Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkonko sait viikkorahaa lapsena?

Vierailija
02.09.2024 |

Itse sain muistaakseni 10 markkaa. Ostin niillä rahoilla yleensä irtokarkkeja.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikkorahaa? Mikä se sellainen on? Meillä luki kotona fläppitaululla että RAHAA ON ja sitten sitä sai kuluttaa mielensä mukaan.

Petterikö siellä huutelee?

Eikö se ollut Antti Rinne, joka ilmoitti että rahaa on?

Vierailija
42/52 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain viikkorahan sijaan kuukausirahaa 20 mk jostain 10-11-vuotiaasta lähtien. Summa nostettiin sataan markkaan, kun täytin 14. Käytin kuukausirahani kosmetiikkaan, lehtiin sekä kasetteihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10. Saman saa muija tänä päivänä

Vierailija
44/52 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut viikkorahaa. Joskus jätskin tai limun. Alakoukuikäisenä sain jonkun pienen joululahjan jouluisin. 

Vierailija
45/52 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut viikkorahaa ollenkaan.

Vierailija
46/52 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikkorahaa? Mikä se sellainen on? Meillä luki kotona fläppitaululla että RAHAA ON ja sitten sitä sai kuluttaa mielensä mukaan.

Petterikö siellä huutelee?

Tuo oli demareitten tuo rahaa on.

Vierailija
47/52 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapsilisän omalle tilille. Eipä sillä, että niitä rahoja oisin juuri päässyt köyttämään kun meidän sivukylän ainoa kauppakin meni kiinni joskus kun olin polvenkorkuinen. Ja toki se kotoa saatu oppi oli mallia säästä, säästä ja vielä kerran säästä.

Vierailija
48/52 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko tämä ketju esimerkkinä siitä, mikä Suomessa on pielessä. Lapsilisät valuvat karkkii, Mäkkiin, brändivaatteisiin ym skeidaan. Muuaalla maailmassa vanhemmat raataa, jotta lasten ei tarvitse kärsiä, täällä rakennetaan koko elämä vastikkeettomien lapsilisien ja tukien varaan ilman mitään vastuuta mistään ja itketään puolueeseen katsomatta jatkuvasti lisää.

Vierailija
49/52 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 30v ja ala asteella sain ensin 3€ 4 luokalle asti. 5-6lk 5€ ja 7-8lk sain 40€ kuukausirahaa ja ysiluokasta asti 60€. Sit toki rahaa vaatteisiin 300-400€ vuodessa.

Vaatteet ei ollut noilla rahoilla mitenkään laadukkaita ja meikit ostin itse kuukausirahoilla.

Oma lapsi on vielä niin pieni, ettei saa viikkoraha, mutta varmaan tulee saamaan jonkin verran enemmän kun itse sain.

Vaatteisiin tuskin asetan vastaavaa budjettia.

Vierailija
50/52 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

50mk viikko + kerran kuussa haluamassani kohtaa extra 50mk.

Vierailija
51/52 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään 

Vierailija
52/52 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi markan vuonna 1973, sitten nousi joskus ja oli lopulta 15 mk lukiossa. Isältä vitosen ja äidiltä kymppi. Isä vielä nöyryytti maksamalla vitosensa kaikkien kavereiden kuullen, kun muut saivat paria-kolmea kymppiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme