Ärsyttääkö ketään muuta Alepan kaupunginosakosiskelu tyyliin "mitä puksu sulle merkkaa", "tunnustetaan kantsua" jne.
Minä asun Pukinmäessä paskassa vuokratalossa siksi koska minulla ei ole rahaa elää remontoidussa, miellyttävässä asunnossa mukavalla alueella... Koska työnantaja maksaa työvuoroista niin matalaa palkkaa.
Ei minulla ole mitään siteitä alueeseen jossa asun, se on vain välttämätön paha jota pitää sietää ja josta lähtisin heti pois jos olisi rahaa.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keneenköhän tuolla mainonnalla yritetään vedota? Ehkä jotkin teinit voivat toisilleen uhota että meidän lähiö on parempi kuin teidän, mutta aikuiset ne isot ruokaostokset hoitavat ja heille tuskin kaupunginosalla on mitään merkitystä. Ei minulle ainakaan.
Kaupunginosaylpeys on myös sellaisten tiettyjen duunaria leikkivien lellipentujen kuten Palefacen eräänlaista larppausta.
Myös jotkut hieman teinin ajatteluasteelle jääneet futisfanaatikot "tunnustavat kaupunginosan väriä" vielä 30-50 vuoden iässä ja pitävät jotain kaupunginosapaitoja.
Mielestäni tuossa on jotain hirveän teennäistä.
Eikös Paleface ole Oulusta?
No ei ole. Syntymäpaikka näyttää olevan Järvenpää. Olisin veikannut syntyperäiseksi stadilaiseksi, jos pitäisi arvata.
Tuo kaupunginosan fanittaminen tuntuu jotenkin vanhanaikaiselta. Näinköhän helsinkiläiset nykynuoret identifioivat itseään mitenkään tiettyyn lähiöön?
Tehty tahallaan ärsyttäviä nimiväännöksiä, että Alepa jää mieleen. Tämäkin keskusteluketju on näin saatu aikaiseksi. On mainosta Alepalle, vaikka olisi sitä, että kampanjaa haukuttaisiin. Pääasia, että Alepa on ihmisillä mielessä eikä pääse unohtumaan.
Asun myös Puksussa, mutta omistusasunnossa. En ymmärrä mikä sinua Puskussa riipii? Taitaa olla joku syvällisempi ongelma?
Vierailija kirjoitti:
https://i.media.fi/incoming/ujtzea/7292545.jpg/alternates/FREE_1440/729…
No, hyvin kuvaavaa on ettei tuossa Alepan listassa ole mainittuna ollenkaan esim. Kaivopuistoa, Ullanlinnaa tai Kaartinkaupunkia vaikka siellä Alepa onkin.
Tarkoitus on kosiskella köyhiä ja varoa pilaamasta 'hyvien alueiden' mainetta Helsingin slangilla. Tai no, oli tuossa Skatta.
ihan loogista se on kun asiaa pidemmälle miettii. nimittäin "porvarialueilla" slangiin on lähinnä suhtauduttu pilkallisen ivaavasti eikä sitä ole koskaan omaksuttu kielenkäyttöön.
helsinki ei ole mikään monoliitti vaan todella eriarvoistunut kaupunki ja ollut sitä satoja vuosia
Vierailija kirjoitti:
Mix alepoita on vaan stadis
Uudellamaalla on kyllä Alepoja monessa kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Vähintään yhtä teennäistä kuin K-Kaupan "kiusaamisvapaa vyöhyke". Siellä on monissa kaupoissa nykyään kauppiaan ahneuden takia tasan yksi 19v opiskelija hyllyttämässä, hoitamassa kassaa ja siivoamassa. Mitenköhän se puuttuu jonkun kymmenpäisen kakaralauman harjoittamaan kiusaamiseen ja millä motivaatiolla?
Ja pitääkö tällä kiusaamisellakin nyt rahastaa, että tässäkin menty vähän liian pitkälle kun kauppias tekee kiertoteitse bisnestä koulukiusaamisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähintään yhtä teennäistä kuin K-Kaupan "kiusaamisvapaa vyöhyke". Siellä on monissa kaupoissa nykyään kauppiaan ahneuden takia tasan yksi 19v opiskelija hyllyttämässä, hoitamassa kassaa ja siivoamassa. Mitenköhän se puuttuu jonkun kymmenpäisen kakaralauman harjoittamaan kiusaamiseen ja millä motivaatiolla?
Ja pitääkö tällä kiusaamisellakin nyt rahastaa, että tässäkin menty vähän liian pitkälle kun kauppias tekee kiertoteitse bisnestä koulukiusaamisella.
Eikä kauppa ole mikään koululaisten kokoontumis ja oleskelupaikka. Outoa mainontaa.
70 luvulla oli vielä runsaasti kaupunginosien välisiä jengitappeluja, joissain lähti ihmishenkiäkin, eli aika huono asia oli tuo kaupunginosan "liikaa omakseen" kokeminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää uuvatit ajattelee et Uusimaa on sama asia kuin Helsinki.
Aloittajalla on tässä kyllä todella hyvä pointti ja tämä on hyvä esimerkki ihmisten vääristä oletuksista.
Oletetaan kun asut vaikka Puksussa niin se on sinusta kiva paikka ja haluat asua siellä, vaikka totuus on usein toinen.
Nykyään lähes kaikki joutuvat asumaan Helsingissä juuri siellä, mihin heillä on varaa, eikä siellä, missä he haluaisivat olla.
Sama virhe tapahtuu myös ammateissa ja monissa muissakin asioissa, siis nämä väärät oletukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää uuvatit ajattelee et Uusimaa on sama asia kuin Helsinki.
Mistäs sen voi tietää, jos käy vaikka silloin tällöin Helsingissä ja näkee Alepoja, mutta ei käy Espoossa tai Vantaalla etsimässä samaisia kauppoja?
Muualla Suomessa Sale on Alepan vastine. Alepa mieltyy pääkaupunkilaiseksi kaupaksi ja mainosten perusteella haluaa myös profiloitua sellaiseksi.
Minua ärsyttää nämä paikallispellet jotka ylistää "omaa aluettaan" ja romantisoi spurgumeininkiä. Asun Kontulassa ja tämä on ihan paska paikka. Nämä jotka ylistää meininkiä ovat itse deekuja ja työttömiä tai tyhmiä. Muutan täältä helvettiin heti kun saan tämän rotanloukon myytyä.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää nämä paikallispellet jotka ylistää "omaa aluettaan" ja romantisoi spurgumeininkiä. Asun Kontulassa ja tämä on ihan paska paikka. Nämä jotka ylistää meininkiä ovat itse deekuja ja työttömiä tai tyhmiä. Muutan täältä helvettiin heti kun saan tämän rotanloukon myytyä.
jep, koko paikka on ihan masentava ja just sellaista ihme meininkiä joka ei kuulu normi-ihmisen elämään ihan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään, olen yli 50-vuotias stadilainen. Jotkut katsos tuntevat kotiseuturakkautta, ikävää jos se on teille vierasta.
Tässä oli puhe lähiöistä, ei kaupungista. Asun myös Helsingissä, mutta en silti käyttäisi vaikka alepan väreissä olevaa lippistä jossa lukee lähiöni nimi.
Kieltämättä antaisi kyllä jotenkin todella yksinkertaisen ja "simppelin" kuvan ihmisestä. Olen kyllä asunut Alppilassa koko ikäni (48 vuotta) mutta en mä ala käyttämään mitään keltaista Alppila-pipoa ja identifioitumaan alppilalaiseksi kulkiessani kaupungilla.
Joo, mä voisin asua jossain Sonkajärvellä ja vaan identifioitua alppilalaiseksi, voisko joku lähettää mulle tuon pipon?
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla siis omistusasunto siellä? Muistan, kun ysärin alussa jouduin siellä käymään, kun silloisen poikakaverin porukat asui jos jonkinlaisessa loukossa siellä. Ihan kaamea paikka oli jo silloin, rappukäytävissä haisi kusi ja rööki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla siis omistusasunto siellä? Muistan, kun ysärin alussa jouduin siellä käymään, kun silloisen poikakaverin porukat asui jos jonkinlaisessa loukossa siellä. Ihan kaamea paikka oli jo silloin, rappukäytävissä haisi kusi ja rööki.
Asun itse Jakomäessä sellaisessa taloyhtiössä jossa on rappukäytävä ja hissi ihan täynnä "Z"-(venäläis) tunnuksia, graffiteja, kusta, oksennusta ja verta.
Kiinteistö ei suostu siivoamaan niitä pois vaikka vedottu monia kertoja. Ei lähde saippualla ja vedellä.
Tuntuu joka päivä kuin olisi jossain getossa kun tulee kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään, olen yli 50-vuotias stadilainen. Jotkut katsos tuntevat kotiseuturakkautta, ikävää jos i on teille vierasta.
Tässä oli puhe lähiöistä, ei kaupungista. Asun myös Helsingissä, mutta en silti käyttäisi vaikka alepan väreissä olevaa lippistä jossa lukee lähiöni nimi.
Onhan myös omiin lähikulmiin kohdistuva kiintymys kotiseuturakkautta. Ja ap voisi tiedostaa ettei hänen henkilökohtaiset ongelmansa ole Pukinmäen syytä. Hän asuu alueella jota monet ihmiset kutsuvat tyytyväisinä kodiksi. On ikävää että hän ei pysty nauttimaan elämästään tai ympäristöstään mutta se on jotain mihin vain hän voi vaikuttaa.
Joo, teennäistä ja jotenkin halpamaista kosiskelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudellamaalla Alepoja, muualla Suomessa samoja kauppoja Sale nlmisinä. Ovat S-ketjuun kuuluvia pikkukauppoja/lähikauppoja. Tuo kaupunginosa markkinoinnin idea on varmaan vähän niinkuin muistutella, että Alepa on sinun lähikauppasi, löytyy kotinurkiltasi. Itse löydän kyllä huomattavasti suurempiakin ärsytyksen aiheita kun tuo.
Stadin slangi on duunariperäistä. Siinä on myös paljon vierassanoja ruotsalaisilta ja venäläisiltä duunareilta ja duunarialoilta.
Teennäistä teennäisempää sitä olisi yrittää istuttaa johonkin Kaivopuistoon tai Ullanlinnaan koska siellä ne duunareita riistävät suuromistajat ovat asuneet satoja vuosia. Siellä slangi on nähty alemman kansanosan mongerruksena ja lapsille on puhuttu Ruotsia, Ranskaa tai 1800-luvun puolella jopa latinaa.