Suomalaissuunnittelija epäilee Kalevala Korua plagioinnista. Mitä olette mieltä?
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010671626.html?utm_medium=promobox&…
Minun silmään noi kaulakorut ainakin on ihan erilaisia.
Kommentit (42)
Eivät ole niin samanlaisia, että plagioinnista epäilisin. Tuon tyyppisiä koruja on monellakin firmalla.
Nämä nykyajan plagiointiväitökset on ihan höpöjä. Kaikki on jo keksitty ja suunnittelijat kikkailee pienillä eroilla omia luomuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse kuin mennä markettiin, niin sieltä löytyy Iberolta ja muulta halpisvalmistajalta ihan samanlaista kaulakorua. Henkilökohtaisesti en pidä noista kummastakaan, Kalevalan näyttää kuitenkin vähän ajattomammalta ja neutraalimmalta. Molemmista tulee vähän halpa-vaikutelma (ehkä just siksi, että noita samantyylisiä on marketit ja kirpparit pullollaan).
Tämä on niin totta!!
Samalla tyylilla tehtyjä kaulakoruja on ollut kautta aikain. Mulla oli teininä samalla tyylillä tehty lannevyö x 2. Toinen oli väriltään hopean ja toinen pronsiin vivahta, molemmat mitä lie messinkiä.
Yrittää saada ilmaista mainosta tuotteelleen tällä "plagiointi"kohulla. Taitaa vaan olla päinvastainen vaikutus myyntiin tällä vouhkauksella...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan eri korut. Kalevalalla omaan silmään paljon kauniimpi koru.
Perustaako epäilyn sitten johonkin muuhun kuin näihin kaulakoruihin?
Samaa mieltä. Kalevalan koru näyttää viimeistellyltä ja tyylikkäältä. Mannströmin on enemmän taiteilijan uniikki teos tyyliin 'jokainen koru on vähän erilainen'. Kuvassa esim. pistää silmään ohuen välilenkin rako! Kyllä ne pitäisi puristaa kiinni ja niin, että pysyy! Koru näyttää amatöörimäiseltä, kotitekoiselta.
Näyttää foliosta askarrellulta. Ja taiteilijan version kiekoista tuli ensisilmäyksellä mieleen käsiraudat.
Molemmat tyyliteltyjä versioita perus kettingistä.
Minulle tuli mieleen juomatölkin avauslenkit, joita on vähän nuijittu vänkyröiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan eri korut. Kalevalalla omaan silmään paljon kauniimpi koru.
Perustaako epäilyn sitten johonkin muuhun kuin näihin kaulakoruihin?
Samaa mieltä. Kalevalan koru näyttää viimeistellyltä ja tyylikkäältä. Mannströmin on enemmän taiteilijan uniikki teos tyyliin 'jokainen koru on vähän erilainen'. Kuvassa esim. pistää silmään ohuen välilenkin rako! Kyllä ne pitäisi puristaa kiinni ja niin, että pysyy! Koru näyttää amatöörimäiseltä, kotitekoiselta.
Näyttää foliosta askarrellulta. Ja taiteilijan version kiekoista tuli ensisilmäyksellä mieleen käsiraudat.
Molemmat tyyliteltyjä versioita perus kettingistä.
Minulle tuli mieleen juomatölkin avauslenkit, joita on vähän nuijitt
Varmaan onkin sidukkatölkistä askarreltu samalla kun vedetty koksua nokkaan.
Tässä ei näy koko sarjaa. Sarja muistuttaa kyllä toisiaan.
Ei noissa ole mitään samaa. TuoMatilda Mannströmin koru on hieno. Toi kalevala koru on ruma. Tuon Matildan korun voisin ostaakkin lahjaksi jollekkin, kalevalan korua en ostaisi vaikka maksettaisi, on niin ruma.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei näy koko sarjaa. Sarja muistuttaa kyllä toisiaan.
Kuvat löytyy HBL:stä, maksumuuri.
Näyttää siltä että Matilda yritti juottaa isoja renkaita liian kuumalla liekillä ja ne suli.
Vaikuttaa plagiaatilta, kun kaulakoru tehty tolleen lenkkejä toisiinsa kiinnittämällä.
Molemmat yhtä kamalat.
Onpa tuo Kalevalan nykyinen tyyli mennyt ihan mauttomaksi. Puuttuu se muinais mystiikka
Tässä ohjeet niin jokainen voi tehdä omansa mallin korusta (JUDY LARSON).
https://www.wirejewelry.com/jewelry_making_patterns_tutorials/Argentium…
Ilmainen mainos on aina hyväksi bisnekselle. Oikeat mainokset ovat turkasen kalliita.
Kalevan versio näyttää massatuotetulta/pikamuoti versiolta tosta toisesta korusta 😅
Lumihiutale milleniaani ehkä. Voi hyvän tähden. Itse olen vanhaa polvea muotoilija (eikä tarvi edes olla) kun näkee kuka tahansa, että mistään uniikista ideasta ei ole kyse.