Mikä on luvattu maa?
Kommentit (27)
Taivasten valtakunta sitä etsitään. Vanhassa testamentissa j uutalaiset kulkivat sinne Egyptin orjuudesta, se on esikuva. Näin olen ymmärtänyt.
Kanaanin maata, jonne piti hyökätä ja tappaa kaikki siellä asuvat. Neitsyt tytöt sai ottaa itselle, kaikki muut piti tappaa.
Se on se maa jonne Jeesus syntyi ja sanoi, että sen sukupolven aikana Jumalan viha kohtaa Juudean kansaa, Jerusalem piiritetään, temppeli tuhotaan ja kaikki ajetaan helvettiin sieltä. Tämä tapahtui vuosina 66-70ad. Flavius Josephuksen kirja kertoo tästä, oli silminnäkijä.
Maan päällä Israel, hengellisessä mielessä taivas.
Miksi näitä asioita ei voi kertoa rehellisesti ja salailematta? Raamattu täynnänsä vertauskuvia ja kryptologiaa. Missä totuus? Miksette kerro totuutta kaikille?
Se tarkoittaa orjuuden taakkaa (ies), josta Jeesus, messias vapautti.
"Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä." Matt. 11:28,30
Ikeen alle pakottamista verrataan alistamiseen. Antiikin kulttuureissa oli tapana pakottaa kukistettu vihollinen alittamaan symbolinen ies, joka oli muodostettu keihäistä tai miekoista. Nykypäivään säilynyt osa tästä tavasta on perinne nostaa miekat tanaan sotilaallissa häissä, jonka jälkeen morsiuspari kulkee miekkojen alitse.
Vierailija kirjoitti:
Miksi näitä asioita ei voi kertoa rehellisesti ja salailematta? Raamattu täynnänsä vertauskuvia ja kryptologiaa. Missä totuus? Miksette kerro totuutta kaikille?
Raamattua ei voi ymmärtää ilman pyhäähenkeä ja Raamattu selittää itse Raamattua. Millä mitäkin tarkoitetaan löytyy yleensä toisten Raamatun kirjoittajien kirjoista.
Vähän epäilyttää ettei monikaan tiedä totuutta näistä asioista. Useat latelee raamatunlauseita ja uskoo asiaan, mutta totuus on eri asia.
Jumala teki diilin muistaakseni Abrahamin kanssa. Että jos Abrahamin jengi palvoo vain tätä yhtä jumalaa, niin hän antaa heille maan, jossa ei ole puutetta mistään. Näin kerrotaan. Noina aikoina nimittäin oli ihan yleistä, että ihmisillä oli monia jumalia.
Onko tämä luvattu maa, joku hengellinen olotila tai mielentila ihmisessä? Eli saa olla rauhassa, terve, ravittu, onnellinen, rakastaa jne? Voi olla näinkin.
Vierailija kirjoitti:
Se tarkoittaa orjuuden taakkaa (ies), josta Jeesus, messias vapautti.
"Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä." Matt. 11:28,30
Ikeen alle pakottamista verrataan alistamiseen. Antiikin kulttuureissa oli tapana pakottaa kukistettu vihollinen alittamaan symbolinen ies, joka oli muodostettu keihäistä tai miekoista. Nykypäivään säilynyt osa tästä tavasta on perinne nostaa miekat tanaan sotilaallissa häissä, jonka jälkeen morsiuspari kulkee miekkojen alitse.
Luvattu maa (maailma) on perkeleen lupaama maailma.
Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua". Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'." Silloin perkele jätti hänet; ja katso, enkeleitä tuli hänen tykönsä, ja he tekivät hänelle palvelusta. Matt. 4:8,11
Te avionrikkojat, ettekö tiedä, että maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan? Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen. Jaak. 4:4
Uusi Jerusalem eli taivas. Olet nyt babyloniassa. Olet orja. Olet pyramidissa siellä ihan pohjalla ns hiomatonta kiveä joka ei ole edes pyramidin ensimmäisellä tai pohjimmaisella asteella. Tämä koko pyramidi lepää orjien niskan päällä.
Pyramidin huipulla on Luciferin silmä joka valvoo koko tätä järjestelmää samalla tavalla miten esim taru sormusten herrasta elokuvassa Sauronin silmä valvoo mordoria. Kun synnyt ensimmäinen asia mitä tehdään on paperit että kuulut tähän systeemiin.
Niin eikös i lluminati eliitillä ole kaikkea pyramidi-symboliikkaa, eliitti haluaa ihmiset orjikseen
Vierailija kirjoitti:
Totuutta mistä?
Luvattu maa on juutalaisille Israel ja pelastetuille taivas/paratiisi/uusi Jerusalem. Se tarkoittaa paratiisiaikaa ja paikkaa, joka aikanaan tulee olemaan maan päällä, kuten Eedenin paratiisi oli aikanaan maailman alussa maan päällä.
Paratiisia, Jumalan lupaamaa maata