Mieheni tarvitsee omaa aikaa mökillä aika paljon
Meillä on pienet lapset ja miehelläni on tullut säännöllisin väliajoin tarve lähteä mökille yksikseen ja jättää arjen pyörittäminen minulle. Kun aloimme vuosi sitten olemaan lähellä eroa, mies ymmärsi, että minulla on sitten oikeus vastaavaan vapaa-aikaan arjen pyörittämisestä ja minäkin sitten olin muutamaan kertaan yksin mökillä. Sen jälkeen miehen tarve lähteä väheni useammaksi kuukaudeksi kun ymmärsi mitä se arjen pyörittäminen yksin on. Nyt hän on kuitenkin palaamassa vanhoihin tapoihinsa ja ehdotti, voisiko olla mökillä 3 yötä. Tai paremminkin ilmoitti, mutta ilmoitti samalla, että minä voin sitten myös olla vastaavan ajan pois.
Itse en nauti yksinolemisesta mökillä, mutta matkailusta nautin. Yksin en ole toki matkaillut, mutta mietin, että mitä jos lähtisin sitten omalla vapaa-ajallani kolmeksi yöksi reissuun. Jos niin teen, onko miehelläni oikeus loukkaantua minulle? Hän on siis sitä mieltä, että menojemme pitää olla vastaavan veroiset, mutta hän on aina myös se, joka ensin lähtee ja ns. Päättää mitä minunkin sitten pitäisi tehdä. Koen, että hän haluaa vahvasti kontrolloida mitä minä saan tehdä ja mitä en, kun hän itse taas voi mennä ja tulla lähes miten vain.
Kommentit (67)
Onpas outo suhde. Me menemme aina kahdestaan, kumpikaan ei halua olla yksikseen ilman toista.
Jos mies vaatii sinua vapaaviikonloppuina yksin mökille, suostu jos mies vastaavasti lähtee Tallinnaan tai Lontooseen omalla vapaallaan.
Ap:n pohdinnasta tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi. Hänen lapsuudenkotinsa lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.
Se liitto oli luultavasti alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä sanutkaan, kun oli vasta lapsi.
Kaikenlaista voi siis sattua ja joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa, kuten mummo aina opetti.
Harvoin lähden mökille yksin (en kehtaa viedä perheen autoa usein, tai jättää kumppania vastuuseen, vaikka lapset onkin jo koululaisia). Pari kertaa vuodessa käyn yksin. Ensi viikolla tulossa neljän päivän yksinmökkeily (etätöitä) ja olen viikkoja odottanut sitä. Saunomista rauhassa, lukemista, takkatuleen tuijottelua, lempiruokiani. Hiljaisuutta!!!!! Toiset miehet ovat viimeinen asia, mitä mieleen tulisi, ja jos kumppani ilmestyisi yllätyksenä tähän "retriittiini", niin alkaisin varmaan itkeä. Hän on ihana, mutta oikeasti joskus pitää saada olla yksin. Ymmärrän ap:n miestä. Mutta toki kohtuus kaikessa, ja tasapuolisuus.
Kuulostaa todella itsekeskeiseltä.
Karsee ukko. Eroa.
Oikeesti, itsekeskeinen ja käyttää henkistä väkivaltaa. Olen pahoillani, että alistut tuohon etkä oo tajunnut kuvion ongelmallisuutta ennen lapsia.