Oululaiskoulu kieltää therianit rehtori sai tarpeekseen: Tunnillakin konttaillaan ja mauutaan
https://www.is.fi/perhe/art-2000010670861.html
Oululaiskoulun lattiat muuttuivat likaisiksi. Syyksi paljastuivat eläimiksi identifioituvat lapset, jotka eivät suostu käyttämään kenkiä. Therian-ilmiö näkyy jo useissa suomalaiskoulussa.
Kommentit (1150)
Vierailija kirjoitti:
Artikkelista käy myös ilmi ettei therian ole valinta. Koulu syyllistyy siis syrjintään.
Ota lääkkeesi viimeistään nyt.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi oli mielestään kissa. Kissakausi ajoittui ikävuosille 3 - 4.
Ihan hyvä päätös rehtorilta. Roolileikit voi suorittaa kouluajan ulkopuolella.
Kummityttöni on nyt kolmevuotias ja hän tykkää leikkiä kissaa. :)
Raaka jänis ruuaksi tai silakkaa loppuu leikit. Vapaat ovat erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstan mukaan pitää huostaanottoa ja viedä suljetulle. Kai olet kertonut vanhemmille, että teet lasun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Artikkelista käy myös ilmi ettei therian ole valinta. Koulu syyllistyy siis syrjintään.
Ota lääkkeesi viimeistään nyt.
Viittaat artikkeliin "ET LUKENUT EDES KOKO JUTTUA"
Sitten kun luin käsket vetää lääkkeitä.
Miten mahtaa olla omien lääkkeiden laita?
Mahdat olla niitä rusinat pullasta popsivia.
Ymmärrän kyllä - sinullakin se on jäänyt ilmeisesti aikuisikään. Kuinka vaikea on muka aikuisen..toivottavasti lapsettoman sellaisen..ymmärtää, että jossakin vaiheessa ja varsinkin koululuokassa kesken koulupäivän ala- ja varsinkin yläkoulussa, sen leikkimisen olisi suotavaa loppua, jotta se lapsi kykenisi jossakin elämänsä vaiheessa toimimaan osana yhteiskuntaa. Osa täällä kommentoivista näyttää olevan vahvasti sitä mieltä, että ei koskaan. Siinähän sitten saatatte sen kissalapsenne Kelan tiskille ja valitatte taas täällä yhteiskunnan ymmärtämättömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Mun lapsi oli mielestään kissa. Kissakausi ajoittui ikävuosille 3 - 4.
Ei vielä riitä, pitää tietää että on ollut entisessä elämässä kissa ja tahtoo nyt olla kissa.
Oulussa voisivat ratkaista asian viemällä kakki elukaksi itsensä tuntevat opiskelemaan Ranuan eläintarhaan. Siellä on hyvin tilaa pandojen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstan mukaan pitää huostaanottoa ja viedä suljetulle. Kai olet kertonut vanhemmille, että teet lasun?
Kolmevuotiaalle varmaan ihan ikätasoista leikkiä olevansa kissa? Ja jopa hän osaa olla päiväkodissa niin ettei koko ajan ole kissaleikki menossa. Ihmeellistä, jos koululaisilta ei sama suju.
Miten helkutissa tuo sukupolvi tulee aikanaan pärjäämään työelämässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni teki samaa tuon ikäisenä. Hänellä oli kissa ja ihaili sen tapaa elää muttei mies nyt kuvitellut olevansa kissa ja koulun alkamisen mennessä ei enää edes miettinyt koko asiaa. Isompana näki koiran nuolevan pallejaan ja toivoi pystyvänsä itse samaan🤣
Täällä nyt on joillain vaikea ymmärtää että koulun oppitunneille ei sovi maukuminen ja konttaaminen. Muuten saa leikkiä sydämensä kyllyydestä ja sitä pitää tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni teki samaa tuon ikäisenä. Hänellä oli kissa ja ihaili sen tapaa elää muttei mies nyt kuvitellut olevansa kissa ja koulun alkamisen mennessä ei enää edes miettinyt koko asiaa. Isompana näki koiran nuolevan pallejaan ja toivoi pystyvänsä itse samaan🤣
Täällä nyt on joillain vaikea ymmärtää että koulun oppitunneille ei sovi maukuminen ja konttaaminen. Muuten saa leikkiä sydämensä kyllyydestä ja sitä pitää tukea.
Sulla taitaa olla ongelmia lukemisen ymmärryksessä? Kouluissa ei saa leikkiä Theriania. Edes välitunneilla.
Mutta tän palstan mukaan sun miehelläsi on vakavia my-ongelmia ja olisi ollut syytä tehdä vähintään lasu.
Koulun ruokalassa kissaoppilaalle hiiri tarjolle.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä - sinullakin se on jäänyt ilmeisesti aikuisikään. Kuinka vaikea on muka aikuisen..toivottavasti lapsettoman sellaisen..ymmärtää, että jossakin vaiheessa ja varsinkin koululuokassa kesken koulupäivän ala- ja varsinkin yläkoulussa, sen leikkimisen olisi suotavaa loppua, jotta se lapsi kykenisi jossakin elämänsä vaiheessa toimimaan osana yhteiskuntaa. Osa täällä kommentoivista näyttää olevan vahvasti sitä mieltä, että ei koskaan. Siinähän sitten saatatte sen kissalapsenne Kelan tiskille ja valitatte taas täällä yhteiskunnan ymmärtämättömyyttä.
Minkälainen tampio kommentoi ketjuun lukematta artikkelia? Kouluissa on Therian leikit kielletty.
Voisit taluttaa itsesi jonnekin tarkistuttamaan kognitiivisen kyvykkyytesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmevuotiaalle varmaan ihan ikätasoista leikkiä olevansa kissa? Ja jopa hän osaa olla päiväkodissa niin ettei koko ajan ole kissaleikki menossa. Ihmeellistä, jos koululaisilta ei sama suju.
Niin, ilmeisesti artikkelin mukaan nykyään sujuu.
Kannattaa siltä tehdä se lasu. Vanhemmat selkeästi menettäneet vanhemmuutensa, kun tuollaisia antavat leikkiä. Palstan mukaan tulossa on valtavasti my-ongelmia ja luulee olevansa kohta lamppu.
Tässä tulevina vuosina käynee vielä niin, että yksityiskoulut yleistyvät. Ne vanhemmat, jotka haluavat lapsensa pärjäävän elämässä ja jotka jostain löytävät varat, laittavat lapsensa yksityiseen kouluun, missä on mahdollisuus oppia. Muut lapset jäävät taistelemaan sirkukseen, joka on ihan hiutalevanhempien tuotos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla taitaa olla ongelmia lukemisen ymm
Mitä ihmettä horiset? Et taida osata oikein lukea? Vapaa-aikana voi leikkiä vaikka valtamerialusta mutta ei koulussa. Välitunneilla leikitään, mutta maskit yms jätetään kotiin.
Mieheni on ollut aina hyvin eläinrakas, jos se on merkki mt-ongelmasta niin sitten olet hullu.
Vierailija kirjoitti:
Tässä tulevina vuosina käynee vielä niin, että yksityiskoulut yleistyvät. Ne vanhemmat, jotka haluavat lapsensa pärjäävän elämässä ja jotka jostain löytävät varat, laittavat lapsensa yksityiseen kouluun, missä on mahdollisuus oppia. Muut lapset jäävät taistelemaan sirkukseen, joka on ihan hiutalevanhempien tuotos.
Mä luulin, että teidän mielestä koulun oli jo pilanneet ulkkarit ja sateenkaaret. Sinne vaan sitten yksityiskouluun, joita Suomessa on ehkä kymmenen. Onnea yritykselle.
Ei vttu. Tää mummo vie lapsenlapsen lopetettavaksi, jos alkaa maukumaan ja kusemaan lattialle tai vähintään kastraatio.
Vierailija kirjoitti:
Ei vttu. Tää mummo vie lapsenlapsen lopetettavaksi, jos alkaa maukumaan ja kusemaan lattialle tai vähintään kastraatio.
Mistä sä olet keksinyt näitä lattialle kusemisia ja muita.
Kannattaa pitää lapset poissa sun luota, kun saatat kimpaantua lasten leikeistä ja käyt kimppuun.
Ota ne rauhoittavat lääkkeesi, äläkä tee tappouhkauksia.
No olisi ehkä jo syytä tarkistaa nuo kouluun tuovat vanhemmat huumeista - valitettavasti tämänkin palstan reaktioiden perusteella kyse ei ole vain narkki-vangemmista.