Ovatko kaikki teleoperaattorit huijareita?
Katsoin MOI:n laskua elokuulta. Laskun pvm ja eräpvm ovat 31.8.2014. MUTTA siinä oli arvonlisäveroa 25,5 % ????? Senhän piti astua voimaan vasta 1.9.2014 !!!!!! Maksoin siis liikaa lähes euron. Juuri sen verran, ettei kannata alkaa selvittelemään.
Edellinen "huijari" oli ELISA. Kun 15,95 euron sopimus sen kanssa päättyi pari vuotta sitten, he lähettivät tekstiviestin, että tarjoavat uutta sopimusta hintaan 18,95 euroa/kk. Tarjouksessa luki: "Sinun ei tarvitse tehdä mitään". Hyväksyin sopimuksen, enkä tehnyt mitään, mutta seuraavissa laskuissa hinta olikin 22.95 euroa/kk. Kun en vahtinut haukkana suoraveloitusta, virhe ehti olla voimassa 3 kuukautta eli veloittivat 12 euroa liikaa. ELISA:n myymälässä ei otettu asiaan mitään kantaa vaan neuvottiin ottamaan yhteyttä ties minne. En ottanut, vaan irtisanoin sopimuksen ja siirryin MOI-operaattorille. Se kannatti, sillä se "huijaa" vain viidesosan siitä, mitä Elisa "huijasi".
Tietääkö kukaan halvan ja hyvän operaattorin, joka veloittaa, mitä pitääkin?
Kommentit (4)
Tuossa Moin laskussa arvonlisävero määräytyi sen mukaan mikä on viimeinen päivä josta maksat. Eli jos maksoit jo etukäteen palvelusta jonka Moi suorittaa edes osittain 31.8 jälkeen, niin silloin Moin piti lain mukaan laskuttaa siitä uudella arvonlisäveroprosentilla.
Telialta tulee kerran vuodessa viesti, jossa liittymän hintaa nostetaan. En ikinä hyväksy tätä yksipuolista ilmoitusta. Kerron irtisanovani liittymän ja saaneeni muualta edullisemman tarjouksen. Aina ovat suostuneet pitämään hinnan entisellään. Kokeilevat kepillä jäätä, että kuka vain kiltisti suostuu hinnankorotuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Telialta tulee kerran vuodessa viesti, jossa liittymän hintaa nostetaan. En ikinä hyväksy tätä yksipuolista ilmoitusta. Kerron irtisanovani liittymän ja saaneeni muualta edullisemman tarjouksen. Aina ovat suostuneet pitämään hinnan entisellään. Kokeilevat kepillä jäätä, että kuka vain kiltisti suostuu hinnankorotuksiin.
Minä teen samoin joka ikinen kerta. Uhkaan vaihtaa operaattoria ja tekisinkin sen, jos ei suostuta entiseen hintaan.
Jep. Kaikki. Jokainen rahastaa kun tulee tilaisuus, tavallaan. Halpaa ei ole ja jos on - siellä ei asiakaspalvelu pelaa jos tulee ongelmia.