Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhan asukkaan postit

Vierailija
02.09.2024 |

Muutin jokin aika sitten vuokra-asuntoon ja saan jatkuvasti vanhan asukkaan ulosottokirjeitä ja Kelan kirjeitä. Kela ilmoitti että niin kauan kun tämä henkilö ei itse tee osoitteenmuutosta, niin kirjeet jatkavat tuloaan tänne. Pitääkö tässä tosiaan kärsiä koko asumisen ajan, kun vaikuttaa siltä ettei kyseinen ihminen aio asialle tehdä mitään.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki puhuvat vain Postista. On lukemattomia muita yhtiöitä, jotka jakavat varsinkin kirjepostia. Itse olen töissä Postilla ja toiset yhtiöt lähes tukkivat laatikot kirjeillä, joissa on vanha osoite. Heillä asiakastiedot ovat mitä sattuu.

Arvaa vaan alanko selvittelemään kuka on kirjeen toimittanut ja etsimään jotain pientä mies-pakettiauto-ja-koira kuljetusyritystä? En ala, jos palautan kirjeen, niin Posti saa sen hoitaa postilaatikosta.

Vierailija
62/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti toisen postia ei saa hävittää jos vaikka ilmestyisi kirjeitään noutamaan niin sinulle voi tulla  ongelma. Kerää nivaska ja palauta postille niin ei tarvitse poliisille ja ulosottomiehelle selittämässä etette asu kimpassa

Niinpä niin. Entisellä asukkaalla ei ole velvollisuutta pitää osoitettaan ajantasalla mutta uusi asukas on velvollinen toimimaan holhoavana vara äitinä/isänä joka huolen postista kuin omista lapsistaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksaa kuljetuskulun, kun vien postit takaisin postiin? Vaikka kirjettä ei saisi hävittää, minä kyllä olen jo kuukauden vetänyt paperisilppurista läpi nini peristätoimiston kuin käräjäoikeudenkin kirjeet. Ei kuulu minulle.

Avaamattoman kirjeen palautukesta ei mene postimaksua. Kirjoita vaikka kuoreen että hlö ei asu kohteessa

tuo puhuukin muka matkakuluista kun taksilla lähtee viemään lähimpään keltaiseen lootaan

eiköhän kaikki kulje jossain vaiheessa viikkoa postilootan ohi, jos ei, niin ottaa yhteyttä postiin ja selittää ettei voi viedä postilaatikkoon - ehkä lähetykset voi jättää postinjakajalle, joka vie ne sitten perille postitoimistoon ja sieltä sitten eteenpäin.

Vierailija
64/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli ulosottovirastosta naapurille osoitettu kirje. En halunnut häntä nolostuttaa viemällä sitä hänelle, vaan vein postin laatikkoon. Ei tullut enää uudestaan.

Minullakin oli  naapurina... jestas, että vieläkin pyörittele silmiäni hänelle...  sain ulosotosta kirjeita, mutta olin siellä saajapuolella. Naapuri ei tietenkään tuollaista skenaariota osannut ajatella, joten kehtaamattomuuttaan (olisi ollut tosi noloa, että minä tiedän, että hän tietää, että minä olen ulosotossa) heitti kirjeet pois, ei kertonut niistä edes minulle, mutta juorusi kyllä kaikille muille talon asukkaille (se ei sitten ollut noloa yhtään....), että olen ulosotossa .... nostin ihan hitonmoisen älämölöön hänelle ja luin madonluvut. Toiselle tarkoitettua postia ei saa hävittää omin luvin (onneksi sinä et sentään hävittänyt naapurille tulleita kirjeitä).

Ja jokaisen olisi hyvä muistaa olla olettamatta asioita. Ulosotossa tosiaan on aina ne kaksi osapuolta: saaja ja ulosotossa oleva. Ihan samalla lailla, jos joku saa kirjepostia poliisilta tai oikeudesta, niin se kirjepostin saaja ei vältämättä ole ongelmissa.

hyvä, että veit sentään sen kirjeen laatikoon etkä hävittänyt omavaltaisesti

Vierailija
65/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti toisen postia ei saa hävittää jos vaikka ilmestyisi kirjeitään noutamaan niin sinulle voi tulla  ongelma. Kerää nivaska ja palauta postille niin ei tarvitse poliisille ja ulosottomiehelle selittämässä etette asu kimpassa

Niinpä niin. Entisellä asukkaalla ei ole velvollisuutta pitää osoitettaan ajantasalla mutta uusi asukas on velvollinen toimimaan holhoavana vara äitinä/isänä joka huolen postista kuin omista lapsistaan?

entä jos joku löytäisi jostain, tai hänen kotiinsa tiputettaisiin postiluukusta vaikka sinun kotisia avaimet, tai autosi avaimet (tai vaikka lompakko), kun ne löydettiin maasta ja oltiin varmoja, että se oli naapurisi auto. Etkö kuitenkin haluaisi omaisuuttasi takaisin itsellesi, vai olisiko sinulle ok, että löytäjä vain nakkaisi ne roskiin? Kirjekin kirjeeseen nimetyn henkilön omaisuutta, vaikka usein ei olekaan rahallisesti yhtä arvokas kuin mainitsemai esimerkit.

Vierailija
66/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki puhuvat vain Postista. On lukemattomia muita yhtiöitä, jotka jakavat varsinkin kirjepostia. Itse olen töissä Postilla ja toiset yhtiöt lähes tukkivat laatikot kirjeillä, joissa on vanha osoite. Heillä asiakastiedot ovat mitä sattuu.

ei todellakaan kaikki puhu postista. tässä ketjussa on jo aiemmin pariin otteeseen mainittu, että on muitakin jakeluyhtiöitä

Vierailija
67/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämmentää välinpitämättömyys. Pieni vaiva on kirjoittaa kirjeen päälle "ei asu tässä osoitteessa" ja tipauttaa se postilaatikkoon, kun sen ohi kulkee. Saa sitten se oikea henkilökin itselleen tulleet postit.Meidän pitäisi opetella välittämään toisistamme enemmän eikä vain miettiä omaa napaa ja sitä miten pitää vaivautua tekemään joku pikku juttu toisen ihmisen vuoksi.

Onhan tuo toki vaivana melko pieni. Minun tosin pitää lähteä varta vasten postilaatikolle, koska en ole sellaista nänyt normaalien reittieni varrelta. Mutta, kuinka kauan on mielestäsi kohtuullista toimia postin kääntäjänä. Minä olen asunut tässä asunnossa nyt 12 vuotta ja joka vuosi tulee entiselle asukkaalle kirje eräältä (aivan asialliselta) järjestöltä. Olen kääntänyt kirjeitä uuteen osoitteeseen, vienyt kerran hänelle henkilökohtaisesti ovelle ja useimpi

mitä väliä sillä on mikä minun mielestäni on kohtuullista? vaikuttaisiko se sinuun yhtään, jos sanoisin, että koko loppuelämäsi sinun pitää niitä palautella? Vai osaisitko itse kuitenkin vaikka ottaa yhteyttä postiin  (heillä on chat sivuillaan) ja kysyä heiltä, että miten tämän saa loppumaan ja kertomaan, että sinä et jaksa enää toimitella niitä posteja laatikkoon.  

Vierailija
68/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakeluyhtiöltä tulevia posti ei "hoitele" joten jakeluyhtiöön yhteys jos onnistut.  Minä en onnistunut, olivat muuttaneet:). ...ja sen vuoden joka eräässä asunnossa asuin, sain danske pankin postia edellisille jatkuvasti.  Käännytin ja käännytin, kunnes revin ja heitin pois.  Oli mahdotonta tehdä muuta. Pankikkaan ei halunnut ottaa vastuuta, koetin sitäkin kautta lopettaa ne.   Nyt ovat kai seuraavien vuokralaisten riesana.

Vierailija
69/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta muu kun kirjottaa kuoriin: ei asu tässä osoitteessa ja viet postilaatikkoon. Mut ei sun tartte olla yhteydessä kelaan toisen puolesta.

Muinoin erään asuttamani asunnon edellinen asukas ei ollut tehnyt muuttoilmoitusta, joten Kela teki meistä automaattisesti pariskunnan. Meni meinaan aikaa ja tupakkia asian selvittämiseen...

T: sivusta seurannut

Vierailija
70/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksaa kuljetuskulun, kun vien postit takaisin postiin? Vaikka kirjettä ei saisi hävittää, minä kyllä olen jo kuukauden vetänyt paperisilppurista läpi nini peristätoimiston kuin käräjäoikeudenkin kirjeet. Ei kuulu minulle.

Avaamattoman kirjeen palautukesta ei mene postimaksua. Kirjoita vaikka kuoreen että hlö ei asu kohteessa

tuo puhuukin muka matkakuluista kun taksilla lähtee viemään lähimpään keltaiseen lootaan

eiköhän kaikki kulje jossain vaiheessa viikkoa postilootan ohi, jos ei, niin ottaa yhteyttä postiin ja selittää ettei voi viedä postilaatikkoon - ehkä lähetykset voi jättää postinjakajalle, joka vie ne sitten perille postitoimistoon ja sieltä sitten eteenpäin.

Minä olen huikannut postinkantajan perään ja työntänyt "väärät" kirjeet jms. hänelle: -"ei asu täällä". Kyllä postinkantaja on ne mukisematta mukaansa ottanut.

Vierailija
71/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muuttanut pois ja tehnyt ajoissa osoitteenmuutoksen. Posti toi perille 6kk päästä laskuja jotka olisi täytynyt maksaa aikaisemmin. Postin normaali toimitusaika kirjeelle on viikosta useaan viikkoon. Silti postilla on aikaa leikata nurmikkoa.

Vierailija
72/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita  niihin väärä osoite 

ja tarkista että Sun osoitteessa ei asu muita kuin sinä 

Vierailija
73/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
74/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polta ne

Vierailija
75/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee vieläkin edellisen asukkaan perintäkirjeitä, ollaan asuttu tässä 12 vuotta. Henkilö on kuollut, kuulin naapurilta. Jaksoin monta vuotta laittaa niitä takaisin postilaatikkoon ja kirjoittaa ettei asu tässä osoitteessa, on kuollut. Perintätoimisto vaihtoi saajaksi xx kuolinpesä, ei muuta vaikutusta. Nykyään laitan ne saunanpesään.

Vierailija
76/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin ja muiden jakeluyhtiöiden toimintaa pitäisi muokata niin, että kirjettä ei saa jakaa osoitteeseen, jos ovessa ei ole ko. henkilön sukunimeä. Silloin se olisi heidän asia selvittää oikea osoite, ei asiakkaan. Nythän ne jakaa kirjeen osoitteen perusteella.

Vierailija
77/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä. Ajattele asia mieluummin niin päin, että ne nk. ystävät eivät olleet oikeita ystäviä. Sitä paitsi kaikki joiden elämä pyörii alkoholin ympärillä pakoilevat jotain elämässään. Piiloutuvat sinne alkoholin tuottaman hyvänolontunteen taakse. Mä en myöskään juo enää nykyään. Eron jälkeen en vain tuntenut tarvetta. Tajusin jälkikäteen etten vaan kestänyt sitä parisuhdetta selvinpäin ja niin kaun meni olevinaan hyvin kun olin kännissä. Selvinpäin meillä ei sitten ollutkaan mitään yhteistä. 

Vierailija
78/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postin ja muiden jakeluyhtiöiden toimintaa pitäisi muokata niin, että kirjettä ei saa jakaa osoitteeseen, jos ovessa ei ole ko. henkilön sukunimeä. Silloin se olisi heidän asia selvittää oikea osoite, ei asiakkaan. Nythän ne jakaa kirjeen osoitteen perusteella.

Upea idea.

Kuka maksaisi kustannukset tästä selvittelystä, kun elämämkallut  ja muut huithapelit eivät viitsisi nimeään oveen hoitaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi