Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikea hilse- apua kaivattaisiin!

Vierailija
09.02.2007 |

Kaipailisin tosiaan jotain vinkkejä miten pääsisin päänahan hilseilystä eroon, alkaa olla jo todella ärsyttävä. Itse epäilisin, että liittyisi hormoneihin. Muutama tuttuni on kertonut myös kärsineensä samantyyppisestä hilseestä synnytyksen jälkeen, tosin he pääsivät siitä helpommalla eroon.

Tuo hilse on siis tommosta laattamaista (on siis ilmeisesti rasvaisesta hilseestä kysekö?) ja tuntuu että hiukset kulkee jonkun matkaa ssen hilseen alla. Enimmäkseen sitä on ihan päälaella ja siitä korvallisille päin, niskassa ei ole. Nytkin kun tuosta päältä koitan, niin tuntuu kädessä vähän koppuraiselta ja ikäänkuin nousisi tuota hiusta pitkin.

Pesen hiukseni joka päivä. En käytä lainkaan muotoilutuotteita, eikä mitään käsittelyjäkään ole tehty n. vuoteen. Hiukset on pitkät ja ne tulee aamusin vedettyä nopsasti ponnarille.

Nyt olen kokeillut jo Bio+ aktiivishampoota ja 4systemin oil curea ja shampoota nr. 3. Kampaaja käski käyttää ton 4systemin kohdalla juuri ensin tuota hoitoainetta, koska kuulemma kuorii tehokkaasti päänahkaa ja sit vasta pesu shampoolla. Tuntu hassulta, mutta näin siis tein. Toi ei mielestäni tehonnut kovin hyvin, niin vaihdoin Bio+:aan. Laihat on ollu tulokset silläkin. Kummatkin on auttanu hetkellisesti, mutta aina tulee " laatat" takasin. Olen laittanut jopa mieheni kammalla rapsuttamaan tota hilsettä pois, ensin öljyä pehmentään ja sit rapsuttelu. Tolla tekniikalla lähtee hilse, mutta ikävä kyllä myös paljon hiuksia:(

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T:Psoriasis capitan omaava

Vierailija
2/6 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilseet lähti. Pullossa lukee vaikeaan hilseilyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta taliköhnä. Tarvitsee aika usein lääkärin määräämää lääkettä, käsikauppalääkkeet, Nizoral ei yleensä pelkästään tehoa. Tuoksahtaako päänahka erilaiselle kuin yleensä? Päänahan talirauhasten liikatuotannosta on hilseessä kyse.

Vierailija
4/6 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitto siis lääkäriin. Saat lähetteen ihotautilääkärille.

Vierailija
5/6 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin käytin system 4 shampoota, en muista mitä niistä.

Hilse oli juuri tuollaista laattamaista ja pirullisen kutisevaa ja tukka lähti laattojen mukana. Ohimoilleni tuli aivan kaljut läimäreet :((

Vaihdoin shampoota head `n shouldersin sensitiveen (onko se joku tommonen??) ja kas kummaa helpotti. Käytin sitä purkillisen ja ostin nyt taas kampaajalta system 4 " ylläpito" shampoon ja ainakin vielä on pää ollut kunnossa :) Sen olen nimittäin huomannut etten voi käyttää samaa shampoota kahta purkkia peräkkäin tai muuten kutina alkaa.

Vauvani taisi olla noin kolme- neljä kuukautinen vaivan ollessa pahimmillaan (nyt puoli vuotias) ja imetän edelleen... Kampaaja veikkasi tämän johtuvan hormooneista ja imetyksestä.

Vierailija
6/6 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä täältä saa nopeasti apua. Taidan tosiaan soittaa heti maanantaina ihotautilääkärille, kun en jaksa alkaa arpomaan mitä ainetta seuraavaksi kokeilisi. Googletin ton taliköhnän ja se taitaa olla just se. Tosin päänahan haju ei ole mielestäni muuttunut. Kutina on jonkun verran lisääntynyt, voipi johtua myös siitä kun en malta pitää näppejäni erossa päänahasta.

Mulla on lapsi 8.5 kk ja imetän edelleen. Tää hilseily alko muistaakseni n. 2 kk sitten.