Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuukausirahaa lapselle, kuinka paljon ja mitä vaatimuksia sen saamiseksi?

Vierailija
04.09.2024 |

Jos annatte lapsillenne kuukausi- tai viikkorahaa, kertokaa kokemuksia! Minkä verran maksatte ja mitä lasten pitää tehdä sen eteen vai saavatko sen joka tapauksessa? Onko jotain mistä vähennätte tai maksatte ekstraa? 

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vaatimuksia? Mulla likka 15 vuotias ja ei kyllä  mitään kuukautisrahaa saa, mutta oon joka perjantai antanut hälle 50€ ja hän on aina sanonut " kiitti iskä" ja hymyillyt.

Mitä hänen muuta pitäis tehdä? Kärrynpyöriä ja kävellä käsillään?

Miksi? 

Oletko vähän yksinkertainen?

Vierailija
42/46 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan yläkoulun tsemppimerkinnöistä 1€. Saa päivässä max 4€. Siivoaa lisäksi oman huoneen ja tekee ruokaa tai satunnaisesti auttaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotitöistä ei makseta. Ei kannata opettaa tähän.

Kumma että minä osaan tehdä kotitöitä vaikka niistä maksettiin. Ja kaikki jotka sai kotitöistä maksun tekevät niitä omassakin kotona, aikuisena, taas ne jotka eivät saaneet eivät niitä tehneet eivätkä juurikaan aikuisenakaan tee 

Minä en tehnyt teininä mitään muuta kuin sotkua omaan huoneeseeni,ruoanlaitossa tosin autoin,mutta vain omilla ehdoillani,kuten olin tehnyt jo 12-vuotiaasta asti. Tykkäsin leipoa,paistaa lättyjä,kattaa kauniisti pöytää,tehdä perheelle ateriaylläreitä,jos vain raaka-aineita oli. Mitään erillistä rahaa en saanut mistään,satunnaisesti jonkun kympin sukulaisilta tai synttäreitä. Ei 80- luvulla mitään viikkorahaa köyhemmissä perheissä yleensä kai ainakaan isoina summina ollut tai sitten se annettiin esim. muotikut

Harmi vaan kun sen mahdollisen innovaation tappaa sitten Suomi Oy Ab. Kun yritys ja menot myös verollisuus kasvaa, sitten kun se on miljoonan yritys se myydään hätäpäissään ulkomaille.

Vierailija
44/46 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin nuori saa 500€/kk käyttörahaa, erikseen ostetaan sitten vaatteet ymv. 

Vierailija
45/46 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotitöistä ei makseta. Ei kannata opettaa tähän.

Annetaanko rahaa sitten tyhjästä vai ei anneta ollenkaan? 

Tyhjästä??

Ihan kuule lapsen omiin menoihin tietysti.

Niin vastuunsa kantavana isänä olen aina tehnyt. Miten se lapsi oppii rahaa käyttämään jos hänellä ei sitä ole? Pari hunttia kuukaudessa oon likalle antanut ja hyvin tuo on sen kanssa pärjännyt. Tungetko sinä ne lapsen saamat lapsilisät omiin taskuihisi? Melko sika olet jos niin toimit. Ne rahat on tarkoitettu LAPSEN kuluihin. EI sinun. Kanna vastuusi äläkä vie lapsen rahoja! Stanan sika!

Monella ne lapsilisät menee lapsen ruokaan ja vaatteisiin yms pakollisiin menoihin. Ei kaikki todellakaan pysty antamaan huvittelurahaa kahta hunttia kuussa.

monella tod tiukkaa 200 e lapselle mihin, huvitteluun, vai osraako kaikki omansa tamponit, kuteet meikit,kampaamo, yms herkut,,tuleeko syötyä epäterveellisest, sidukkaa,, toi on liiana iso summa todella.  vaikka olisi varakas. mutta moni perhe laskee jokaikisen asian että pärjää. ja joo lapsilisät kuuluu laoselle,siitä kunnon ruokaa,kunnon vaatteet ,persmaksut tarvikkeet,jokin harrastus jne.

Vierailija
46/46 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella taas ei ole tiukkaa. Aina harhakäsitys että "kaikki" eläisi jotenkin kädestä suuhun. Ne maksaa lapsilleen just niin paljon kun haluaa ketkä haluaa. Jotkut ei anna mitään, jotkut tosi paljon, mitä sitten ???