Kokemuksia aivoverenvuodosta läheisellä? Selvisikö ennalleen?
Kommentit (47)
Selvisi, mutta vasen puoli on halvaantunut. Oli eläkkeellä jo.
Vierailija kirjoitti:
Selvisi, mutta vasen puoli on halvaantunut. Oli eläkkeellä jo.
Äh, selvisi siis hengissä, muttei ennalleen, sori. Jalka toimii kuntoutuksen jälkeen vähän, käsi ei.
reilu 50v, ei kykene enää normi arkeen
Tässä menee aivoverenvuodot ja aivoinfarktit sujuvasti sekaisin.
Itselläni oli kuusi vuotta sitten SAV, lukinkalvon alainen verenvuoto, josta selvisin. Vuoto koilattiin ja olin sairaalassa yhteensä melkein kaksi kuukautta. En meinannut herätä nukutuksesta, eikä tiedetty yhtään kävelenkö tai puhunko heräämisen jälkeen. Minulle kävi kuitenkin hyvin, eikä puhumisen ja liikkumisen ongelmia jäänyt. Lääkärin mukaan vastaavasta tapauksesta vain kaksi prosenttia toipuu yhtä hyvin kuin minä ja tästä olen niin kiitollinen. Lähimuistin kanssa on edelleen ongelmia ja väsyn helpommin kuin ennen, mutta muuten kaikki on hyvin. Kaksi kuukautta hävisi muistitani kokonaan ja uniani en muista edelleenkään ( kyllähän minä niitä kuitenkin näen) Loppuelämäni olen kiitollinen sekä Tampereen, että Helsingin sairaanhoitoon.
Tädille laitettiin joku metalliverkko päähän, selvisi, mutta persoonallisuudesta tuli hieman äkkiväärä.
Tätini halvaantui mutta eli vuosia vielä 95 vuotiaaksi, äitini parani melkein terveeksi, on nyt 90v..