuta nönnönnöötä. Näkee enkeleitä. Rakastan häntä kovasti, mutta pelkään sitä päivää, jolloin hänen todellisuudentajunsa katoaa kokonaan. Ei hän silti ole käynyt missään terapiassa eikä häntä sellaiseen saisikaan. Ja on hoitanut oman osuutensa perheen taloudesta kymmeniä vuosia. Itse olen insinööri, ja ole
Luojan kiitos tuossa ei ollut mitään mainintaa lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko ketjun poistaa? Tämä alkaa mennä setämiesten härskeilyksi. Kiitos ja heihei.
-oikeasti äiti.
👵🏻: YYYYHYYYYYY😩
Vierailija kirjoitti:
Pet play, siitähän turrit ja therianit ovat saaneet innostuksensa. Fetissi.
Vierailija kirjoitti:
-oikeasti äiti.
Kommenttisi ilmiannettu miesvihana.
Vierailija kirjoitti:
Meikkaamisesta ja hiusväreistä tulee koko ajan uutta tietoa. Siksi esimerkiksi vastuulliset parturi-kampaajat eivät värjää alle 16-vuotiaiden hiuksia. Mikromuovia löytyy jo aivoista.
Se, että äippä itse meikkaili kymmenvuotiaana ja muistaa miten kivaa se oli, ei ole mikään peruste antaa lapsen tehdä samoin. Kannattaisi etsiä tietoa aiheesta, muutakin kuin omia ennakkokäsityksiä pönkittävää tietoa.
Kukaan ei puhunut mitään hiusväreistä. Ja meikkienkin kanssa pitää toki olla tarkka.
Samaan aikaan kuitenkin näitä therian-maskeja ja muita tilataan temusta ja muista kaupoista, joista ei voi koskaan tietää millaiset kemikaalikoktailit naamalleen saa.
Ja vaikka tekisi mistä luomumateriaaleista, niin therianista ei saa millään ilveellä terveempää ilmiötä kuin ihan normaali kasvu ja ikätasoiset kiinnostuksen kohteet. Osalla therian on leikkiä. Osalla vakava oire jostain (mielenterveysongelma tai esim. kiusaaminen tai trauma).
Vierailija kirjoitti:
Sekä tämä että edellinen lapsi väittivät olleensa edellisessä elämässä eläimiä. Kuka tällaista aivopesua tekee lapsille? Täysin keksittyä huttua ja nyt lapsi rakentaa koko identiteettinsä sen varaan.
Veikkaan, että netissä on trollaajia, jotka somessa sekoittavat lasten ja nuorten aivoja tieten tahtoen. Yllyttävät ja manipuloivat ihmisiä hulluihin asioihin esittäen ystävää jne. Lisäksi veikkaan, että tällaisia pahantahtoisia vaikuttajia on siellä hyvinkin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Onko nykyään niin, että isät synnyttävät lapsia, jotka ovat oikeasti eläimiä, ja äidit seurustelevat ja parittelevat Näsinneulan ja Eiffel-tornin kaltaisten objektien kanssa, joskus jopa avioituvat niiden kanssa?
Länsi on pilalla
Vierailija kirjoitti:
"Äiti tietää, että teen maskeja ja hypin tuolla pihalla. Esteiden yli hyppimistä hän kutsuu kiisuiluksi.
Lio kertoo äitinsä ostaneen hänelle koirille tarkoitetut agilityesteet sekä auttaa videoiden kuvaamisessa.
Esteiden kanssa harjoittelen pomppujen korkeutta ja pituutta. Mun äiti on ihana ja se auttaa kuvaamaan videoita."
Ei ole äidilläkään päänuppi kunnossa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa, viestiini lävähti noin 30 sekunnissa kahdeksan alapeukkua. Nyt on jonkun peukalo herkkänä ja mieli pahana kun lapset leikkivät.
Jos kyse on lasten leikistä, miksi on olemassa Therian Pride?
Vaikuttaa tuo sateenkaarilippu menevän uusiksi vähintään kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa, viestiini lävähti noin 30 sekunnissa kahdeksan alapeukkua. Nyt on jonkun peukalo herkkänä ja mieli pahana kun lapset leikkivät.
Jos kyse on lasten leikistä, miksi on olemassa Therian Pride?
Vaikuttaa tuo sateenkaarilippu menevän uusiksi vähintään kerran vuodessa.
Siitä on tullut outo poliittinen sotku, alkuperäinen lippu oli tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nykyään niin, että isät synnyttävät lapsia, jotka ovat oikeasti eläimiä, ja äidit seurustelevat ja parittelevat Näsinneulan ja Eiffel-tornin kaltaisten objektien kanssa, joskus jopa avioituvat niiden kanssa?
