Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni tarvitsee omaa aikaa mökillä aika paljon

Vierailija
01.09.2024 |

Meillä on pienet lapset ja miehelläni on tullut säännöllisin väliajoin tarve lähteä mökille yksikseen ja jättää arjen pyörittäminen minulle. Kun aloimme vuosi sitten olemaan lähellä eroa, mies ymmärsi, että minulla on sitten oikeus vastaavaan vapaa-aikaan arjen pyörittämisestä ja minäkin sitten olin muutamaan kertaan yksin mökillä. Sen jälkeen miehen tarve lähteä väheni useammaksi kuukaudeksi kun ymmärsi mitä se arjen pyörittäminen yksin on. Nyt hän on kuitenkin palaamassa vanhoihin tapoihinsa ja ehdotti, voisiko olla mökillä 3 yötä. Tai paremminkin ilmoitti, mutta ilmoitti samalla, että minä voin sitten myös olla vastaavan ajan pois.

Itse en nauti yksinolemisesta mökillä, mutta matkailusta nautin. Yksin en ole toki matkaillut, mutta mietin, että mitä jos lähtisin sitten omalla vapaa-ajallani kolmeksi yöksi reissuun. Jos niin teen, onko miehelläni oikeus loukkaantua minulle? Hän on siis sitä mieltä, että menojemme pitää olla vastaavan veroiset, mutta hän on aina myös se, joka ensin lähtee ja ns. Päättää mitä minunkin sitten pitäisi tehdä. Koen, että hän haluaa vahvasti kontrolloida mitä minä saan tehdä ja mitä en, kun hän itse taas voi mennä ja tulla lähes miten vain.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mies on edes halunnut perhettä ja vieläpä toiseen kertaan, kun kerran se noin häntä kuormittaa? Joka leikkiin lähtee, se leikin kestäköön. 

Vierailija
42/67 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ilmeisesti pettänyt ennenkin, koska hänellä on lapsi aiemmasta suhteesta. Mökillä voi rentoutua myös siten, että vaimo ja lapsi ovat mukana.  Tai lapsi menee jonnekin yökylään ja vaimo tulee mukaan. Mikä mahtaa olla se rentoutumisen tapa kun perhe ei saa sitä nähdä? Mene Ap mukaan seuraavalla kerralla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö mihin miehen edellinen parisuhde (josta se lapsi on) kaatui? Kuulostaa aika oudolta, että tarvitsee noin paljon omaa aikaa. Yleensä ei sitten sellaiset ihmiset lähde lapsiperhe-elämään ollenkaan, vaan jäävät sinkuiksi tai lapsettomiksi. Onhan niitä erakkoja aina ollut. Minäkin kuormitun ihmiskontakteista, mutta onneksi pystyn kuitenkin perheen kanssa palautumaan, jos saan puuhata rauhassa omia juttujani välillä muutaman tunnin. 

Vierailija
44/67 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon vakaasti siihen, että miehellä ei ole toista naista, vaan aidosti ylikuormittuu lasten äänistä yms. Hänen siskonsa on hyvin samanlainen ja on myös perheellinen ja erittäin paljon yksin mökillä, hänen siskonsa jopa hankki mökin ns. Vain itselleen. Hänen miehensä on sitten paljon kotona lasten kanssa kun miehen sisko on yksin mökillä.

Omasta mielestäni miehen omanajan tarve ei ole siis enää normaaleissa rajoissa, kun hän sitten yksinolon lisäksi kaipaa aikaa myös ystäviensä kanssa. Ja se on myös todella vaihtelevaa riippuen miehen elämäntilanteen kuormittavuudesta, esim. Kesäloman mies taas oli kokonaan perheen kanssa.

ap

Minä jossain määrin introverttinä kyllä ymmärrän miestäsi ja hänelle pitäisi kyllä sitä yksinolo-palautumisaikaa olla tarjolla, että jaksaa. Hienoa, että hän myös tarjoaa sinulle vastaavaa mahdollisuutta. Tietenkin voit tehdä sitten sillä "omalla ajallasi" mitä haluat, jos haluat mennä matkoille niin siitä vaan. Eikä miehellä ole mitään syytä loukkaantua siitä, jos itse reissusi maksat. Aloituksesta ei käynyt ilmi kuinka usein mies on näitä vapaaviikonloppuja vailla, jos se on tyyliin joka toinen viikonloppu niin sitten on kyllä liikaa.

Vierailija
45/67 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joko epäilee että petät, jos käyt jossain muualla reissussa yksin. Tai sitten on kateellinen jostain syystä. Vaikka sama kai sen luulisi olevan, missä sinä olet sen pari päivää. 

Vierailija
46/67 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan joko epäilee että petät, jos käyt jossain muualla reissussa yksin. Tai sitten on kateellinen jostain syystä. Vaikka sama kai sen luulisi olevan, missä sinä olet sen pari päivää. 

Se joka epäilee pettämistä, pettää usein itse.

Vierailija
47/67 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voisi lähteä ulkomaille? Lähde kokmen yön sijaan viikoksi, mieshän on sinulle monia öitä "velkaa"

Vierailija
48/67 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon vakaasti siihen, että miehellä ei ole toista naista, vaan aidosti ylikuormittuu lasten äänistä yms. Hänen siskonsa on hyvin samanlainen ja on myös perheellinen ja erittäin paljon yksin mökillä, hänen siskonsa jopa hankki mökin ns. Vain itselleen. Hänen miehensä on sitten paljon kotona lasten kanssa kun miehen sisko on yksin mökillä.

Omasta mielestäni miehen omanajan tarve ei ole siis enää normaaleissa rajoissa, kun hän sitten yksinolon lisäksi kaipaa aikaa myös ystäviensä kanssa. Ja se on myös todella vaihtelevaa riippuen miehen elämäntilanteen kuormittavuudesta, esim. Kesäloman mies taas oli kokonaan perheen kanssa.

ap

Oletko varma että se on sisko? Ettei ookkaan vaan rakastaja.

Vierailija
49/67 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kuten ap:n mies. Olen asperger-nainen.

Nyt kun lapset ovat aikuisia ja asuvat omillaan, emme koskaan soittele. Joskus whatsapp-viesti puolin ja toisin, siinä kaikki.

Vierailija
50/67 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt auta kuin selittää miehelle, että sinä et rentoudu siellä mökillä yksin, vaan haluat olla kavereiden kanssa, jos vapaata saat. Kysy, mitä hän ehdottaa. Miksi se Lontoo hiersi? Olisiko halunnut sinne itsekin vai tuliko hänelle kalliiksi? Jos maksoit itse, en ymmärrä. 

Vierailija
51/67 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ensinnäkin, yritä nyt ihmeessä tehdä jotain sille arjelle. Ei sen nyt vaan kuulu mennä niin, että äiti hoitaa kaiken kun koko perhe on koolla. Jos et koe kivaksi olla tuollaisia yön yli reissuja pois yhtä paljon kuin mies, ota sinne normiarkeen lyhyempiä hetkiä omaa aikaa. 

Ja sitten sanot sille miehelle että et halua mennä yksin mökille vaan haluat mennä reissuun, ja kieltäydyt kuuntelemasta kitinöitä siitä. 

Vierailija
52/67 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset tee yllätyskäyntiä mökillä seuraavan kerran kun mies sinne lähtee. Lapset hoitoon johonkin ja menet sinne. Jos on yksin, sanot, että halusit kahdenkeskistä aikaa (mikä lapsiperheessä oikeasti on tarpeen välillä). Jos siellä onkin miehesi kanssa joku, niin saat siitäkin sitten varmuuden. 

Vierailija
53/67 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan itse omat matkani, koska mieheni haluaa meillä olevan täysin erilliset rahat, vaikka minä olen se varakkaampi. Itse siis suhteen alussa ajoin yhteisrahoja ja kaiken jakamista tasan, vaikka minähän olisin siinä hävinnyt. Muutaman vuoden jälkeen mies yhtäkkiä ilmoitti, että tekee rahoillaan mitä haluaa. Mutta se ei näytä sitten toimivan niin päin, että minä teen myös omilla rahoillani..

ap

Vierailija
54/67 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö mihin miehen edellinen parisuhde (josta se lapsi on) kaatui? Kuulostaa aika oudolta, että tarvitsee noin paljon omaa aikaa. Yleensä ei sitten sellaiset ihmiset lähde lapsiperhe-elämään ollenkaan, vaan jäävät sinkuiksi tai lapsettomiksi. Onhan niitä erakkoja aina ollut. Minäkin kuormitun ihmiskontakteista, mutta onneksi pystyn kuitenkin perheen kanssa palautumaan, jos saan puuhata rauhassa omia juttujani välillä muutaman tunnin. 

Edellisessä suhteessa elivät juuri noin, että kumpikin vain merkkasi vuorollaan menonsa kalenteriin. Itselläni oli todella erilainen parisuhde takana, joten minä kyllä alusta asti tein selväksi, että olen parisuhde- ja perheihminen. Miehen mukaan suhde kaatui juuri tuohon, ettei ns. Mitään yhteistä ollut. Ja nyt meinaa toistaa samat asiat tässä avioliitossa.

ap

Vierailija
55/67 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse siis tykkään myös kovasti mökkeillä, mutta emme voi arkena sinne yhdessä lähteä, kun päiväkoti-ikäisten lasten kanssa ei voi etätöitä täysipäiväisesti tehdä. Mutta itse tykkään mökkeillä perheen tai ystävien kanssa, en yksin.. Nytkin kun minulla se ns. vastaava vapaa tiedossa niin tuntuu, että se menee yksin mökillä täysin hukkaan kun samaan aikaan voisin olla vaikka Lontoossa kun kerta lapsista erossa olen. Mutta koen, että jos en ota ns. vastaavia vapaita, mies alkaa ottamaan niitä itselleen enemmän ja enemmän, kuten vuosi sitten kävi. Lisäksi aina kun olemme perheenä, luonnollisesti se on se äiti joka meillä huolehtii 99% lasten asioista.

ap

Miehen ei kuulu päättää sun vapaiden käytöstä. Ei voi mennä niin, että jos mies tykkää mökkeillä yksin, niin sunkin pitäis käyttää sun lapsivapaat samalla tavalla. Tuo on kohtuutonta, mies ei voi määräillä yksipuolisesti noin. 

Sun pitää nyt jaksaa vielä pitää rajat oman hyvinvointisi ja omien tarpeidesi suhteen. Se on jo lapsen kannalta tärkeää myös, jotta ei jää lapselle vinoutunutta parisuhdemallia, josa isä määräilee ja kyykyttää äitiä. Sun pahoinvointi, alistuminen, heijastuu suoraanl lapseen, vaikka yrittäisit sitä peittää, ja vaikeuttaa hänen myöhempää elämäänsä, joten pidä huolta omista tarpeistasi myös vaikka siitä riitaa tulisikin. Riita vois ja sen pitäis puhdistaa ilmaa. 

Vierailija
56/67 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat vaan päivät ylös,kun mies on ollu mökillä yhteensä 30 päivää,voit huoletta siis lähteä kesälomalla yksin jonnekkin neljäksi viikoksi. Kerta mies noin tarkka haluaa olla.

Vierailija
57/67 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mies kertoo tekevänsä mökillä? Lähettääkö esimerkiksi kuvia kaatamista puista, koivuhaloista, halkopinoista? Kalastuskuvia? Soitteleeko pitkiä puheluita joka päivä?

Silloin kun mies tarvitsee tuota ylikuormituksesta toipumisaikaa, hän ei pidä oikeastaan mitään yhteyttä. Mutta tehdyistä hommista näen, että hän on siellä paljon hommia aina tehnyt ja aina kun yhdessä mökillä sen jälkeen olemme, hän niitä luettelee. Ja samalla sitten hän viimeksi yritti asettaa minulle listaa, mitä kaikkea minun pitäisi siellä tehdä kun sinne ns. Vastentahtoisesti yksin lähden..

ap

Kammottavaa kontrollointia. Näyttää todella sairasta parisuhteen mallia lapsillennekin. Lapset näkee, ja tajuaa ja vaistoaa mitä eivät suoraan näe. Siitä oppivat sitten huonoja malleja ja omat parisuhteet vaikeutuu. Joko toistavat jompaa kumpaa, tyrannin tai alistujan roolia, tai eivät uskaltaudu suhteisiin lainkaan, koska aistivat sen pahoinvoinnin, joka teistä lähtee. 

Vierailija
58/67 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on alistava, kontrolloiva ja henkisesti väkivaltainen hyväksikäyttävä mies. Ja hänelle on jo aiemmin tullut ero yhdestä lapsiperheestä, mikä *yllätys*.

Vierailija
59/67 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa. Ja täältä kyselet mitä mieltä kuuluu olla...?

Vierailija
60/67 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme päivää tai yötä, eihän se ole mikään aika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi