Tinderin nelikymppiset miehet vielä perhettä perustamassa
Erosin vuosi sitten ja latasin nyt Tinderin. Olen 39v. nainen. Ongelmana on se, että kiinnostavimmat ja järkevimmän oloiset oman ikäiset ja vanhemmatkin miehet ovat vielä ihan tosissaan perhettä perustamassa!
Onko tämä joku yleinen trendi että tällaiset miehet treffailevat sitten oman ikäisiä sen aikaa kunnes se kolmekymppinen kala käy joskus tulevaisuudessa koukkuun?
Vai ovatko tosiaan niin hukassa lisääntymisbiologian kanssa, että eivät ymmärrä nelikymppisellä naisella olevan enää aikaa alkaa perhettä perustamaan?
Kommentit (359)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä oot liian vanha niille
Tätä faktaa on nelikymppisen naisen jotenkin mahdoton hyväksyä. Ei se alapeukuttamalla muutu, nelikymppinen nainen alkaa olla mummoiässä, mutta nelikymppinen mies voi vallan hyvin perustaa perheem hieman nuoremman naisen kanssa, näin itsekin tein. Koen että kasvoin aikuiseksi vasta 35 ikävuoden kieppeillä, talous on todella vakaalla pohjalla ja osaan kommunikoida ja ottaa puolison huomioon huomattavasti paremmin kuin 25-vuotiaana jolppina. Miksi en perustaisi perhettä nuoremman naisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ne sitten mitään järkeviä ole. Aika harva tuon ikäinen mies enää perheellistyy.
Rehellinen mies perustaa perheen 40-50 vuotiaana, jos sen tekee 20-30 vuotiaana, sen on 99% varmuudella ero ja näin niitä surkeita yh-äitejä ja lapsia syntyy.
Parempi siis odottaa siihen ikään, että on oikeasti valmis perustamaan perheen, eikä vain esitä, että sitä pesää tulee.
Niin, näin voi toki ajatella ja siinä on varmaan pointtiakin. Mutta 50-vuotiaan mahdollisuudet löytää rinnalleen hedelmällisessä iässä oleva nainen on parin prosentin luokkaa. Ei kannata elää elämäänsä sillä ajatuksella, että juuri sinulle käy varmasti ihan satumainen tuuri vanhoilla päivilläsi. Useimmiten niin ei käy. Tämän takia eläkkeet on pakko maksaa, koska aina on joku niin hölmö, että ei säästäkään m
Katkera vanha nainen horisee prosenteista, todellisuus on myrkkyä näille.
Suomessa on valtavasti nelikymppisiä, lapsettomia miehiä. Merkittävä osa näistä miehistä haluaisi kuitenkin omia lapsia. Eli kyse on isomman mittaluokan ilmiöstä.
Jos et AP halua miestä, joka haluaisi omia lapsia, niin sitten sun pitää vaan valita paras saatavilla oleva mies niiden joukosta, jotka eivät halua omia lapsia. Yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ne sitten mitään järkeviä ole. Aika harva tuon ikäinen mies enää perheellistyy.
Rehellinen mies perustaa perheen 40-50 vuotiaana, jos sen tekee 20-30 vuotiaana, sen on 99% varmuudella ero ja näin niitä surkeita yh-äitejä ja lapsia syntyy.
Parempi siis odottaa siihen ikään, että on oikeasti valmis perustamaan perheen, eikä vain esitä, että sitä pesää tulee.
Niin, näin voi toki ajatella ja siinä on varmaan pointtiakin. Mutta 50-vuotiaan mahdollisuudet löytää rinnalleen hedelmällisessä iässä oleva nainen on parin prosentin luokkaa. Ei kannata elää elämäänsä sillä ajatuksella, että juuri sinulle käy varmasti ihan satumainen tuuri vanhoilla päivilläsi. Useimmiten niin ei käy. Tämän takia eläkkeet on pakko maksaa, koska aina on joku niin hölmö, että ei säästäkään m
Itse asiassa mahdollisuudet ovat todennäköisesti vielä huonommat. Jo 40-vuotiaan miehen mahdollisuus tulla enää isäksi on olemattoman pieni. Valtaosa yli 40-vuotiaina ensimmäisen lapsen saaneista miehistä ovat olleet jo pitempään suhteessa, ja näissä tapauksissa monessa on ollut taustalla lapsettomuutta tms, ehkä pitkäkin hedelmöityshoito, joka tuottaa tulosta vasta kun mies on 40+. Nainen voi olla muutaman vuoden nuorempi. Tilastojen mukaan valtaosalla on suunnilleen itsensä ikäinen kumppani, muutaman vuoden heitto voi olla suuntaan tai toiseen. Enempää kuin 5-6 ikäeroista en lähtisi haaveilemaan. Suurten ikäerojen suhteet ovat todella harvinaisia tilanteissa, joissa kumpikin osapuoli on suomalaistaustainen. Joten veikkaisin kyllä, että 50-vuotiaan miehen mahdollisuus perustaa vielä perhe lähentelee 0% luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä faktaa on nelikymppisen naisen jotenkin mahdoton hyväksyä. Ei se alapeukuttamalla muutu, nelikymppinen nainen alkaa olla mummoiässä, mutta nelikymppinen mies voi vallan hyvin perustaa perheem hieman nuoremman naisen kanssa, näin itsekin tein. Koen että kasvoin aikuiseksi vasta 35 ikävuoden kieppeillä, talous on todella vakaalla pohjalla ja osaan kommunikoida ja ottaa puolison huomioon huomattavasti paremmin kuin 25-vuotiaana jolppina. Miksi en perustaisi perhettä nuoremman naisen kanssa?
Sun varmaan kannattaa kysyä tätä meidän naisten sijaan mieluummin niiltä lukuisilta 40+ miehiltä, jotka jäävät tahtomattaan lapsettomiksi. Sellaisia on nykyisin tässä maassa lukuisia. Jokin syy heillä varmaan siihen on, että eivät "ota nuorempaa" kumppania, vaikka kovasti haluaisivat tai olisivat halunneet lapsen.
t. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku katkera vanha nainen alapeukutti tätä jo. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, näin voi toki ajatella ja siinä on varmaan pointtiakin. Mutta 50-vuotiaan mahdollisuudet löytää rinnalleen hedelmällisessä iässä oleva nainen on parin prosentin luokkaa. Ei kannata elää elämäänsä sillä ajatuksella, että juuri sinulle käy varmasti ihan satumainen tuuri vanhoilla päivilläsi. Useimmiten niin ei käy. Tämän takia eläkkeet on pakko maksaa, koska a
"Katkera vanha nainen horisee prosenteista, todellisuus on myrkkyä näille."
Jos niin haluat uskoa, mutta olen kyllä 30v enkä katkerakaan. Olen vieläpä peräti sitä paria prosenttia, joka on avioitunut isolla ikäerolla, eli tiedän oikein hyvin, että joillekin niin käy ja voi hyvin käydä. Jos suunnitelmat menee putkeen, niin miehestäni on tulossa isä ensimmäisen kerran n. 45-vuotiaana.
Täältä vinkkelistä näkee kuitenkin myös sen, että suurin osa ikäisistäni saa lapsia oman ikäistensä kanssa. Tilastollisesti minun parisuhteeni on pienessä vähemmistössä, kaltaisiani ei tule useinkaan vastaan. Sillä mielellä koen typeränä sen, että odottaa koko ikänsä sitä tuuria, joka ei ole edes yleensä tuurista kiinni, sillä nuoremmat naiset tavoittelevat hyvin tietynlaista marginaalia vanhemmista miehistä, joihin suurin osa näistä perhettä iäkkäämpinä perustavista miehistä ei kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Jos katsoo maailmalta esimerkkiä niin monessa kulttuurissa on ihan tavallista, että yli 40-vuotias mies avioituu vähintään kymmenen vuotta itseään nuoremman naisen kanssa ja perustaa perheen.
Se nähdään etupäässä hyvänä asiana. Kun miehellä on siihen ikään mennessä enemmän rahaa ja vaikutusvaltaa. Enemmän kykyä perheen elättämiseen. Eihän nuori pojankoltiainen perhettään kykene elättämään. (kuulemma?)
Keskustellaanko tässä ketjussa nyt suomalaisten pariutumisesta vai joidenkin ei-länsimaisten kulttuurien pariutumisesta? Jos puhutaan suomalaisesta todellisuudesta, kannattaa mieluummin katsoa suomalaisia tilastoja eikä jotain kehitysmaiden käytäntöjä. Monessa maassa on järjestettyjä avioliittojakin, mutta silti suomalaiset sinnikkäästi ja itsepäisesti etsivät kumppaninsa omien mieltymysten mukaan eivätkä ota vanhempien heille sopimaa kumppania.
Vähän siltä näyttää että taidan ajelehtia tuohon suuntaan itsekin.
Pari edellistä parisuhdetta päättyi siihen kun nainen ei halunnutkaan lapsia, vaan matkustelu, työ, seikkailut ja sex and the city elämä oli siistimpää.
Sittemmin tapaillut naisia jotka on olleet henkisesti niin keskenkasvuisia etten halunnut lapsia heidän kanssaan.
Näin siinä voi käydä ja varmasti monelle käykin. Hankala homma löytää sopiva tyyppi perheellistymiseen.
m36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa mitä tulet tinderistä saamaan on nuoria kolleja jotka haluaa milffiä. Sun ikäset miehet on kaikki varattuja tai tosiaan perhettä perustamassa.
Erosit huonossa iässä, toivottavasti tarkoituksesi ei ollut että "löytyy joku parempi". Ei nimittäin löydy.
Kiimaa tarjolla varallisuutta ei!
Mieluummin nuoria hedelmällisiä kolleja kuin erektiohäiriöisiä kaljuuntuneita setiä joiden mahat kasvaa. Tinderissä ei ole mitään selailtavaa 35+ joten jatkan milfinä nuorempien kanssa. Varallisuus tulee omasta pussista.
N34
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos katsoo maailmalta esimerkkiä niin monessa kulttuurissa on ihan tavallista, että yli 40-vuotias mies avioituu vähintään kymmenen vuotta itseään nuoremman naisen kanssa ja perustaa perheen.
Se nähdään etupäässä hyvänä asiana. Kun miehellä on siihen ikään mennessä enemmän rahaa ja vaikutusvaltaa. Enemmän kykyä perheen elättämiseen. Eihän nuori pojankoltiainen perhettään kykene elättämään. (kuulemma?)
Keskustellaanko tässä ketjussa nyt suomalaisten pariutumisesta vai joidenkin ei-länsimaisten kulttuurien pariutumisesta? Jos puhutaan suomalaisesta todellisuudesta, kannattaa mieluummin katsoa suomalaisia tilastoja eikä jotain kehitysmaiden käytäntöjä. Monessa maassa on järjestettyjä avioliittojakin, mutta silti suomalaiset sinnikkäästi ja itsepäisesti etsivät kumppaninsa omien mieltymysten mukaan eivätkä ota vanhempien heille sopimaa kumppania.
En ole kanssasi eri mieltä. Mutta kannattaa myös huomioida se, että asiat muuttuvat. Se mikä on normi tänään, ei välttämättä ole normi 5v päästä. Katso esim. miten ensisynnyttäjän ikä on noussut viimeisen 20 vuoden aikana sangen merkittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vähän siltä näyttää että taidan ajelehtia tuohon suuntaan itsekin.
Pari edellistä parisuhdetta päättyi siihen kun nainen ei halunnutkaan lapsia, vaan matkustelu, työ, seikkailut ja sex and the city elämä oli siistimpää.
Sittemmin tapaillut naisia jotka on olleet henkisesti niin keskenkasvuisia etten halunnut lapsia heidän kanssaan.
Näin siinä voi käydä ja varmasti monelle käykin. Hankala homma löytää sopiva tyyppi perheellistymiseen.
m36
Onpa ikävää. Millä perusteella olet kiinnostunut just näistä naisista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko noin? Olen saman ikäinen ja mietin tinderiin liittymistä. Olen ollut 7 vuotta tyytyväisenä sinkku, mutta nyt vois jotain sutinaa kehittää.
Mikään perhe-elämä ei kyllä kiinnosta, koska mulla on reissutyö ja en ajatellut siitä luopua, enkä muutenkaan halua sitä vastuuta. Nähnyt vierestä aika monet kerrat, kun perhe jääkin lupailuista huolimatta naisen hartioille.
Lähinnä fyysinen läheisyys ja seura salille tai kulttuuririentoihin. Mutta mites siellä vaan lapsen tekoa lykänneet parveilee 👀 ei kuulosta hyvältä.
Sieltä löydät varmasti tuollaista kasuaalia seuraa, eli vuoroviikko isiä jne. Mutta nuo oikeaa parisuhdetta haluavat ovat kiven alla.
Oikeaa parisuhdetta etsivät "hyvät" miehet eivät kovin pitkään Tinderissä ole. Nopein nainen nappaa itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku katkera vanha nainen alapeukutti tätä jo. 😂
Alapeukku tulee tuosta että nelikymppinen mies voi vallan hyvin perustaa perheen hieman nuoremman naisen kanssa.
Voi tietysti, osa miehistä saa lapsia vielä 80-vuotiaanakin, mutta todennäköisyys on surkean pieni. Siksi ei miehenkään kannata odottaa sitä aikuistumistaan keski-ikään asti, vaan pyrkiä perustamaan perhe aiemmin jos sellaisen varmasti haluaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole kanssasi eri mieltä. Mutta kannattaa myös huomioida se, että asiat muuttuvat. Se mikä on normi tänään, ei välttämättä ole normi 5v päästä. Katso esim. miten ensisynnyttäjän ikä on noussut viimeisen 20 vuoden aikana sangen merkittävästi.
Se on totta, mutta heilläkin on pääsääntöisesti suunnilleen samanikäinen kumppani. Siihen, että isojen ikäerojen suhteet alkaisivat merkittävästi yleistyä, pitäisi olla jokin syy - naisilla pitäisi olla jokin syy kiinnostua paljon vanhemmista miehistä, mutta en itse 46-vuotiaana naisena keksi ollenkaan, mikä se voisi olla. Nykypäivän suomalaisille parisuhde ei ole taloudellinen järjestelysopimus, vaan suhteelta haetaan seksuaalisromanttista kokemusta ja yhteenkuuluvuutta. Silloin ei paina vaakakupissa vanhemman miehen status työelämässä - etenkin, kun Suomessa on merkittävästi ikäsyrjintää työpaikoilla, jolloin sillä 30-40-vuotiaalla miehellä todennäköisesti jopa on parempi asema työmarkkinoilla kuin 50+ miehellä.
Jopa minulle monet yli 50-vuotiaat ovat jo liian ukkoontuneen oloisia. Kun itse olen deittisoveluksessa, minulla menee ikätoive niin, että voi olla max 6 vuotta ikäeroa suuntaansa. Vaikea kuvitella, että itselleni liian vanhalta tuntuva mies olisi kiinnostava saalis jollekin itseäni 5-10 vuotta nuoremmalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko noin? Olen saman ikäinen ja mietin tinderiin liittymistä. Olen ollut 7 vuotta tyytyväisenä sinkku, mutta nyt vois jotain sutinaa kehittää.
Mikään perhe-elämä ei kyllä kiinnosta, koska mulla on reissutyö ja en ajatellut siitä luopua, enkä muutenkaan halua sitä vastuuta. Nähnyt vierestä aika monet kerrat, kun perhe jääkin lupailuista huolimatta naisen hartioille.
Lähinnä fyysinen läheisyys ja seura salille tai kulttuuririentoihin. Mutta mites siellä vaan lapsen tekoa lykänneet parveilee 👀 ei kuulosta hyvältä.
Sieltä löydät varmasti tuollaista kasuaalia seuraa, eli vuoroviikko isiä jne. Mutta nuo oikeaa parisuhdetta haluavat ovat kiven alla.
Oikeaa parisuhdetta etsivät "hyvät" miehet eivät kovin pitkään Tinderissä ole. Nopein nainen nappaa itselleen.
Tämähän se ongelma juuri on. Hyviä miehiä on vain vähän, ja kilpailu heistä on veristä. Olen itse jo luovuttanut, ja todennut että tällä mun naamallani en pysty mitenkään kilpailemaan hyvistä miehistä, sillä jokaisella heistä on tusina minua paljon kauniimpaa naista jonossa. Miksi valita ruma, kun saa kauniinkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, minusta nimenomaan EI ole hyvän miehen merkki, jos hän ottaa ensimmäisen, joka on saatavilla. Minusta hyvä mies etsii nimenomaan itselleen sopivaa kumppania, hänellä on toiveita suhteelle ja kumppanille, eikä hän ole tuosta noin vaan kenen tahansa napattavissa. Tämän vuoksi hyvä mies saattaa ollakin jonkin aikaa sinkkuna, koska hän ei esimerkiksi pariudu pelkän ulkonäön perusteella tai ei epätoivoisena ota ketä tahansa. Joten nimenomaan hyvä mies ei ole sellainen, jonka nopein nainen saa napattua itselleen. Hyvä mies osaa myös olla sinkkuna itsekseen eikä tee hätiköityjä ratkaisuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun varmaan kannattaa kysyä tätä meidän naisten sijaan mieluummin niiltä lukuisilta 40+ miehiltä, jotka jäävät tahtomattaan lapsettomiksi. Sellaisia on nykyisin tässä maassa lukuisia. Jokin syy heillä varmaan siihen on, että eivät "ota nuorempaa" kumppania, vaikka kovasti haluaisivat tai ol
Eivät ne nelikymppiset peräkammariukot mitään "ota" elleivät hae köyhästä maasta elintasovaimoa. Haaveilevat vaan ja tuhlaavat viimeisetkin vuotensa roikkuen Tinderissä selaamassa 15-10 vuotta nuorempia. Heidän haaveilemillaan naisilla on paljon nuorempiakin ottajia. Ne vanhemmat ukot jotka oikeasti löytävät nuoremman ovat poikkeuksia eli joko hyvin säilyneitä ja mallimaisen, hoikan ja pitkän Dressmann ukkelin näköisiä (todella harvinaista) tai menestyneitä joilla 100-200k vuositulot.
Ei perus 40 vee mies ymmärrä että hänen himoistaan huolimatta naisilla on omat mieltymykset, jotka ovat eri linjassa miesten kanssa... niin ajatella! Eri! Miehet tykkää usein nuoremmista, mutta naiset samanikäisistä. Ei parikymppinen tipu haaveile setämiehistä vaan Timothee Chalametistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeaa parisuhdetta etsivät "hyvät" miehet eivät kovin pitkään Tinderissä ole. N
Miehet madaltaa ulkonäköodotuksia, jos persoonallisuus on kohdallaan. Nätit saa enemmän tärppejä, mutta hankalat saa enemmän eroja. Kannattaa pelata omilla vahvuuksilla.
t: m
Ei sitten käynyt mielessä, että haussa on kahden aikuisen ihmisen loppuelämän parisuhde, ei mikään yhden illan juttu tai fwb/ems/yms suhde.