Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua kiinnostaa vilpittömästi että miksi joku maksaa Siljan ruotsinristeilystä nelinkertaisen hinnan Viikkariin verrattuna?

Vierailija
03.09.2024 |

Ja yleisesti tiedetty fakta vielä on että Viikkarilla on parempi seisova pöytä. 

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanhintaisia ovat. Aika monta risteilyä tehty perheen kanssa viime vuosina. Enimmäkseen Siljalla, mutta myös Vikingillä. 

Vierailija
42/47 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän noita laivoja siirtymiseen. Jatkan Tukholmasta pohjoiseen. Ja Gärdetin satamasta lähtiessä oot jo voitanut 30min-1h ajoajassa. Ja tykkään niitä hyteistä enemmän, ne sisäkäytävän hytit on kivoja. Ulkohyteistä ei 9kk vuodesta näe edes ulos mitään, kun on pilkkopimeää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä. Kansallisasuisia lienee vähän vähemmän siljalla. Ja lapsia ehkä enemmän? Ku kuutit ja muumit ja kaikkeee.. .

Vierailija
44/47 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

SiljallA on paremmat lasten leikkipaikat

Vierailija
45/47 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tottunut käyttämään juuri Siljaa, sillä meillä lapsuudessa mentiin aina sillä. Lähden muutoinkin aina Helsingistä (asun Helsingissä) ja siellä Symphonyllä ja Serenadella on ne promenaadit. Laivan arkkitehtuuri on selkeä ja kaikki löytyy saman "kadun" varrelta. En tosiaan välitä näiden laivojen buffasta, mutta mielestäni muista laivojen ravintoloista saa hyvää ruokaa. Palvelu ei ole ikinä myöskään ollut huonoa. Joo, Viikkari tulee lähemmäksi vanhaa kaupunkia, mutta samaan aikaan se on aika kurja tie kävellä sinne. Ja toisaalta mä pidän Siljan terminaalista kävelyä keskustaan kivana. Se Östermalmin alue on kiva. 

En ole ikinä vertaillut Siljan ja Viikkarien hintoja keskenään, joten en tiedä, kuinka paljon halvemmaksi Viikkarilla liikkuminen on, mutta jotenkin kuitenkin ajattelen, että maksan siitä, että Siljalla on kivempi mennä. Olen muutamia kertoja mennyt Viikkarilla esim. opiskeluporukalla tai jollain muulla tavalla, jolloin laivayhtiön on valinnut joku muu, enkä mä ole pitänyt Viikkareista. 

Sen sijaan mua kiinnostaa ne Turusta lähtevät Viikkarit.

Tuo kurja tie kävellä Viikkarin satamasta Tukholmassa, tarkoitat varmaan sitä merenrannassa kulkevaa tietä/katua? Ennemmin kannattaakin kävellä kortteli-pari etäämpää rannasta, sen Katarina-Sofian kaupunginosan läpi. Siinä on jo kauppaa, kahvilaa ja puistoa ym. 

Siljan terminaalilta on melkein 8 kilsaa Tukholman keskustaan, katsoin kun kerran harkitsin kävelyä sieltä. Kävelen kyllä mielelläni, mutta mielestäni se on jo vähän liikaa kaikkien matkatavaroitten kanssa. Hotellilla suoraan suihkuun sitten.. ja ajankäytön suhteen sellainen kävelymatka pelkästään laivaterminaalilta kohteeseen pääsemiseksi.

Vierailija
46/47 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kieltämättä mysteeri.

Viikkarilla on parempi ruoka, paremmat satamien sijainnit, parempi palvelu, ja kaiken kaikkiaan rauhallisempaa. Matkustan usein yksin, niin viimeinen tekijä merkitsee paljon. Lisäksi tämän kaiken saa halvemmalla.

Siljalla menen vain, jos Viikkarilla ei ole tilaa. Viimeksi osoittautui taas virheeksi. Hytissä haisi tupakka, promenadella känniläiset kaatuilivat jo alkuillasta ja ruoka oli huonoa.

Viikingillä ja Siljalla kulahtaneet laivat Helsingistä. Kumpikaan ei uskalla satsata uusiin laivoihin tuolla reitillä. 

Eeikä, mitä vikaa niissä muka on? Kävin just viime vuonna Viking Lineksen laivalla Stokiksessä ja huomasin että täähän oli sama laiva jossa  olin matkustanut ysärin alkupuolellla :-D Aah, mitä nostalgiaa...

Vierailija
47/47 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kieltämättä mysteeri.

Viikkarilla on parempi ruoka, paremmat satamien sijainnit, parempi palvelu, ja kaiken kaikkiaan rauhallisempaa. Matkustan usein yksin, niin viimeinen tekijä merkitsee paljon. Lisäksi tämän kaiken saa halvemmalla.

Siljalla menen vain, jos Viikkarilla ei ole tilaa. Viimeksi osoittautui taas virheeksi. Hytissä haisi tupakka, promenadella känniläiset kaatuilivat jo alkuillasta ja ruoka oli huonoa.

noh noh, siis ke nellä vaan voi j oskus pahoinvointi vähän yllättää ja tasa paino mennä, ei saa moittii

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän