Oululaiskoulu kieltää therianit rehtori sai tarpeekseen: Tunnillakin konttaillaan ja mauutaan
https://www.is.fi/perhe/art-2000010670861.html
Oululaiskoulun lattiat muuttuivat likaisiksi. Syyksi paljastuivat eläimiksi identifioituvat lapset, jotka eivät suostu käyttämään kenkiä. Therian-ilmiö näkyy jo useissa suomalaiskoulussa.
Kommentit (1150)
Vierailija kirjoitti:
Sannulin ja tyttölauman syy, he aloittivat sairaan mädätyksen!
Mädätys alkoi silloin kun miehet alkoivat uskoa miehisyyden puolustamisen olevan lasten kiusaamista netissä.
Kasvaako sun miehisyys, kun pääset anonyymina pilkkaamaan ja tekemään tappoihkauksia alaikäisille lapsille jotka leikkivät?
Mua kiinnostaisi tietää millaiset vanhemmat näillä on, kun antavat lastensa lähteä kouluun eläinpuvussa ja hyväksyvät sen, etteivät keskity koulunkäyntiin vaan leikkivät päivät pitkät jotain eläintä. Välitunnilla voi leikkiä, mutta järki sanoo, että sinnekin kannattaa pukea kengät jalkaan eikä viedä leikkejä niin pitkälle että sukat jalassa juoksentelee ulkona kuin joku mielipuoli.
Siis eivät suostu käyttämään kenkiä, kun kissatkaan eivät käytä.
Mutta sukkia kissat käyttävät?
Näillä on varmaan joku hiekkalaatikko myös tarpeilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko tämä olla edes totta? Jos omana kouluaikanani joku olisi konttaillut ja maukunut, toiset oppilaat olisivat nauraneet hänelle pilkallisesti, ja homma olisi loppunut siihen.
Kaipaatko siis, että koulussa pilkattaisiin ja kiusattaisiin nykyistä enemmän?
Mistä tuon kaipauksen keksit?
Tulkitsin sitten varmaa väärin viestisi sävyn. Siksi toki kysyinkin varmennusta. Mulle kun näytti siltä, että toteamuksesi siitä, että ennen olisi naurettu pilkallisesti ja touhu olisi loppunut siihen, olisi viitannut siihen, että näin olisi yhä hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Juuri viikonloppuna näin kaupassa tytön vanhempineen, jolla oli kissamaski päässä. Kyllä olisi tehnyt mieli sanoa vanhemmille, että ymmärrättekö yhtään tuon koko hullutuksen pointtia, että se ei ole vain naamiaisleikkiä ajatuksen tasoltaan.
Mistä sinä sivustakatsojana tiedät ettei siinä ollut tuolle lapselle nimenomaan naamiaisleikistä kyse? Mistä siinä sitten hänelle sinun tulkinnan mukaan oli kyse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti "kissoilla" on rokotukset ja madotukset kunnossa.
Ei sullakaan taida olla lääkitys ihan balanssissa.
Mä otin tuon viestin ihan vitsinä, sunkin olisi pitänyt. Sellaista se on leikitään eläimiä ja ollaan täydellisiä tosikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaisi tietää millaiset vanhemmat näillä on, kun antavat lastensa lähteä kouluun eläinpuvussa ja hyväksyvät sen, etteivät keskity koulunkäyntiin vaan leikkivät päivät pitkät jotain eläintä. Välitunnilla voi leikkiä, mutta järki sanoo, että sinnekin kannattaa pukea kengät jalkaan eikä viedä leikkejä niin pitkälle että sukat jalassa juoksentelee ulkona kuin joku mielipuoli.
Kerro mulle oletko usein lastesi koulun viereisessä puskassa vahtimassa heidän leikkejään? Olisiko vanhempien pitänyt olla siellä tarkkailemassa tilannetta?
Koulussa leikit kiellettiin, mikä sun ongelma on?
Vierailija kirjoitti:
Varmaan töissä ja ei näe?
Tai lapsen on tosi hankala lähteä kouluun niin ajattelevat, että ihan sama mitä on päällä, kunhan menee sinne.
Opettajilla on varmaan tosi kivaa yrittää opettaa eläintarhaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti "kissoilla" on rokotukset ja madotukset kunnossa.
Ei sullakaan taida olla lääkitys ihan balanssissa.
Mä otin tuon viestin ihan vitsinä, sunkin olisi pitänyt. Sellaista se on leikitään eläimiä ja ollaan täydellisiä tosikkoja.
