Lopetin alkoholinkäytön ja yhtäkkiä huomaan miten yksin olen
Lopetin siis jonkin aikaa sitten alkoholin käyttämisen, ihan vaan koska juominen ei ollut enää hauskaa ja en nähnyt sen tuovan mitään hyvää elämääni. Juominen on liittynyt aiemmin lähinnä illanistujaisiin silloin tällöin viikonloppuisin kavereiden kesken. Nyt kun en juo tuntuu ettei oikein osaa keksiä mitään yhteistä monienkaan ennen läheisiltä tuntuneiden kavereiden kanssa, koska yhteiseen ajanviettoon on vahvasti liittynyt alkoholi enkä minä jaksa selvin päin olla humalaisten seurassa. Surullista huomata miten vaivaannuttavalta tuntuu yrittää tehdä heidän kanssaan jotain muuta ihan tavallista mihin ei liity alkoholi. Ihan kuin sitä yhteyttä näihin ihmisiin ei aidosti olisikaan. On mulla sellaisiakin kavereita joiden kanssa ajanvietto ei ole perustunut juhlimiseen, mutta ovat kyllä vähemmistössä.
Onko muilla tällaisia kokemuksia?
Kommentit (62)
Oma kokemukseni on vähän päinvastainen: Kun 40+ lähipiiristä vähän jokainen lopettaa tai minimoi juomisen, niin on hyvin vaikea kohdata ketään arkista jutustelua syvemmällä tasolla. Useimmat nyt vaan ovat selvinpäin varautuneita ja/tai tylsiä, minäkin olen.
Juuaan iltaisin.