Tinderin nelikymppiset miehet vielä perhettä perustamassa
Erosin vuosi sitten ja latasin nyt Tinderin. Olen 39v. nainen. Ongelmana on se, että kiinnostavimmat ja järkevimmän oloiset oman ikäiset ja vanhemmatkin miehet ovat vielä ihan tosissaan perhettä perustamassa!
Onko tämä joku yleinen trendi että tällaiset miehet treffailevat sitten oman ikäisiä sen aikaa kunnes se kolmekymppinen kala käy joskus tulevaisuudessa koukkuun?
Vai ovatko tosiaan niin hukassa lisääntymisbiologian kanssa, että eivät ymmärrä nelikymppisellä naisella olevan enää aikaa alkaa perhettä perustamaan?
Kommentit (359)
40-vuotias pariskunta voi adoptioda lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella 30-45-vuotiaalla miehellä ja naisella on lapsihaaveiden kohdalle merkittynä "ehkä" (esim. OkCupidissa, jossa asialle on varattu oma kohta). Siitä tulee ainakin minulle sellainen vaikutelma, että mieluiten kyllä mutta jos saakin ihanan kumppanin joka ei halua lisääntyä niin asiassa ollaan valmiita kompromissiin. Itse en silti tällaista kumppania halua, kun tuntuisi että hän kuitenkin salaa haaveilee siitä perhe-elämästä ja minä olisin sen häneltä vienyt.
-lapseton ja tyytyväinen bi-nainen, 35
Perhe voi olla myöskin olemassa ilman lapsia ja noin se menee virallisestikin
Se on silloin kylläkin parisuhde eikä perhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella 30-45-vuotiaalla miehellä ja naisella on lapsihaaveiden kohdalle merkittynä "ehkä" (esim. OkCupidissa, jossa asialle on varattu oma kohta). Siitä tulee ainakin minulle sellainen vaikutelma, että mieluiten kyllä mutta jos saakin ihanan kumppanin joka ei halua lisääntyä niin asiassa ollaan valmiita kompromissiin. Itse en silti tällaista kumppania halua, kun tuntuisi että hän kuitenkin salaa haaveilee siitä perhe-elämästä ja minä olisin sen häneltä vienyt.
Lapsia voi olla myöskin olemassa ilman perhettä ja noin se menee virallisestikin
Vierailija kirjoitti:
Kun ihmiskunta on tätä tasoa kuin tämän ketjun vastaajat, niin se on kyllä aika selkeä merkki siitä, miksi kenenkään ei pitäisi tehdä lapsia.
Joo. Lue vielä jälkkäriksi Iltasanomien artikkeli opettajista ja kouluista. Osa tämän ketjun "tasokkaista" vastaajista on suurella todennäköisyydellä niitä, joista opettajat puhuvat. Mieti kun heidän lapsensa kasvavat. Dystopia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on silloin kylläkin parisuhde eikä perhe.
Katsoppa perheen määritelmä.
Mä kokisin perheettömän 40+ v miehen joka haluaakin yhtäkkiä perustaa perheen, vahvana redflagina. Jokin pielessä, jos ei ole aikaisemmin asia kiinnostanut tai expuoliso ei hänen kanssaan lapsia halunnut.. toki jos taustalla on tahatonta lapsettomuutta ja yritystä asia eri. Mutta lähtökohtaisesti, eijeij..
Vierailija kirjoitti:
Mä kokisin perheettömän 40+ v miehen joka haluaakin yhtäkkiä perustaa perheen, vahvana redflagina. Jokin pielessä, jos ei ole aikaisemmin asia kiinnostanut tai expuoliso ei hänen kanssaan lapsia halunnut.. toki jos taustalla on tahatonta lapsettomuutta ja yritystä asia eri. Mutta lähtökohtaisesti, eijeij..
Kyllähän se kiinnostaa varmasti nuoresta asti, mutta nykyisessä taloustilanteessa siihen on varaa vasta nelikymppisenä. Kannattaa miettiä sitäkin näkökulmaa eikä nähdä kaikkea punaisten lasien läpi. Silloin jokainen lippu on punainen lippu.
Vierailija kirjoitti:
Pikku muistutus: Nainen on hedelmällisimmillään 18-vuotiaana.
Terveisin: biologi
Ei, vaan 22-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Tulee mielikuva miehestä, jota lisääntyminen ei oikeasti kiinnosta, mutta joka keski-iässä havahtuu siihen että se perhe niin sanotusti kuuluu olla. Hyvä lähtökohta tasa-arvoiseen perhe-elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se kiinnostaa varmasti nuoresta asti, mutta nykyisessä taloustilanteessa siihen on varaa vasta nelikymppisenä. Kannattaa miettiä sitäkin näkökulmaa eikä nähdä kaikkea punaisten lasien läpi. Silloin jokainen lippu on punainen lippu.
No on sekin aika moinen red flag, jos miehellä ei ole varaa lapseen kuin vasta keski-iässä. Mitä hän on siihen asti puuhaillut? Ei ilmeisesti mitään järkevää.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
No ei ne sitten mitään järkeviä ole. Aika harva tuon ikäinen mies enää perheellistyy.
Rehellinen mies perustaa perheen 40-50 vuotiaana, jos sen tekee 20-30 vuotiaana, sen on 99% varmuudella ero ja näin niitä surkeita yh-äitejä ja lapsia syntyy.
Parempi siis odottaa siihen ikään, että on oikeasti valmis perustamaan perheen, eikä vain esitä, että sitä pesää tulee.
Alkaa 40-vuotialla olla jo kiire jos meinaa adoptoida. Jotkut puhuu adoptiosta kuin se olisi vuoden parin pikkuprojekti jossa vaan kävellään vauvakauppaan ja valitaan sopiva.
Naiset valittaa kun miehet haluavat vain seksiä. Naiset valittaa kun miehet haluavat perustaa perheen. Naiset valittaa kun miehet ei halua lapsia. Mitä v i t t u a te sitten haluatte? Kyllä siellä Tinderissä niitä seksin perässä juoksijoita on eli skippaat vain nämä perheestä haaveilevat, hyvin yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Ei tulis koskaan mieleen alkaa perustamaan perhettä jonku nelikymppinen ukon kanssa.
N26
T: Martta 58v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa ne ettiiki nuorempia naisia ku sinä.
Luetun ymmärtämisessä vikaa? Sitähän ap tässä haki että mikä on näiden 40v miesten motiivi treffailla kuitenkin oman ikäisiään, jos kerran tavoitteena on löytää joku 30v nainen tulevien lastensa äidiksi.
Seksi
Vierailija kirjoitti:
Naiset valittaa kun miehet haluavat vain seksiä. Naiset valittaa kun miehet haluavat perustaa perheen. Naiset valittaa kun miehet ei halua lapsia. Mitä v i t t u a te sitten haluatte? Kyllä siellä Tinderissä niitä seksin perässä juoksijoita on eli skippaat vain nämä perheestä haaveilevat, hyvin yksinkertaista.
Onko miehiä jotka haluavat parisuhteen muttei perhettä? Vai onko vain kaksi vaihtoehtoa: pelkkä seksi tai keski-ikäisenä perustettu perhe?
Vierailija kirjoitti:
Ei tulis koskaan mieleen alkaa perustamaan perhettä jonku nelikymppinen ukon kanssa.
N26
Voi harmi. Sinussa varmaan joku menettikin laatuyksilön 🤭 mammapalstan kermaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko miehiä jotka haluavat parisuhteen muttei perhettä? Vai onko vain kaksi vaihtoehtoa: pelkkä seksi tai keski-ikäisenä perustettu perhe?
On niitäkin. Senkun skippaat niin monta kun sattuu kohdalle sellainen. Hyvin yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ne sitten mitään järkeviä ole. Aika harva tuon ikäinen mies enää perheellistyy.
Rehellinen mies perustaa perheen 40-50 vuotiaana, jos sen tekee 20-30 vuotiaana, sen on 99% varmuudella ero ja näin niitä surkeita yh-äitejä ja lapsia syntyy.
Parempi siis odottaa siihen ikään, että on oikeasti valmis perustamaan perheen, eikä vain esitä, että sitä pesää tulee.
Niin, näin voi toki ajatella ja siinä on varmaan pointtiakin. Mutta 50-vuotiaan mahdollisuudet löytää rinnalleen hedelmällisessä iässä oleva nainen on parin prosentin luokkaa. Ei kannata elää elämäänsä sillä ajatuksella, että juuri sinulle käy varmasti ihan satumainen tuuri vanhoilla päivilläsi. Useimmiten niin ei käy. Tämän takia eläkkeet on pakko maksaa, koska aina on joku niin hölmö, että ei säästäkään mitään vaan uskoo voittavansa lotossa eläkkeen kynnyksellä, ja jää sitten kokonaan ilman.