Mieheni tarvitsee omaa aikaa mökillä aika paljon
Meillä on pienet lapset ja miehelläni on tullut säännöllisin väliajoin tarve lähteä mökille yksikseen ja jättää arjen pyörittäminen minulle. Kun aloimme vuosi sitten olemaan lähellä eroa, mies ymmärsi, että minulla on sitten oikeus vastaavaan vapaa-aikaan arjen pyörittämisestä ja minäkin sitten olin muutamaan kertaan yksin mökillä. Sen jälkeen miehen tarve lähteä väheni useammaksi kuukaudeksi kun ymmärsi mitä se arjen pyörittäminen yksin on. Nyt hän on kuitenkin palaamassa vanhoihin tapoihinsa ja ehdotti, voisiko olla mökillä 3 yötä. Tai paremminkin ilmoitti, mutta ilmoitti samalla, että minä voin sitten myös olla vastaavan ajan pois.
Itse en nauti yksinolemisesta mökillä, mutta matkailusta nautin. Yksin en ole toki matkaillut, mutta mietin, että mitä jos lähtisin sitten omalla vapaa-ajallani kolmeksi yöksi reissuun. Jos niin teen, onko miehelläni oikeus loukkaantua minulle? Hän on siis sitä mieltä, että menojemme pitää olla vastaavan veroiset, mutta hän on aina myös se, joka ensin lähtee ja ns. Päättää mitä minunkin sitten pitäisi tehdä. Koen, että hän haluaa vahvasti kontrolloida mitä minä saan tehdä ja mitä en, kun hän itse taas voi mennä ja tulla lähes miten vain.
Kommentit (67)
Mitä mies kertoo tekevänsä mökillä? Lähettääkö esimerkiksi kuvia kaatamista puista, koivuhaloista, halkopinoista? Kalastuskuvia? Soitteleeko pitkiä puheluita joka päivä?
Siellä se tapaa miespuolisia "tuttuja" siitä kuuluisasta karttasovelluksesta. Röörit rassataan hyvin
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä et voisi lähteä noiksi kolmeksi päiväksi vaikka Tallinnaan? Sama aikahan tuo joka tapauksessa on kuin miehelläkin.
Esim. Tallinnasta pidän kovasti ja se oli minun yksi vaihtoehto. Kuitenkin kun vajaa vuosi sitten repäisin ja lähdin miehen tapaan ilmoitustyylillä kahdeksi yöksi Lontooseen ystäväni kanssa, kun hän oli ollut sitä ennen noin 10 yötä pois ilman minun yhtäkään vastaavaa aikaa, niin siitä syntyi ihan hirveä sota ja mieheni mielestä olin maailman törkein ihminen ja hän teki/uhkaili ties millä kostotoimenpiteillä. Ja hänestä siis minä olin kostanut hänelle hänen vapaansa tuolla reissulla, vaikka itselläni ei ole tapana kostaa mitään ja halusin ihan vain mukavaa vapaa-aikaa ystäväni kanssa kun kerran sellaista harvinaista aikaa oli rankan syksyn jälkeen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä mies kertoo tekevänsä mökillä? Lähettääkö esimerkiksi kuvia kaatamista puista, koivuhaloista, halkopinoista? Kalastuskuvia? Soitteleeko pitkiä puheluita joka päivä?
Silloin kun mies tarvitsee tuota ylikuormituksesta toipumisaikaa, hän ei pidä oikeastaan mitään yhteyttä. Mutta tehdyistä hommista näen, että hän on siellä paljon hommia aina tehnyt ja aina kun yhdessä mökillä sen jälkeen olemme, hän niitä luettelee. Ja samalla sitten hän viimeksi yritti asettaa minulle listaa, mitä kaikkea minun pitäisi siellä tehdä kun sinne ns. Vastentahtoisesti yksin lähden..
ap
Vierailija kirjoitti:
Itse siis tykkään myös kovasti mökkeillä, mutta emme voi arkena sinne yhdessä lähteä, kun päiväkoti-ikäisten lasten kanssa ei voi etätöitä täysipäiväisesti tehdä. Mutta itse tykkään mökkeillä perheen tai ystävien kanssa, en yksin.. Nytkin kun minulla se ns. vastaava vapaa tiedossa niin tuntuu, että se menee yksin mökillä täysin hukkaan kun samaan aikaan voisin olla vaikka Lontoossa kun kerta lapsista erossa olen. Mutta koen, että jos en ota ns. vastaavia vapaita, mies alkaa ottamaan niitä itselleen enemmän ja enemmän, kuten vuosi sitten kävi. Lisäksi aina kun olemme perheenä, luonnollisesti se on se äiti joka meillä huolehtii 99% lasten asioista.
ap
Jotenkin minusta kuulostaa vähän vääristyneeltä kuviolta, että perheessä halutaan ottaa yhä enemmän ja enemmän lomaa perheestään ja sitten se menee ihan kilpajuoksuksi. Eikö perheen tarkoitus ole kuitenkin se perhe? Joskus pieni hengähdystauko toki ok, mutta ei siitä pidä mikään vallankäytön väline tulla
Mies lusmuilee kotitöistä ja pettää sinua mökillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun mies tarvitsee tuota ylikuormituksesta toipumisaikaa, hän ei pidä oikeastaan mitään yhteyttä. Mutta tehdyistä hommista näen, että hän on siellä paljon hommia aina tehnyt ja aina kun yhdessä mökillä sen jälkeen olemme, hän niitä luettelee. Ja samalla sitten hän viimeksi yritti asettaa minulle listaa, mitä kaikkea minun pitäisi siellä tehdä kun sinne ns. Vastentahtoisesti yksin lähden..
ap
Kuulostaa oudolta, ettei edes soita. Luulisi että oma perhe on mielessä aina päällimmäisenä kuitenkin ja viikonloppua odotetaan, että sen saa viettää oman perheen kanssa, esim. mökillä - yhdessä. Vähän haiskahtaa siltä, ettei hän ole mökillä yksin.
Aika tuhoon tuomitulta menolta kuulostaa, kun mietit koko ajan, mihin kenelläkin on oikeus. Ikään kuin yhteistyönne olisi vastentahtoinen liikekumppanuus eikä rakkauteen perustuva parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tosi kontrolloivalta. Ei hyvä. Henkistä väkivaltaa jopa.
Homma voi toimia, jos tosiaan molemmilla on samat määrät itse valitsemiaan omia menoja.
Muuten ei normaalia.
Paskat. Ei ole kontrollointia jos toinen osapuoli kuormittuu/väsyy helpommin kuin toinen. Ap:n länkytyksestä ei käy esim ilmi se mitä mies tekee työkseen, onko kuinka fyysistä jne.
Onhan Lontoon matka aika paljon kalliimpi kuin mökkireissu hommia tekemässä, liittyisikö miehen suuttumus tähän. Mutta totta kai voit silloin tällöin lähteä reissuun.
Miksi te haluatte olla noin erossa toisistanne ja lapsistanne, että siitä pitää pelata tuollaisia pelejä? Ei kuulosta terveeltä perhe-elämältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kuulostaa oudolta, ettei edes soita. Luulisi että oma perhe on mielessä aina päällimmäisenä kuitenkin ja viikonloppua odotetaan, että sen saa viettää oman perheen kanssa, esim. mökillä - yhdessä. Vähän haiskahtaa
Näinpä. Minulla on se olo, että perhe ei ole lainkaan miehen mielessä kun on poissa. Mutta toiseen naiseen en vain usko monista syistä. Ja itse ajattelen samoin, että viikonloput on lähtökohtaisesti perheen yhteistä aikaa. Miehellä on yksi lapsi aiemmasta suhteestaan, joka käy meillä melko harvakseltaan, mutta ei mies hänellekään koskaan soittele kuten ei lapsen äitikään lapselle kun lapsi meillä..
ap
Sinulla on oikeus matkustaa. Ilman, että mies saa raivarin. Hän tosiaan kuulostaa kontrolloivalta. Parisuhteessa tulisi voida keskustella asioista ilman, että toinen pimahtaa.
Haluaako seksiä mökkireissuja jälkeen? On kuitenkin nukkunut kolme yötä yksin, joten varmasti ikävä..
Miksi sinä et voisi omalla ajallasi tehdä mitä itse haluat?
Ongelma on ilmeisesti myös, että et koe, että mies on riittävän sitoutunut perheeseen?
Vierailija kirjoitti:
Miksi te haluatte olla noin erossa toisistanne ja lapsistanne, että siitä pitää pelata tuollaisia pelejä? Ei kuulosta terveeltä perhe-elämältä.
Minä en haluakaan olla miehestäni tai lapsistani. Mutta miehen tavalla toimittuna se johti siihen, että minä hoidin lapsemme 99% ajasta. Kun mies tottui myös siihen ettei sitten edes läsnäollessaan tehnyt mitään. Eli mielestäni ainoa keino opettaa hänelle vastuuta lapsistaan on lähteä sitten vastaavaksi ajaksi pois. Ja ei, se ei ole minusta mukavaa eikä normaalia enkä siitä nauti. Mutta mikä on toinen vaihtoehto? Hoitaa itse kaikki ja antaa miehen mennä ja tulla miten haluaa?
ap
Itse siis tykkään myös kovasti mökkeillä, mutta emme voi arkena sinne yhdessä lähteä, kun päiväkoti-ikäisten lasten kanssa ei voi etätöitä täysipäiväisesti tehdä. Mutta itse tykkään mökkeillä perheen tai ystävien kanssa, en yksin.. Nytkin kun minulla se ns. vastaava vapaa tiedossa niin tuntuu, että se menee yksin mökillä täysin hukkaan kun samaan aikaan voisin olla vaikka Lontoossa kun kerta lapsista erossa olen. Mutta koen, että jos en ota ns. vastaavia vapaita, mies alkaa ottamaan niitä itselleen enemmän ja enemmän, kuten vuosi sitten kävi. Lisäksi aina kun olemme perheenä, luonnollisesti se on se äiti joka meillä huolehtii 99% lasten asioista.
ap