Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä maassa ei näköjään voi ostaa rivariasuntoa ilman saunaa

Vierailija
04.09.2024 |

Mikä helvetillinen pakkomielle on rakentaa melkein joka kämppään sauna? Vaihtoehdoksi jää kerrostalo, jos et halua saunaa. Harmillisen moneen kerrostaloasuntoonkin on ängetty sauna. Olenko ainoa suomalainen, joka ei halua saunaa kotiinsa???

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä saunaa ole pakko käyttää saunomiseen. Tee siitä vaikka varasto.

Ei todellakaan ole suositeltua ja palotarkastaja saattaa sen jopa kieltää. 

Kyllä sen kiukaan sieltä voi purattaa pois. 

Palovaara katoaa jo ihan irrottamalla kiukaan sulakkeen sulaketaulusta.

Ei nukytaloissa ole ruuvattavia sulakkeita, mummo. 

Nykyään on vielä olemassa taloyhtiöitä, joissa on "vanhanmallinen" sulaketaulu. Mulla on nimittäin ihan sellainen perinteinen sulaketaulu omassa asunnossani, ei niitä automaattisulakkeita.

Vierailija
82/111 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällä tehtiin täysremppa ja saunasta tehtiin varasto. Todella hyvä siinä. 

Nyt lapset ovat muuttaneet pois ja asunto myynnissä. Tarjouksia on tullut pari ja niissä halutaan saunan asennus takaisin. Ei he mm lauteita säilyttäneet.

Sinä et halua saunaa, mutta seuraava asukas luult haluaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä kaksiot. Mitä jos haluaa edullisen rivitalopäädyn tokasta kerroksesta, on nainen ja haluaa myös uuden asunnon. Ja vesijohdot sekä kaukolämmitys, netti.

Jos rakennuksessa on eri asuntoja päällekkäin, kyseessä ei ole rivitalo, vaan kerrostalo. Tämä vain asuntotypologisena korjauksena. Asunnontarvitsijan sukupuolella ei ole asiassa merkitystä.

Tai vaihtoehtoiselsti luhtitalo.

Vierailija
84/111 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas jäisi asunto ostamatta, jos siitä ei saunaa löytyisi! Vaikka ei edes olla todellakaan mitään himosaunojia!

Vierailija
85/111 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paremman hinnan saa asunnosta, jos siinä on sauna 

Mutta kukin tyylillään 

Tässä ajatuksessa ei ole mitään järkeä. Enhän minä saunatonta asuntoa ostaessanikaan maksa saunasta, miksi pitäisi myydessä saada saunan hinta? Eikös se saunan hinta leikkaudu pois ostaessa ja myydessä? Vähän sama kuin ostaisin 5 h ja k, vaikka tarvitsen vain kolmion. Koska siitä 5 h asunnosta saa myydessä paremman hinnan.

Kyllä tuossa nimenomaan on järkeä. Unohdat nyti että asunnon ensimmäinen omistaja eli sen rakennuttaja sen saunan rakennuspäätöksen yleensä tekee ja hän laskee hyvin tarkkaan että  paljonko se saunan pykääminen maksaa ja miten se vaikuttaa asunnon myyntihiintaan ja haluttavuuteen. Hän ei maksa asunnosta ja sen saunan ns. markkinahintaa vaan rakennuskustannukset, joten logiikka on vähän eri kuin sinulla silloin kun vaihdat valmiista asunnosta toiseen valmiiseen asuntoon. 

Vierailija
86/111 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa sen haluaa. Kieltämättä hukkaneliöitä vähemmistölle, joka ei halua saunaa.

Vierailija
87/111 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa edes ostaisi rivariasuntoa ilman saunaa.

Vierailija
88/111 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekään ei saunota. Tilaa on, mutta harmittaa se silti kun iso sauna vaan pölyttyy. Että kun joku sanoi että pysyypä priimana kun ei käytä, niin olen vahvasti eri mieltä.

Vierailija
89/111 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä osrtin uudistuotantoasunnon Helsingin kantakaupungista ja me piirrätettiin sauna pois vaatehuoneeksi. Mitään järkeä pitää sellaista, jos kerrostalossa on hieno kattosauna. 

Jos joskus myytte, alentaa hintaa, kun moni haluaa oman saunan, jonne voi mennä silloin kun tykkää. 

Mitä sitten? Kuka ostaa asunnon ja tekee siitä kodin idealla, kun joskus myydään? Liian moni.

Tehkää siitä koti ja nauttikaa elämästä. Jos joskus tulee myynti eteen,niin se on sen ajan murhe. Ei voi tietää mitkä trendit sitten viipottaa. Ja saahan siihen äkkiä saunan sitten rakennettua, kun tilakin on.

Ohis

Tähän kyllä en yhdy. 

Vierailija
90/111 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me rempattiin siten, että saatiin saunasta makuuhuone ja näin kaikille lapsille omat huoneet. Toki pohjaratkaisu oli jo valmiiksi sellainen, että tämä oli järkevää. Omaa elämää vartenhan se koti on, eikä jonkun tulevan mahdollisen asukkaan.

Vierailija
91/111 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vuokralla kerrostalohuoneistossa, jossa ei ole omaa saunaa enkä sitä haluaisikaan enkä myöskään käy taloyhtiön saunassa koska en välitä käydä saunassa kuin korkeintaan kesällä jossain mökillä. Monella ystävällä on omistusasunto, jossa oma sauna, mutta eivät he juurikaan saunaa käytä eivätkä ole asunnon jälleenmyyntiarvon takia ottaneet saunatilaa muuhunkaan käyttöön vaikka tarvettakin olisi. Kaikki suomalaiset eivät ole saunaihmisiä!

Vierailija
92/111 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se saunan olemassaolo ahdistaa? Ei sua kukaan pakota sinne. Oon aina asunut saunallisessa asunnossa koko aikuisikäni ja sanonut kerran.

Olet saunon elämässäsi vain kerran? Tuo on kyllä suomalaiselle jo varsinainen ennätys!

Luuletko kyseessä olevan muka aito suomalainen 

Lisäksi hän puhui AIKUISiästä.

Vierailija
93/111 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä väheneekö saunominen Suomessa tulevaisuudessa. 

Vierailija
94/111 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haittaa saunasta on? Jos et halua käyttää sitä, älä käytä. En usko että vanhassa rivarissa sauna vaikuttaa myyntihintaan enää sitä tai tätä.

Vierailija
95/111 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole ongelma, tiedän parikin taloutta, jossa saunan sulake on otettu pois käytöstä ja siitä on tullut varasto/ vaatehuone/ pyyhinkuivaus huone.

Vierailija
96/111 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella se sauna on varastona. Itse asiassa taidan alkaa valmistaa ja myydä sellaisia lauteiden alle ripustettavia korihyllyjä heille, jotka eivät sauno.

Vierailija
97/111 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä osrtin uudistuotantoasunnon Helsingin kantakaupungista ja me piirrätettiin sauna pois vaatehuoneeksi. Mitään järkeä pitää sellaista, jos kerrostalossa on hieno kattosauna. 

Et ostanut. Olet köyhä joka ei taatusti osta Helsingistä omaa asuntoa. Korkeintaan olet vuokralla jossain neukkukuutiossa.

Vierailija
98/111 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa nähdä väheneekö saunominen Suomessa tulevaisuudessa. 

Jos tänne asettuu ja kotoutuu paljon ulkomaalaisia, jotka hankkivat  omistusasuntojakin eivätkä he sauno, niin kenties aletaan tehdä enemmän asuntoja ilman omaa saunaa.

Vierailija
99/111 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin ihan turha sauna. Olen asunut tässä jotain 10 vuotta enkä ole kertaakaan edes kokeillut toimiiko kiuas. Eikä minulla ole varaa remontoida tilaa muuhun käyttöön.

Vierailija
100/111 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin ihan turha sauna. Olen asunut tässä jotain 10 vuotta enkä ole kertaakaan edes kokeillut toimiiko kiuas. Eikä minulla ole varaa remontoida tilaa muuhun käyttöön.

Sähkömiehen kiukaanirrotuskäynti alle 100€.

Kannat itse kiukaan ja lauteet pihalle.

Halpishyllyjä rautakaupasta 100€. Kasaat itse.

Nyt sinulla on varastohuone saunan tilalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän