Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eron partaalla haluttomuuden vuoksi

Vierailija
03.09.2024 |

En olisi uskonut että joudun tähän tilanteeseen mutta tässä kuitenkin olen. Joudun pohtimaan, jäänkö suhteeseen joka ei ole enempää tai vähempää kuin elämäni rakkaus. Mies ei halua, eikä tiedä tuleeko tilanne koskaan muuttumaan. Miehelle riittää se kaikki muu läheisyys mitä meillä on (sitä on paljon!), hänellä on hyvä olla. Hän ei kaipaa muuta. Minä kärsin. Enemmän siitä että mieheni ei halua minua kuin varsinaisesti seksittömyydestä. 

Kertokaa mulle että olen kohtuuton kun haluan että puolisonikin haluaisi mua. Mun on paljon helpompi päättää jäädä kärsimään (kai se joskus menee ohi) kun kerrotte mulle että rakkaus on paljon tärkeämpää kuin haluaminen. Koska toisaalta ajattelen niin itsekin, mutta silti kärsin ihan hirveästi tällä hetkellä. Olen aivan onneton. Miten tästä pääsee yli? 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kaikki muu toimii ei riitoja juurikaan isoja onkl se seksi eka vastoinkäymonen j0nka takii lähdetään?

Vierailija
22/24 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ Muutama kuukausi on omassa sanastossani kahta kuukautta pidempi aika. Sanotaan näin että ensimmäisen kerran asiasta on puhuttu noin vuosi sitten. 

Mutta kiitos perusteellisesta kommentista. Pitää pohtia asioita. Kyllä tässä on varmasti paljolti taustalla mun omia epävarmuuksia jotka johtuvat mm. miehen historiasta (tai mitä hän on siitä minulle kertonut). 

On mahdollista hakeutua pariterapiaankin pohtimaan näitä asioita. Jos miehen historia on herättänyt sinussa jo alkuun epävarmuutta, ongelmia oli jo suhteen alusta asti ja olet siitä huolimatta jatkanut suhdetta, niin saattaa olla, että teidän traumanne ovat ikään kuin klikanneet yhteen. Silloin syntyy dynamiikka, missä riippuvuudella ja peloilla on paljon pelivaraa varmuutta, onnellisuutta ja tasapainoa luovan rakkauden sijasta. 

Rakkauden määritelmää voi pohtia, jos suhteessa on ongelmia. Onko suhde sellainen, joka tuo hyvää mieltä, itsevarmuutta, tasapainoista oloa ja pääsääntöisesti hyviä fiiliksiä. Se on rakkautta. Rakkautta ei ole sellainen suhde, jossa on koko ajan "kivi vatsassa", mielialat heittelevät, on pelkoja ja epävarmuutta, jotka johtuvat toisen toiminnasta. Ei osata tai haluta toimia toista rauhoittaen, vaan traumat klikkaavat yhteen ja molemmat lietsovat toistensa huonoja puolia. Tuollaiset suhteet ovat monesti hyvin tiukkoja, koska suhteessa ovat virinneet vanhojen traumatapahtumien asetelmat, joita molemmat toistavat. 

Toki voi olla siitäkin kyse, että oma menneisyys tuo nämä tapahtumat jokaiseen suhteeseen eli pelot viriävät ja saavat aikaan tiettyjä reaktioita ja ajeerausta. Niitä voi halutessaan tutkia terapiassa. Se on hyödyllistä tehdä suhteessa ollessa, vaikka suhde päätyisikin eroon, sillä sinkkuna ei ole tilaisuutta tutkia noita tilanteita tässä ja nyt, kun käytettävissä on toisen osapuolen autenttinen reaktio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites AP ne seksihepeneet?

Vierailija
24/24 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaminen ja halu tuottaa kumppanille hyvää on osoitus rakkaudesta.  Jos mies ei sitä osoita rakkaalleen ei oikeasti rakasta naista, vaan on loukkaus naista kohtaan.  Ansaitset parempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän