Pärjääkö lapsesi 25v itsenäisesti?
Olipa Hesarissa huolestuttava artikkeli. Eli nykylapset eivät pärjää aikuisena omillaan. Osalla on jopa luku- ja kirjoitustaito täysin olematon. Myös peruslaskutaito on surkea, yli 10 menevien lukujen kanssa jopa suuruusluokka on hukassa.
Miten sinun lapsesi, onko lapsesi paikka vankilassa, hoitolaitoksessa vai miten hän pärjää tulevaisuudessa?
Sjatuksia herättävä artikkeli (tilaajille) https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010646841.html
Kommentit (31)
Neljä pärjää, ovat ylioppilaita eli lukutaitoa ja muuta riittää ja opiskelevat tai ovat töissä. Yhdellä on perinnöllinen sairaus, asuu tukiasunnossa mutta päässä ei mitään vikaa.
Osa ei nyt ymmärtänyt ajatusta, alkoi vain kehumaan kuinka hyvin omilla lapsilla menee. Kuitenkin, mitä tehdä näiden 25%-35% tulevien aikuisten kanssa, kun ei oikein luku- ja kirjoitustaitoa ole, todennäköisesti koulut jää käymättä tai sielläkin vain oleillaan kun se on pakko.
Millaisia aikuisia heistä tulee, jonkun äärijärjestön kannattajia, jengi johon voi kuulua. Vai elättävätkö vanhemmat heitä ja heidän "ilonpitoaan" niin kauan kuin jaksavat. Onko 30% suomalaisista vankilassa tai eläkkeellä kolmekymppisinä?
Noin minä tuon aloituksen ymmärsin. Tästä todellakin pitää olla huolissaan. Osa heitti jo osa-ratkaisun ongelmaan kuka työt tekee tulevaisuudessa, eli maa hantu lo. Mutta ratkaiseeko se ongelmaa, mikä on suomen kansan tulevaisuus?
Tässä on iso ongelma käsissä 20 vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Osa ei nyt ymmärtänyt ajatusta, alkoi vain kehumaan kuinka hyvin omilla lapsilla menee. Kuitenkin, mitä tehdä näiden 25%-35% tulevien aikuisten kanssa, kun ei oikein luku- ja kirjoitustaitoa ole, todennäköisesti koulut jää käymättä tai sielläkin vain oleillaan kun se on pakko.
Millaisia aikuisia heistä tulee, jonkun äärijärjestön kannattajia, jengi johon voi kuulua. Vai elättävätkö vanhemmat heitä ja heidän "ilonpitoaan" niin kauan kuin jaksavat. Onko 30% suomalaisista vankilassa tai eläkkeellä kolmekymppisinä?
Noin minä tuon aloituksen ymmärsin. Tästä todellakin pitää olla huolissaan. Osa heitti jo osa-ratkaisun ongelmaan kuka työt tekee tulevaisuudessa, eli maa hantu lo. Mutta ratkaiseeko se ongelmaa, mikä on suomen kansan tulevaisuus?
Tässä on iso ongelma käsissä 20 vuoden päästä.
Lue otsikko. Siihen vastattiin. Ap ei kysynyt, mitä tehdään muiden lasten kanssa, vaan hän kysyi, pärjääkö sinun lapsesi. Totta kai silloin jokainen vastaa sen oman lapsensa osalta.
Pärjäävät, kun hankkivat energiset puolisot hoitamaan asioitaan. Isä opetti.
Olen 22 ja vastaan itse. Pärjään, raha-asiat osaan hoitaa mallikkaasti ja kotona asuessa opetettiin budjetointia ja pitkäjänteistä talouden suunnittelua. Säästöön en juurikaan saa rahaa, elän pääsääntöisesti kädestä suuhun, paitsi sijaiskeikkoja saadessani pyrin ainakin 50e laittamaan säästötilille mahdollisuuksien mukaan. Opiskelen amkissa ja 2 vuoden päästä valmistuminen.
Parikymppiset lapseni asuvat kaikki muualla kuin Suomessa. Nuorin opiskelee yhä, eli häntä tuetaan. Vanhemmat lapset ovat työelämässä. Ovat käyneet kansainväliset huippuyliopistot ja ovat vaativissa tehtävissä. Pärjäävät, mutta eivät ole tulossa takaisin uppoavaan laivaan.
Vanhemmat eivät vaadi lapsiltaan tai oikein mitään. Puhelin tai peliohjain käteen ja näin taputellaan lapsuus läpi.
Uskoisin että pärjää. Opiskelee yliopistossa ja hänellä on työpaikka.
Hyvin poikani näyttää pärjäävän. Valmistui äskettäin yliopistosta. On hoitanut jo 16-v. lähtien omat asiansa, tosin joskus kysellyt neuvoja (nuorempana). Etsi asunnon ja hoiti muuton ym. omatoimisesti jne. En ole huolissani. Isänsä menehdyttyä hoiti myös itse kaikki asiat omatoimisesti (olimme eronneet).
Pärjää vähän liiankin itsenäisesti. Ei vastaa enää puheluihin, kun satuin soittamaan ilman asiaa.
Kaikki neljä on lähteneet omilleen viimeistään 19 vuotiaina, toki pätkätyöläisillä on välillä tiukkaa, silloin avustetaan ruoassa