Tinderin nelikymppiset miehet vielä perhettä perustamassa
Erosin vuosi sitten ja latasin nyt Tinderin. Olen 39v. nainen. Ongelmana on se, että kiinnostavimmat ja järkevimmän oloiset oman ikäiset ja vanhemmatkin miehet ovat vielä ihan tosissaan perhettä perustamassa!
Onko tämä joku yleinen trendi että tällaiset miehet treffailevat sitten oman ikäisiä sen aikaa kunnes se kolmekymppinen kala käy joskus tulevaisuudessa koukkuun?
Vai ovatko tosiaan niin hukassa lisääntymisbiologian kanssa, että eivät ymmärrä nelikymppisellä naisella olevan enää aikaa alkaa perhettä perustamaan?
Kommentit (359)
Bullshit. Menestyneet miehet usein lisääntyvät vasta 40-50v, todella menestyneet vielä 70 vuotiainakin.
Jos mietitään markkinakysynnän kaavaa optimaalisesta ikäerosta miehen ja naisen välillä (joka on miehen ikä jaettuna kahdella plus seitsemän) niin esimerkiksi 50v miehen puoliso olisi ideaalisti 32v nainen, jotka keskimäärin ovat vielä hyvin lisääntymiskykyisiä.
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne nelikymppiset peräkammariukot mitään "ota" elleivät hae köyhästä maasta elintasovaimoa. Haaveilevat vaan ja tuhlaavat viimeisetkin vuotensa roikkuen Tinderissä selaamassa 15-10 vuotta nuorempia. Heidän haaveilemillaan naisilla on paljon nuorempiakin ottajia. Ne vanhemmat ukot jotka oikeasti löytävät nuoremman ovat poikkeuksia eli joko hyvin säilyneitä ja mallimaisen, hoikan ja pitkän Dressmann ukkelin näköisiä (todella harvinaista) tai menestyneitä joilla 100-200k vuositulot.
Ei perus 40 vee mies ymmärrä että hänen himoistaan huolimatta naisilla on omat mieltymykset, jotka ovat eri linjassa miesten kanssa... niin ajatella! Eri! Miehet tykkää usein nuoremmista, mutta naiset samanikäisistä. Ei parikymppinen tipu haaveile setämiehistä vaan Timothee Chalametistä.
Itse asiassa tässä pitää muistaa sekin, että ne naiset, jotka ovat "saatavilla" vanhemmille miehille, ovat useimmiten niitä, jotka syystä tai toisesta eivät löydä kumppania omasta ikäluokastaan. Joskus on syynä ulkonäkö (esimerkiksi merkittävä lihavuus tai tätimäinen ulkonäkö), joskus vaikea luonne tai erilaiset mielenterveysongelmat. Sre varakas Dressmann-mies voi saada hyvännäköisen nuoremman naisen, mikäli hyväksyy mukana tulevan epävakaan persoonallisuushäiriön tai tylsän persoonan. No, joillekin riittää se pelkkä ulkonäkö, ja silloin kyseessä on ehkä win-win-tilanne. Mutta nämä naiset jäivät ikäluokassaan yli juuri siksi, että heillä oli jotain pariutumista haittaavia ominaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Bullshit. Menestyneet miehet usein lisääntyvät vasta 40-50v, todella menestyneet vielä 70 vuotiainakin.
Jos mietitään markkinakysynnän kaavaa optimaalisesta ikäerosta miehen ja naisen välillä (joka on miehen ikä jaettuna kahdella plus seitsemän) niin esimerkiksi 50v miehen puoliso olisi ideaalisti 32v nainen, jotka keskimäärin ovat vielä hyvin lisääntymiskykyisiä.
Joo me ollaan kyllä ymmärretty, miksi miehen mielestä tuo on optimaalinen tilanne. Mutta miksi 32-vuotias nainen haluaisi melkein 20 vuotta vanhemman miehen? Tällaiset suhteet ovat suomalaistaustaisilla äärimmäisen harvinaisia. Te miehet ette nyt tunnu tajuavan, että naisilla on omatkin intressit, eli nuorempi nainen ei kiinnostu vanhemmasta miehestä vain siksi, että se on miehen mielestä paras mahdollinen vaihtoehto. Niin, ehkä tämän vuoksi monet miehet jäävätkin sinkuiksi - he eivät ole sisäistäneet sitä, että pariutumisessa ei paina vaakakupissa vain se, mitä he haluavat.
Jos et usko, voit tarkistaa tilastoista, kuinka paljon tällaisia parisuhteita on Suomessa. Ne ovat todellakin häviävän pienessä marginaalissa.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten ideaalisti? :D Sen 50 v miehen mielestä?
Tosi harva kolmekymppinen nainen kelpuuttaa noin vanhan ukkelin miehekseen. 20 v ikäerot ovat tosi harvinaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne nelikymppiset peräkammariukot mitään "ota" elleivät hae köyhästä maasta elintasovaimoa. Haaveilevat vaan ja tuhlaavat viimeisetkin vuotensa roikkuen Tinderissä selaamassa 15-10 vuotta nuorempia. Heidän haaveilemillaan naisilla on paljon nuorempiakin ottajia. Ne vanhemmat ukot jotka oikeasti löytävät nuoremman ovat poikkeuksia eli joko hyvin säilyneitä ja mallimaisen, hoikan ja pitkän Dressmann ukkelin näköisiä (todella harvinaista) tai menestyneitä joilla 100-200k vuositulot.
Ei perus 40 vee mies ymmärrä että hänen himoistaan huolimatta naisilla on omat mieltymykset, jotka ovat eri linjassa miesten kanssa... niin ajatella! Eri! Miehet tykkää usein nuoremmista, mutta naiset samanikäisistä. Ei parikymppinen tipu haaveile setämiehistä vaan Timothee Chalametistä.
Itse asiassa tässä pitää muistaa sekin, että ne
Tämä. Tunnen tasan yhden naisen joka on pariutunut itseään selvästi (noin 20 vuotta) vanhemman miehen kanssa. Hän on alkoholisoitunut ja obeesi nainen jolla on pahoja isätraumoja. Isänsä on siis vaikeasti mielenterveysongelmainen ja vainoaa tytärtään vielä vuosia välien katkaisun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
"Markkinakysynnän kaava" :D Tuo on vanha kaava siitä, minkä yli menevät ikäerot (ja pätee molempiin suuntiin) koetaan yhteisöissä kiusallisina ja luonnottomina. Olet siis ymmärtänyt asian aivan päin honkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kokisin perheettömän 40+ v miehen joka haluaakin yhtäkkiä perustaa perheen, vahvana redflagina. Jokin pielessä, jos ei ole aikaisemmin asia kiinnostanut tai expuoliso ei hänen kanssaan lapsia halunnut.. toki jos taustalla on tahatonta lapsettomuutta ja yritystä asia eri. Mutta lähtökohtaisesti, eijeij..
Kyllähän se kiinnostaa varmasti nuoresta asti, mutta nykyisessä taloustilanteessa siihen on varaa vasta nelikymppisenä. Kannattaa miettiä sitäkin näkökulmaa eikä nähdä kaikkea punaisten lasien läpi. Silloin jokainen lippu on punainen lippu.
No on sekin aika moinen red flag, jos miehellä ei ole varaa lapseen kuin vasta keski-iässä. Mitä hän on siihen asti puuhaillut? Ei ilmeisesti mitään järkevää.
Ohis
Puhun itse tässä huonosta taloustilanteesta, mihin erityisesti vaikuttaa asumisen kallistuminen, mutta toki myös kaiken muunkin kallistuminen. Suomessa on aina ollut huonot palkat mutta viime vuosien kehityksen ansiota on se, että ne ovat erityisen huonot. Syy miksi mies on varakas vasta nelikymppisenä on siinä että tuota varallisuutta joutuu keräämään 20 vuotta. Toki onhan niitä muita syitä miksi mies haluaa perheen vasta yli nelikymppisenä, myös sellaisia mistä sinäkin puhut. Lähinnä meinaan ettei se ole lähellekään ainoa mahdollinen syy ja näen että tämä trendi on vain yleistymään päin, etenkin jos asuu kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tällaisia "menestyneitä" miehiä on harvassa. Jokainen saa haaveilla olevansa oman elämänsä Mika Häkkinen, mutta 40 kiloeuron vuosituloilla ja Audilla on turha leveillä.
Deittailu kun on nykyään niin hankalaa miehille, niin ei siinä tarvita muuta, kun, että yrityksistä huolimatta ei ole ketään saanut. Haaveita perheen perustamiseen on toki voinut olla jo vaikka kuinka nuorena
Vierailija kirjoitti:
Haha. Ajat muuttuu ja naiset ei tarvi enää miesten rahoja. Minun ideaalimieheni on 27v 193cm adonis ja yllätyin itsekin kuinka kivaa on elellä nuoremman miehen kanssa :). Tuuhea tukka, energinen, hauska, viriili, koulutettu ja haluaa lapsia kanssani.
T. N34
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kokisin perheettömän 40+ v miehen joka haluaakin yhtäkkiä perustaa perheen, vahvana redflagina. Jokin pielessä, jos ei ole aikaisemmin asia kiinnostanut tai expuoliso ei hänen kanssaan lapsia halunnut.. toki jos taustalla on tahatonta lapsettomuutta ja yritystä asia eri. Mutta lähtökohtaisesti, eijeij..
Kyllähän se kiinnostaa varmasti nuoresta asti, mutta nykyisessä taloustilanteessa siihen on varaa vasta nelikymppisenä. Kannattaa miettiä sitäkin näkökulmaa eikä nähdä kaikkea punaisten lasien läpi. Silloin jokainen lippu on punainen lippu.
No on sekin aika moinen red flag, jos miehellä ei ole varaa lapseen kuin vasta keski-iässä. Mitä hän on siihen asti puuhaillut? Ei ilmeisesti mitään järkevää.
O
Minä en ole puhunut mistään syistä, toim. huom.
Lasta varten ei kenenkään normaalin ihmisen tarvitse "kerätä varallisuutta" 40-vuotiaaksi asti, siitä on kyse. Voit uskotella itsellesi mitä hyvänsä perheettömyyteesi liittyen, mutta fakta on että keski-ikään asti odottanut mies on auttamatta liian myöhässä. Markkinoilla on tuoreempaakin tavaraa saatavana. Sellaista, joilla on myös varaa elättää lapsi jos toinenkin yhdessä naisen kanssa ilman sen kummempia kerättyjä varallisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se ongelma juuri on. Hyviä miehiä on vain vähän, ja kilpailu heistä on veristä. Olen itse jo luovuttanut, ja todennut että tällä mun naamallani en pysty mitenkään kilpailemaan hyvistä miehistä, sillä jokaisella heistä on tusina minua paljon kauniimpaa naista jonossa. Miksi valita ruma, kun saa kauniinkin?
Ihme ajattelua. En minä ainakaan koe kilpailevani miehistä muiden naisten kanssa, en verisesti enkä muutenkaan. En myöskään koe olevani missään "jonossa". Ei pariutuminen tuollaista ole. Omalla kohdalla suhteet ovat alkaneet niin, että minulla ja toisella osapuolella on ollut kemiaa, ollaan tunnettu toisimme vetoa ja viihdytty yhdessä. Ei siinä mitään kilpailuja muiden kanssa käydä.
Ajattele asiaa siltä näkökulmalta, että vaikka itse et kokenut kilpailevasi, niin voi olla, että joku toinen oli samaan aikaan joko sinusta tai miehestä kiinnostunut. Heille tilanne näytti kilpailuasetelmalta. Vaikka sitä ei aina huomaa, niin pariutumisessa on aina tietty kilpailumoodi päällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa ne ettiiki nuorempia naisia ku sinä.
Saahan sitä etsiä. Ja sitten kiukutella netissä, kun naiset on niin nirsoja.
Niin, naisethan näitä keskusteluja kyllä aloittavat ja kommentoivat, näköjään vieläpä hieman erikoisella logiikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo me ollaan kyllä ymmärretty, miksi miehen mielestä tuo on optimaalinen tilanne. Mutta miksi 32-vuotias nainen haluaisi melkein 20 vuotta vanhemman miehen? Tällaiset suhteet ovat suomalaistaustaisilla äärimmäisen harvinaisia. Te miehet ette nyt tunnu tajuavan, että naisilla on omatkin intressit, eli nuorempi nainen ei kiinnostu vanhemmasta miehestä vain siksi, että se on miehen mielestä paras mahdollinen vaihtoehto. Niin, ehkä tämän vuoksi monet miehet jäävätkin sinkuiksi - he eivät ole sisäis
Olen ihmetellyt samaa. Vaikka naiset kuinka selittää, että tätä ME oikeasti halutaan niin sama jankkaus jatkuu että miesten halut = kaikkien halut. Miehet eivät uskalla kohdata todellisuutta.
Todellisuus on sitä kun naisen ja miehen erilaiset toiveet kohtaa deittimarkkinoilla ja realisoituvat avioliitoiksi, jotka muodostuvat keskimäärin pienellä ikäerolla.
Usein kun näkee miehen valittavan ikisinkkuuttaan paljastuu sen syyksi joko epäsiisteys tai harhainen ikähaarukka.
Mitä muuten AP etsii tinderistä? Ihan vain laastaria juuri eronneena, vai yritätkö suoraan uuteen suhteeseen, ennen kuin edellinen on käsitelty? Oman kokemuksen mukaan tinderissä just moni 30-40v nainen etsii raivokkaasti parisuhdetta ja haluaa lasta. Itsekin sain lapset tinderin kautta ja nyt osa-aikaisänä pystyn hoitamaan lapsiarjen ja treffailun erikseen. En mä silti oman ikäisiä naisia treffaile, koska ne haluaa parisuhteen ja/tai lapsia ja mulla se vaihe on jo takana. M40
Hyvin moni 40-45v nainen saa esikoisensa, näin siis koulutettujen, menestyvien naisten piireissä. Ja toki mieskin. Ei siinä ole mitään ihmeellistä, paitsi joidenkin junttien mielestä.
Puhuit redflageista. Redflag on käytännössä syy, mutta minä sanoin ettei jokainen syy välttämättä ole red flag. En ole perheetön itse, mutta tulin isäksi melko myöhään osittain mainitsemistani syistä. Lisääntyä voi vaikka sossun tuilla mutta keskimääräisille ihmisille tilanne on haastava. Suomessa pitää olla joko paljon rahaa tai ei saa olla rahaa lainkaan, että perheen perustaminen on järkevää ja taloudellisesti mahdollista. Perheasunnon hankkiminen oli nuorille mahdollista vielä miinusmerkkisten korkojen aikaan, mutta mitähän lie heidän talouksilleen nykyään kuuluu ketkä sellaisen ovat hankkineet tässä vaikkapa juuri ennen koronaa.
Naisilla on nykyään rahaa omasta takaa. Ei me swaipata nuorta komeaa Tinder-Nicoa vasemmalle siksi että joku Kalevi 50 v on säästänyt 30 vuotta taloon ja mökkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä oot liian vanha niille
Tätä faktaa on nelikymppisen naisen jotenkin mahdoton hyväksyä. Ei se alapeukuttamalla muutu, nelikymppinen nainen alkaa olla mummoiässä, mutta nelikymppinen mies voi vallan hyvin perustaa perheem hieman nuoremman naisen kanssa, näin itsekin tein. Koen että kasvoin aikuiseksi vasta 35 ikävuoden kieppeillä, talous on todella vakaalla pohjalla ja osaan kommunikoida ja ottaa puolison huomioon huomattavasti paremmin kuin 25-vuotiaana jolppina. Miksi en perustaisi perhettä nuoremman naisen kanssa?
Joku katkera vanha nainen alapeukutti tätä jo. 😂
Alapeukku tulee tuosta että nelikymppinen mies voi vallan hyvin perustaa perheen hieman nuoremman naisen kanssa.
Voi tietysti, osa miehistä saa lapsia vielä 80-vuotiaanakin, mutta todennäköisyys on surkean pieni. Siksi ei miehenkään kannata odottaa sitä aikuistumistaan keski-ikään asti, vaan pyrkiä perustamaan perhe aiemmin jos sellaisen varmasti haluaa.
Olet väärässä. Nelikymppiselle, elämässään menestyneelle miehelle on tarjontaa yllinkyllin. Ja tinderissä on nykyään siis heitäkin. Päivitä itsesi nykyaikaan.
Ihme ajattelua. En minä ainakaan koe kilpailevani miehistä muiden naisten kanssa, en verisesti enkä muutenkaan. En myöskään koe olevani missään "jonossa". Ei pariutuminen tuollaista ole. Omalla kohdalla suhteet ovat alkaneet niin, että minulla ja toisella osapuolella on ollut kemiaa, ollaan tunnettu toisimme vetoa ja viihdytty yhdessä. Ei siinä mitään kilpailuja muiden kanssa käydä.