Muita, jotka oikeasti tyytyväisiä hallitukseen?
Minä olen. Erittäin tyytyväinen.
Siitäkin huolimatta, että minut luetaan pienituloiseksi.
Ymmärrän kipeätkin ratkaisut, ne on vaan pakko tehdä.
Ja huom, vastaa tähän ketjuun VAIN jos olet tyytyväinen! Valitusketjuja jo löytyy yllin kyllin.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnteosta tehtiin kannattavampaa.
Olen tyytyväinen. Erityisen iloinen olen kun tukiloisia v' tuttaa. Saan siitä hyvän mielen.
Eli olet psykopaatti, kuten purra.
Miksi nostat tukia kun olet noin hyvä jakelemaan diagnooseja? Voisit tehdä tuota työksesikin, oletko harkinnut sitä? Vai loisitko vain tuilla?
Hullu kuvittelee kaikenlaista parista lauseesta, mutta sinun tapauksesta voisi aika varmaksi jo veikata tilanteesi😄
En ole ja tämä on vahvistanut että yhtäkään näistä hallituspuolueista en tule koskaan äänestämään!! Ei liity leikkauksiin mielipide vaan sellaiseen huonoon fiilikseen kaikista näistä opportunisteista ketkä vallankahvassa keikkuu.
Ei kai leikkaavaan hallitukseen kukaan ole koskaan tyytyväinen. Todellisuudessa nyt tehdyt ja tehtävät asiat eivät muutenkaan riitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole Orpo sanojensa mittainen mies kun pröystäili tv:ssä ja muissa mediosisa kääntävänsä kaikki kivet säästöjen löytämiseksi. Orpo pelkurimaisesti meni helpon kautta ja löysi leikattavaa vain pieni- ja heikompiosaisilta, mutta ei uskalla rikkailta leikata. En ole tyytyväinen nyt, vasta sitten kun Orpo tekee mitä lupaa.
Mistä sinä olet saanut päähäsi, että rikkailta ei muka leikattaisi?
Esim.kela korvausten nosto on suora tulonsiirto rikkaitten taskuihin 70miljoonaa e.
Olen tyytyväinen. Hallitus joutuu tekemään ikäviä asioita, mutta ne ovat välttämättömiä. Lisäksi hallitus on edistänyt työntekijöiden mahdollisuutta elää omalla palkallaan. Ei tuo ole vielä täysin realisoitunut, mutta suunta on kääntynyt. Nyt on keskitytty oikeisiin asioihin, eikä esim. transvessoihin.
Hallitusohjelmassa nyt (ilmeisesti??) kirjattu YEL:in uudelleen tarkastelu.
Työtulo
Liikevaihto
Mediaanipalkka
... jotain järjellistä kiitos tällä kertaa.
Kuukausittainen Yelin tasasummainen pakkomaksaminen ajaa ahtaalle useat mikroyrittäjät. Jotkut valitettavasti ovat kokeneet Yelin hyvinkin isona riskinä.
Ja esim. Liikevaihto ei kerro miten paljon mikroyrittäjälle oikeasti rahaa jää.
https://www.ukko.fi/yrittajyyskoulu/liikevaihto/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa arjessa ei ole yleensä näkynyt hallitusten toimet juurikaan. Nyt ainoa näkyvä muutos on alvin nousu 25,5 prosenttiin. Tuotakaan ei huomaa, ellei kuittia tutki tarkemmin.
Minä näen koko ajan koska työskentelen sotepuolella. Henkilökuntaa leikataan ja kasataan irtisanottujen työt jäljelle jääneen henkilökunnan niskaan. Työt kun ei ole hävinneet mihinkään. Vakituinen henkilökunta uupuu, sairastuu, keikkalaisten tarve kasvaa ja kulut nousee. Mitään säästöä ei synny, vain tehottomuutta, potilasturvallisuus vaarantuu ja kulut kasvaa koska näitä hommia ei voi vain jättää tekemättä koska sitten siirrytään kansanmurhan tekoon.
Teillä on sitten kohdistettu leikkaukset väärin. Se ei ole hallituksen vika, vaan teidän oman organisaationne mädännäisyyttä. Leikkaukset on tarkoituksenmukaista kohdistaa hallintoon, hankkeisiin, päällekkäisyyksiin, jne. Ei suorittavaan henkilöstöön.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole Orpo sanojensa mittainen mies kun pröystäili tv:ssä ja muissa mediosisa kääntävänsä kaikki kivet säästöjen löytämiseksi. Orpo pelkurimaisesti meni helpon kautta ja löysi leikattavaa vain pieni- ja heikompiosaisilta, mutta ei uskalla rikkailta leikata. En ole tyytyväinen nyt, vasta sitten kun Orpo tekee mitä lupaa.
Ei rikkaat / hyvätuloiset edes saa mitään sosiaalietuuksia joten mistä leikkaat. Ei nämä saa yhteiskunnalta rahaa, koska elättävät itse itsensä joten he ainoastaan tuottavat rahaa yhteiskunnalle verokertymän muodossa ja verotus taasen on jo valmiiksi varsin progressiivinen eli sitä ei enää voi kiristää. Tuloverotuksen päälle tulee sitten kiinteistöverot ym eli kyllä sitä rahaa yhteiskunta hyvätuloiselta ja itse itsensä elättävältä osaa ottaa erilaisin verukkein. Kuitenkaan näitä veroja maksamalla ei (enää) saa yhteiskunnalta juuri mitään itselle ja perheelleen vaikka osallistuukin yhteiskunnan rahoittamiseen. Suurimmassa osassa suomalaiskouluista ei lapset saa enää laadukasta opetusta eikä julkiseen terveydenhuoltoon pääse näin pari esimerkkiä mainitakseni.
Tuntuu että moni palstajankkaaja ei ymmärrä lainkaan sitä, että vaikka itselle kela/sossu on tähän asti maksaneet elämisen asumisesta ja sähkölaskusta jne lähtien niin nuo menot on hyvinvointiyhteiskunnassa tarkoitus maksaa ihan itse. Eikä nämä itse itsensä elättävät ole mitään miljonäärejä ja vuorineuvoksia vaan ihan tavanduunareita joilla ei sukanvarteen juurikaan palkasta jää eikä varsinkaan montaa satasta "humputtelurahaa" sen jälkeen kun ne asumiskulut ym pakolliset menot kuten kuukauden ruokakulut jne on maksanut. Sosiaalietuuksia saa (tai ainakin sai) moni melko avokätisestikin ja eihän sellaiseen nyt vaan oikeasti ole millään valtiolla varaa. Tai joo, ehkä jollain öljyvaltiolla voisi ollakin mutta eipä siellä(kään) ole sellaiseen kiinnostusta. Ei ole edes naapurimaa Norjassa.
"Teillä on sitten kohdistettu leikkaukset väärin. Se ei ole hallituksen vika, vaan teidän oman organisaationne mädännäisyyttä. Leikkaukset on tarkoituksenmukaista kohdistaa hallintoon, hankkeisiin, päällekkäisyyksiin, jne. Ei suorittavaan henkilöstöön."
Juuri näin. Tuollaiset organisaatiot pitäisi vuotaa julkisuuteen, jotta asiaan puututtaisiin. Tiedän että tuo on maan tapa, mutta miksi johtoporrasta pitäisi suojella?
Hienoa kokoomusnuorten mielipidevaikuttamista
Vierailija kirjoitti:
Esim.kela korvausten nosto on suora tulonsiirto rikkaitten taskuihin 70miljoonaa e.
Kuinkas tuo konkreettisesti näkyi. Ei tainnut tapahtua. Yksityiset lääkäriasemat ainoastaan nostivat hintoja, joten yritykset hyötyivät, eivät kansalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai leikkaavaan hallitukseen kukaan ole koskaan tyytyväinen. Todellisuudessa nyt tehdyt ja tehtävät asiat eivät muutenkaan riitä.
Jos katsoo vaikka hallituspuolueiden kannatusta, niin yllättävän hyvin sekin on pitänyt pintansa. Ilmeisesti on paljon ihmisiä, jotka näkevät leikkausten välttämättömyyden.
Kyllä minä hyväksyn omalta osaltani elintason laskun. Minusta olisi järjetöntä ajaa kaasu pohjassa kohti seinää, kun nyt vielä voimme semi-hallitusti tehdä vaadittavia kiristyksiä.
Olen tyytyväinen. Enemmänkin voisi leikata ja alkaa jo yhdistellä hyvinvointialueita. Pitää näyttää, että mielettömiä alijäämiä ei suvaita
Hallituksen tärkeimmät saavutukset ovat olleet poliittisten lakkojen rajoittaminen, itärajan sulkeminen, maanpuolustukseen ja sisäiseen turvallisuuteen panostaminen ja Ukrainan tukeminen.
Aikaisempaa merkittävästi tiukempi talouskuri samalla työntekoon kannustaminen on myös välttämätöntä. Tunnin junaa lukuun ottamatta kaikki hallituksen päätökset ja suunnitelmat ovat olleet hyviä.
Olen tyytyväinen. Olen jonkin verran alle keskituloinen, eivätkä hallituksen toimet ole vaikuttaneet omaan elämääni mitenkään niin, että se jossain näkyisi ja tuntuisi. Samat elintavat ja sama ostoskäyttäytyminen on edelleen. Jos jokin on muuttunut, niin muutos on niin pieni, ettei siihen edes itse kiinnitä huomiota. Ja kun se ei käytännössä vaikuta omaan elämään, niin ei ole mitään syytä olla tyytymätön hallitukseen.
Olen tyytyväinen siihen kuinka paljon peppukipua nykyhallitus aiheuttaa punavihreille fa-sisteille, jotka ovat aitoja rasisteja ja ihmisoikeusrikollisia.
Olen aika tyytyväinen. Purra on Viinasen jälkeen pitkästä aikaa pätevä valtiovarainministeri. Erittäin positiivinen yllätys vaikka en persujen kannattaja olekaan,
Valtion tulot laskevat ja menot kasvavat. Eihän tällaiseen voi olla mitenkään tyytyväinen.
Olen tyytyväinen. Yllättävän paljon ovat saaneet aikaiseksi. En olisi ennen hallitusneuvotteluja uskonut.
Jotain pitäisi kertoa senkin, että esim ylen tv- ja radio-ohjelmiin raahatut talousasiantuntijat yleensä siunaavat hallituksen toimet. Sanovat, että ne ovat suurinpiirtein oikeansuuntaisia ja välttämättömiä kompromisseja, vaikka tietysti osaltaan jäähdyttävätkin entisestään taloutta.