Länsi on pilalla
Tuo Länsi-retoriikka yhdessä multipeukutusten kanssa saa minut miettimään, että Itä on herännyt aiheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairasta miten tästäkin aiheesta saadaan joku kulttuurisodan taistelukenttä. Lasten leikistä! Sanoi kuka mitä tahansa, niin onhan toi 17-vuotiaskin lapsi!
17 -vuotias on teini, lähes aikuinen.. ei pikkulapsi. Ei, aivot eivät ole kehittyneet vielä, mutta se että väittää olleensa käytökseltään "eläimellinen" jo lapsena kertoo jostain.. jotain on mennyt vinoon aivoissa, terapiaan matka käy.
Minun vaimoni, 49-vuotias, tietää olevansa noita. Oikeasti. Osaa tehdä parannustaikoja ja tuntee homeopaattiset "lääkkeet" ja monta muuta nönnönnöötä. Näkee enkeleitä. Rakastan häntä kovasti, mutta pelkään sitä päivää, jolloin hänen todellisuudentajunsa katoaa kokonaan. Ei hän silti ole käynyt missään terapiassa eikä häntä sellaiseen saisikaan. Ja on hoitanut oman osuutensa perheen taloudesta kymmeniä vuosia. Itse olen insinööri, ja ole
Erona tässä sanottakoon, että 49 vuotias on aikuinen ja vastuussa itsestään. Lapsi ja nuori etsii identiteettiään ja hakee paikkaansa maailmassa. Vanhemmat asettavat rajat. Ja ihan tutkitusti nykylapsilta niitä puuttuu. Eli asiat eivät ole mustavalkoisia jos jostain ilmiöstä otetaan esiin monta näkökulmaa ja pohditaan vaikutusta kasvaviin lapsiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma on sekaisin.
Jep. Odotan innolla evlutkirkon therian-messuja. Ihan jäätävää. Lopunajat.
Ja hääparia näissä hahmoissa
17-vuotias lapsi opiskelee amiksessa, hyppii pihalla ihan sikana kettuna ja äiti tykkää.
Voi ei ja osa mediasta oikein hehkuttaa tätä hulluutta. Qatarin uusi, meidän kaveri on unohtunut tämä alle vai mistä nyt tuulee ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekä tämä että edellinen lapsi väittivät olleensa edellisessä elämässä eläimiä. Kuka tällaista aivopesua tekee lapsille? Täysin keksittyä huttua ja nyt lapsi rakentaa koko identiteettinsä sen varaan.
Veikkaan, että netissä on trollaajia, jotka somessa sekoittavat lasten ja nuorten aivoja tieten tahtoen. Yllyttävät ja manipuloivat ihmisiä hulluihin asioihin esittäen ystävää jne. Lisäksi veikkaan, että tällaisia pahantahtoisia vaikuttajia on siellä hyvinkin paljon.
Lisäski sarkasmi, parodia jne on vaikea ymmärtää monelle. Aikuisillekin, mutta etenkin lapsille. Näissäkin keskusteluissa on useampi viitannut naiseen joka tekee instaan/tiktokiin vitsillä videoita, joissa kertoo mm. siitä miten yritti viedä kissaksi identifioituvan poikansa eläinlääkäriin. Sama nainen on kertonut haastaneensa vanhempansa oikeuteen, koska häneltä ei kysytty ennen syntymää haluaako syntyä jne. Selkeää trollikamaa useimmille, mutta yllättävän moni aikuinenkin on ottanut tämän tosissaan.
Minun vaimoni, 49-vuotias, tietää olevansa noita. Oikeasti. Osaa tehdä parannustaikoja ja tuntee homeopaattiset "lääkkeet" ja monta muuta nönnönnöötä. Näkee enkeleitä. Rakastan häntä kovasti, mutta pelkään sitä päivää, jolloin hänen todellisuudentajunsa katoaa kokonaan. Ei hän silti ole käynyt missään terapiassa eikä häntä sellaiseen saisikaan. Ja on hoitanut oman osuutensa perheen taloudesta kymmeniä vuosia. Itse olen insinööri, ja olen vaimoni takia jo aikoja sitten hyväksynyt, että ihmiset ovat hyvinkin erilaisia. Vaikken usko mihinkään hänen "taioistaan", rakastan häntä ja hyväksyn hänet. Hän vastaavasti hyväksyy sen, etten "tajua" mitään hänen "henkisestä puolestaan."
Mitä yritän sanoa? Ehkä sen, että ihan kaikkea outoutta ei tarvitse siloitella katujyrällä, vaikke se itsestä tuntuisikin oudolta ja jopa väärältä.