Älä nyt, kännissä ja läpällä eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri viikonloppuna näin kaupassa tytön vanhempineen, jolla oli kissamaski päässä. Kyllä olisi tehnyt mieli sanoa vanhemmille, että ymmärrättekö yhtään tuon koko hullutuksen pointtia, että se ei ole vain naamiaisleikkiä ajatuksen tasoltaan.
Mistä sinä sivustakatsojana tiedät ettei siinä ollut tuolle lapselle nimenomaan naamiaisleikistä kyse? Mistä siinä sitten hänelle sinun tulkinnan mukaan oli kyse?
Olisi varmaan ihan hyvä opettaa lapset tekemään normaaleja asioita normaalisti, kuten kaupassa käynti tai koulunkäynti. Leikit erikseen. Johan tuo johtaa psykoosiin, jos kuvittelee 24/7 olevansa eläin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ole siitä kyse, että kenkien käytöstä kieltäydyttäisiin siksi, kun kissatkaan ei käytä kenkiä - käyttäväthän nuo lapset jokatapauksessa vaatteitakin. Kyse on siitä, että tuo neljällä jalalla liikkuminen, "quadrobics", onnistuu paremmin sukkasillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro mulle oletko usein lastesi koulun viereisessä puskassa vahtimassa heidän leikkejään? Olisiko vanhempien pitänyt olla siellä tarkkailemassa tilannetta?
Koulussa leikit kiellettiin, mikä sun ongelma on?
En päästäisi lapsiani eläinnaamarin tai hännän kanssa kouluun. Ja varmaan vanhempana huomaisin jos lapsen sukat olisivat mudasta litimärät.
Kaikkea ei pidä sallia . Ihan lasten oman edun ja heidän tulevaisuutensa vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi varmaan ihan hyvä opettaa lapset tekemään normaaleja asioita normaalisti, kuten kaupassa käynti tai koulunkäynti. Leikit erikseen. Johan tuo johtaa psykoosiin, jos kuvittelee 24/7 olevansa eläin.
No kissanaamiohan ei millään lailla vaikuta kaupassa käyntiin. Ihan normaalisti voi käydä kaupassa kissanaamio naamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ole siitä kyse, että kenkien käytöstä kieltäydyttäisiin siksi, kun kissatkaan ei käytä kenkiä - käyttäväthän nuo lapset jokatapauksessa vaatteitakin. Kyse on siitä, että tuo neljällä jalalla liikkuminen, "quadrobics", onnistuu paremmin sukkasillaan.
Miten se sitten talvella onnistuu sukkasilteen tai paljain jaloin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kissanaamiohan ei millään lailla vaikuta kaupassa käyntiin. Ihan normaalisti voi käydä kaupassa kissanaamio naam
Ei siitä ole kyse, vaan leikistä joka ei lopu. Minunkin lapsuudessa yksi poika kuvitteli olevansa Hämähäkkimies eikä mennyt mihinkään ilman pukuaan. Sai lopulta jonkun diagnoosin ja siirrettiin erityisluokalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Therian on ihminen joka ajattelee kuin eläin ja käyttää eläinmaskeja" Hyvänen aika sentään, en minä tiedä mitä sika ajattelee, kuinka lapsi voi tietää. Tämähän on ihan kamalaa.
Hän tuntee usein myöskin olleensa eläin edellisessä elämässään.
Voi kauheeta, entä jos lapsi tuntee olleensa keisari tai Iivana Julma, entisessä elämässä, mitä mä äitinä sitten teen :(
Kannattaa hakea apua äkkiä sun hyväuskoisuuden tai haluun kiusata lapsia netissä. Kumpaankin saat apua Juuson ohjeilla soittamalla: 112.
Jos tätä jatketaan, hulluudella ei ole mitään rajaa. Jos kokee olleensa kissa ja kokee nyt olevansa kissa, tulee eittämättä mieleen onko leikattu kolli vai narttukissa🤪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan kamalaa! Ei kai ne lapset ole vielä hyppineetkin siinä leikin lomassa? Liikunta pitäisi olla kiellettyä välitunneilla!
Ne viestit missä "vitsaillaan" metsästyskaudella, piikille viemisellä jne. ei nähdäkseni liity mitenkään työrauhaan tai sotkemisen kieltämiseen.
Jos on "wokea" pitää tuomittavana sitä, että aikuiset vitsailee lasten ampumisella, niin sitten varmaan olen woke. Toki sit niin on kaikki mun isovanhemmista lähtien.