Tulee kylmää kyytiä talvella, paheneva työttömyys + heikentyvä sosiaaliturva, ihmiset tulevat näkemään nälkää Suomessa
Kommentit (243)
Vierailija kirjoitti:
Paskapuhetta. Ammattilaisille on täystyöllisyys. Minäkin olen rapajuoppo ja töitä on niin paljon kuin tehdä jaksaa. Yleensä n. 170h/kk. Palkkaa tulee n. 3000€ apina amis hommassa joka ei aivoja vaadi. m39
Tätä minä olen aina ihmetellyt että miten rapajuopoilla töitä riittää mutta raitis ammattilainen ei töitä saa? Onko ne yrittäjätkin samanlaisia juoppoja että ottavat töihin vai mikä siinä kiehtoo? Luulisi että työnjälki on huono ja poissaoloja paljon.
Taas joku viherpunistin märkä uni
Onpas mukavaa ulinaa taas. Jatkakaa samaan malliin, demarit!
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi ehkä järjestää keräys, joissa ne 60 prosenttia suomalaisista, jotka ovat ylipainoisia tai lihavia, maksaisivat kaupassa vähän ylimääräistä, että näille nälkäisille saisi ruokaaa.
Ei noin, mutta voisi olla käytäntö, että tiettynä päivänä sinne tulee tarvitsevia, joille toinen asiakas voi vapaaehtoisesti ostaa vähän ruokaa. Kaikki välikäsien kautta menevä apu on vaarassa joutua vääriin käsiin, kun Suomessa ei enää olla yhtä rehellisiä kuin ennen (surullista). Ajattelen Hopen skandaalia joku vuosi sitten. He ovat sen jälkeen tehneet parannuksia toimintaansa ja valvonta on tarkempaa.
Minä olen viime aikoina sijoittanut kahteen turva-alan yritykseen. Toinen valmistaa piikkilankaa, ja toinen soppatykkejä.
Vierailija kirjoitti:
Paskapuhetta. Ammattilaisille on täystyöllisyys. Minäkin olen rapajuoppo ja töitä on niin paljon kuin tehdä jaksaa. Yleensä n. 170h/kk. Palkkaa tulee n. 3000€ apina amis hommassa joka ei aivoja vaadi. m39
Eipä ollut. Tuolla logiikalla kunnon työläisiä olisivat lähinnä raksamiehet, sinne kun pääsee matalalla kynnyksellä melkein kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persujen äänestäjät kyllä ymmärtää että tulivat huijatuksi. Purra valehteli kaiken ja myi välittömästi puolueen EK:lle.
Älä puhu puolestani,olen työssäkäyvä tyytyväinen duunari.
Niin, jotkut ymmärtävät hitaammin.
Moni ei ymmärrä, ennen kuin napsahtaa omalle kohdalle. Minäkin käyn vakituisessa työssä, mutta olen todella huolissani kehityksessä. Esim. lähikaupan tienoilla ja keskustan alueella on koko kesän notkunut kellonajasta huolimatta epämääräisessä kunnossa olevaa väkeä, miltei kaikki työikäisiä miehiä. Haluaisin, että ympäristö pysyy turvallisena. Tähän auttaa se, ettei olisi asunnottomuutta ja työttömyyttä.
Samaa olen katsonut. Joskus kun olen käynyt hakemassa jonkun pienen ostoksen, esim. eväät töihin, niin on käynyt mielessä, että siitä mun kädestä olisi helppo jonkun nälkäisen napata valmis ruoka. Tai miettikää kun iäkäs mummo lähtee kuljettamaan viikon ostoksia rollaattorin kyydissä kävellen kotiin. Vähän syrjemmälle kadulla siitä vaan joku juoksee ohi ja nappaa kassin mukaan eikä koskaan jää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Rahankäyttötaidot ovat sallittuja. Älkää asuko keskustassa ja jättäkää turha p@ska pois ostoskoreista. On oma vikanne jos ette saa elämäänne kuntoon 10 vuodessa. Aina valitatte että keskustassa pitää olla jotta saa töitä mutta kun ette v#ttu käy töissä. Kukaan ei kuole nälkään se on vassareiden ylidramatisointia.
Kukaan ei kuole nälkään, mutta mt-ongelmat, alkoholismi, huumeiden käyttö ja rikollisuus yleistyvät.
Karkitkin alkavat olla 5-6 euroa pussilta niin ei saa niistäkään piristystä enää.
Ankein hallitus ehkä itsenäisen Suomen historiassa?
Purra nauttii tästä köyhien kyykyttämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Rahankäyttötaidot ovat sallittuja. Älkää asuko keskustassa ja jättäkää turha p@ska pois ostoskoreista. On oma vikanne jos ette saa elämäänne kuntoon 10 vuodessa. Aina valitatte että keskustassa pitää olla jotta saa töitä mutta kun ette v#ttu käy töissä. Kukaan ei kuole nälkään se on vassareiden ylidramatisointia.
20 vuotta kaupan alalla ja aika usein nähnyt laihoja mummoja joilla maha murisee äänekkäästi. Kaivavat laihasta lompakosta pikkukolikoita. No okei en tiedä tilin saldoa mutta aika kurjalta tuntuu katsoa. Joskus teki mieli sanoa että saat ilmaiseksi, minä maksan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään kun jos itseltä rahat loppuu niin päätän päiväni. Oon jo valmistautunut siihen.
anna mennä jos et töihin viitti mennä.
Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja tuossa kyselin töitä mitä terveys olisi sallinut tehdä mutta ei oota tarjottiin.
Olen myös käytännössä työkyvytön omalle alalleni, se on TE- toimistossa tiedossa ja neuvo olikin että pysyn vaan työnhakijana ja saan päivärahat ja voin hakea lausunnon ettei tarvi edes työtä hakea. Meitä on kuulemma paljon. Totta että raha motivoi mutta se ei motivoi jos työstä saatava palkka on huono. Itse olen aina saanut riittävää palkkaa ja töihin on ollut mukava mennä enkä osaa kuvitella miten kurjaa olisi pienellä palkalla työskennellä. Varmaan ainakin työtahti olisi aika vaatimaton.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö ensi vuonnahan talous kuulemma alkaa kukoistamaan.
Joidenkin talous, kyllä. Aivan varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut ja kokkareet vielä vit#ilevat ruokajonolaisille ja toim.tul.tuki tyypeille: läskejä, romaneja, juoppoja, tuliko joku autolla? varmaan tuloja?,varmaan polttavat, mmuuttajia?laiskoja, menisivät töihin, opiskelisivat etc.
Kävin jonkin aikaa pienessä ruokajonossa ennen pandemiaa. Siellä oli todella ihmisiä, jotka odottivat saaliin kanssa kadulla, että kotoa tullaan hakemaan autolla. Oli selvää, että siellä kävi aviopareja, vaikka oli periaate, että samasta perheestä saa käydä vain yksi henkilö. Nämä esimerkkitapaukset eivät puhuneet suomea.
Meilläkin rouva kävi joka toinen viikko hakemassa ilmaista ruokaa, autolla mentiin kun oli matkaa. Paljon vietiin omille vanhuksille. Jakelu loppui kun myivät kiinteistön. Jakelussa jäi usein ruokaa jakamattakin ja tyrkyttivät toisenkin kassilllisen. Me nähdään asia niin että on parempi jakaa ruuat käyttöön kuin roskiin. Pärjätään ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Karkitkin alkavat olla 5-6 euroa pussilta niin ei saa niistäkään piristystä enää.
Ankein hallitus ehkä itsenäisen Suomen historiassa?
0,24€ tikkarit ajaa saman asian. Elämä on valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehityskulku on kyllä todella huolestuttava. Millä se oikaistaan?
Lakkautetaan pahoinvoinnin syy eli vastikkeeton sosiaaliturva ja laitetaan ihan jokainen tekemään jotain hyödyllistä.
Ensimmäiseksi saisi panna veronkiertäjät kuriin, jolloin paineet heikentää köyhimpien elämää vähenisivät.
Suomessa maailman suurimmat tulonsiirrot, mutta mikä nyt riittää vassareille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut ja kokkareet vielä vit#ilevat ruokajonolaisille ja toim.tul.tuki tyypeille: läskejä, romaneja, juoppoja, tuliko joku autolla? varmaan tuloja?,varmaan polttavat, mmuuttajia?laiskoja, menisivät töihin, opiskelisivat etc.
Kävin jonkin aikaa pienessä ruokajonossa ennen pandemiaa. Siellä oli todella ihmisiä, jotka odottivat saaliin kanssa kadulla, että kotoa tullaan hakemaan autolla. Oli selvää, että siellä kävi aviopareja, vaikka oli periaate, että samasta perheestä saa käydä vain yksi henkilö. Nämä esimerkkitapaukset eivät puhuneet suomea.
Meilläkin rouva kävi joka toinen viikko hakemassa ilmaista ruokaa, autolla mentiin kun oli matkaa. Paljon vietiin omille vanhuksille. Jakelu loppui kun myivät kiinteistön. Jakelussa jäi usein ruokaa jakamattakin ja tyrkyttivät toisenkin kassilllis
Fiksua hakea ja jakaa muille enemmän tarvitseville. Moni ei pysty koskaan itse menemään paikan päälle jonottamaan tuntikausiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mutta 6.12. nautitaan taas pukuloistosta ja kuullaan tuhat ja yksi puheenvuoroa siitä, miten hyvä maa meillä on.
Se piristää kaikkien ja myös vähäosaisten mieltä. Yhtenä päivänä vuodessa löytyy aihe, josta kaikilla on joku mielipide. Jotain samaa kuin se, että ostaa viikkolehden, jossa kerrotaan kuninkaallisista. Satuja ja haaveilua taviksille.