Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhan asukkaan postit

Vierailija
02.09.2024 |

Muutin jokin aika sitten vuokra-asuntoon ja saan jatkuvasti vanhan asukkaan ulosottokirjeitä ja Kelan kirjeitä. Kela ilmoitti että niin kauan kun tämä henkilö ei itse tee osoitteenmuutosta, niin kirjeet jatkavat tuloaan tänne. Pitääkö tässä tosiaan kärsiä koko asumisen ajan, kun vaikuttaa siltä ettei kyseinen ihminen aio asialle tehdä mitään.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita vuoranantajalle että hommaa edellisen asukkaan osoitetietoineen helvettiin asunnostasi. Tuohan on myös turvallisuusriski, koska tuo vjakki asuu edelleen virallisesti asunnossasi niin kiinteistöhuolto avaa hänelle pyynnöstä oven kun et ole kotona.

Muuttoilmoituksen tekee asukas itse postiin. Isännöitsijälle pitää ilmoittaa huoneiston asukkaat, mutta ne viestit eivät välity postiin.

Vierailija
22/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eivät tee osoitteenmuutosta ikinä, koska eivät halua itseään löydettävän tai ei ole mitään mihin siirtää osoite. Kukaan jaksa ikuisesti kirjoitella toisen kirjeisiin että ei asu täällä ja roudata niitä laatikkoon. Jos ei kuukaudessa kirjeiden tulo lopu, niin ihan sama heivata mainosten mukana keräykseen, ei niiden perään kukaan tule koskaan kyselemään, jos eivät viitsi edes osoitettaan muuttaa. Ja jos tulee niin sanoo ettei ole näkynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksaa kuljetuskulun, kun vien postit takaisin postiin? Vaikka kirjettä ei saisi hävittää, minä kyllä olen jo kuukauden vetänyt paperisilppurista läpi nini peristätoimiston kuin käräjäoikeudenkin kirjeet. Ei kuulu minulle.

Älä vie postin tiskille vaan jätät ne vaan niihin oransseihin lokeroihin. 

Vierailija
24/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
25/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee postille ilmoitus, että henkilö ei asu enää tässä osoitteessa, luultavasti pyytävät sinua viemään kirjeet lähimpään postilaatikkoon uudelleen postitettavaksi. Ota yhteyttä maistraattiin (tai ehkä se nykyisin on dvv) ja ilmoita tai tarkista että osoitteessasi ei asuu muut kuin sinä ja mahdolliset lapsesi ja/tai puoliso.

Minulle tuli erään naapurirapussa asuvan henkilön postia edunvalvonnasta ja oikeudesta. Tuli sen verran paljon, että lopulta otin itse sitten yhteyttä postiin ja he lupasivat selvittää asian ja viedä eteenpäin. Sen jälkeen ei enää tullut.

Tuo dvv on kökkö, pitäisi omilla henkkareilla kirjautua että hoitaa toisen asioita. Jos ei halua sotkeutua pikkorikollisten asioihin niin ei auta kun palauuttaa kirjeet. 

Vierailija
26/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee postille ilmoitus, että henkilö ei asu enää tässä osoitteessa, luultavasti pyytävät sinua viemään kirjeet lähimpään postilaatikkoon uudelleen postitettavaksi. Ota yhteyttä maistraattiin (tai ehkä se nykyisin on dvv) ja ilmoita tai tarkista että osoitteessasi ei asuu muut kuin sinä ja mahdolliset lapsesi ja/tai puoliso.

Minulle tuli erään naapurirapussa asuvan henkilön postia edunvalvonnasta ja oikeudesta. Tuli sen verran paljon, että lopulta otin itse sitten yhteyttä postiin ja he lupasivat selvittää asian ja viedä eteenpäin. Sen jälkeen ei enää tullut.

Tuo dvv on kökkö, pitäisi omilla henkkareilla kirjautua että hoitaa toisen asioita. Jos ei halua sotkeutua pikkorikollisten asioihin niin ei auta kun palauuttaa kirjeet. 

Dvv on valtion virasto mikä ongelma kirjautua sinne henkkareilla? Ei tuntematon saa koskaan tietää kuka ilmoituksen teki vaan pelkästään dvv. Jos olet noin  foliohattu niin voit myös tulostaa sen lomakkeen paperille ja lähettää sen DVV toimistoon postitse osoitteeseen Digi- ja väestötietovirasto PL 1003, 00531 Helsinki.

Vierailija
27/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti toisen postia ei saa hävittää jos vaikka ilmestyisi kirjeitään noutamaan niin sinulle voi tulla  ongelma. Kerää nivaska ja palauta postille niin ei tarvitse poliisille ja ulosottomiehelle selittämässä etette asu kimpassa

Noin toki teoriassa, mutta hitaampikin hermostuu jos edellisen asukkaan postia vain tulee ja tulee ja lakkaa käännyttämästä niitä takaisin. Posti hukkaa muutenkin niin paljon postia että kukaan ei voi todistaa minun heittäneen edellisen asukkaan kirjeitä paperinkeräykseen.

Eiköhän meillä ole oikeitakin syitä hermostua kuin tämä, saksiriikka enemmänkin kiukuttaa.

Vierailija
28/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita vuoranantajalle että hommaa edellisen asukkaan osoitetietoineen helvettiin asunnostasi. Tuohan on myös turvallisuusriski, koska tuo vjakki asuu edelleen virallisesti asunnossasi niin kiinteistöhuolto avaa hänelle pyynnöstä oven kun et ole kotona.

Ei aina niin yksinkertaista.  Ostin asunnon joka dementikon nimissä.  Holhoojan kanssa onnistui, mutta hänkään ei voinut Kelaan tehdä muuttoilmoitusta, mummo osastolla.  Ainoastaan kelan kirjeet jäi tulemaan, muut oli saanut vaihdettua. Miehellä täysi käyttöoikeus tileihin ym. Mutta ei onnistunut kelaan.  

Vierailija
29/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitähän on kiva lueskella sitten ajan kuluksi kun eivät kerran osaa ohjata postejaan oikein.

Vierailija
30/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vienyt uffin keräyslaatikkoon tai polttanut sytykkeenä saunan pesässä. Joskus silloin tällöin tiputan kelan luukusta sisään. Ei paljoa paina mieltä toisten kirjeet eikä postit. Roskiahan ne minulle vain on niinkuin mainoksetkin. Miksi minua pitäisi kiinnostaa jos kirjeiden vastasnottajaakaan ei kiinnosta?

Vierailija
31/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Www.pillukiinnostaa.com

Vierailija
32/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vältämättä Postin jakamia kirjeitä, vaan jonkun kuljetusfirman joka on tehnyt diilin lähettäjän kanssa, joten valitukset postiin ei mene perille.

Vierailija
33/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maillä on samanlainen ongelma. Vuokralla olleeseen osuntoon tulee edelleen entisen asukkaan postia. Olen kirjoittanut kaikkiin kirjeisiin; palautetaan lähettäjälle ja vienyt postilaatikkoon. Entinen asukas ei ole tehnyt muuttoilmoitusta. Ihmetteln kuitenkin, eikä hän kaipaa esimerkiksi pankin kirjeitä, joissa selvästi on avainlukulista tai kelan kirjeitä. Ilmeisesti ei kaipaa.

Saattaa olla lusimassa. Sieltä käsin hankala hoitaa asioita.

Vierailija
34/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei avaa. Huoltoyhtiölle voi ilmoittaa että on muuttanut pois asunnosta, isännöitsijääkin voi kiinnostaa ettei peri ylimääräistä vesimaksua. 

Vierailija
35/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maillä on samanlainen ongelma. Vuokralla olleeseen osuntoon tulee edelleen entisen asukkaan postia. Olen kirjoittanut kaikkiin kirjeisiin; palautetaan lähettäjälle ja vienyt postilaatikkoon. Entinen asukas ei ole tehnyt muuttoilmoitusta. Ihmetteln kuitenkin, eikä hän kaipaa esimerkiksi pankin kirjeitä, joissa selvästi on avainlukulista tai kelan kirjeitä. Ilmeisesti ei kaipaa.

Saattaa olla lusimassa. Sieltä käsin hankala hoitaa asioita.

saavat kyllä käyttää siellä nettiä ja puhelintakin

Vierailija
36/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentää välinpitämättömyys. Pieni vaiva on kirjoittaa kirjeen päälle "ei asu tässä osoitteessa" ja tipauttaa se postilaatikkoon, kun sen ohi kulkee. Saa sitten se oikea henkilökin itselleen tulleet postit.Meidän pitäisi opetella välittämään toisistamme enemmän eikä vain miettiä omaa napaa ja sitä miten pitää vaivautua tekemään joku pikku juttu toisen ihmisen vuoksi.

Vierailija
37/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritä laittaa keltaiseen laatikkoon ja ilmoita kuoren päälle että ei asu tässä osoitteessa. kelalla luulisi olevan hänen päivitetty osoite kerta on kela asiakas,sotilasavustus, as tuki tms sairauspvrahat, lääkäri-kela korvaus jne. ihme että  henkilö ei halua ottaa postejaan tai kysele päätösten perään. laita nyt lodjuun. niin auttaisiko digivirastoon yhteys, posille tehdään osoitemuutos,miksi ei tee. kertoo omaa kieltä tyypistä

Vierailija
38/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen heittänyt saunanpesään ylimääräiset kirjeet.

ja ensin luet ne,,laitonta

Vierailija
39/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse vaihdan aina lukon kun muutan, tällä tavoin huolto ei tule ellei sovittu. lainmukaan 2vko aiemmin ilmoitettava tulosta tai muuten erikseen sovittava. 

Vierailija
40/78 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

avainlukulistoja ei enää ole ainakaan nordealla. ne korvattu pin-lukijalaitteella ikäänkuin minitaskulaskin. monivaiheinen koodilaite. vanhuksilla ehkä vaikea käyttää, himmeää ja pientä pränttiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi