Mistä persoonallisuushäiriöstä tällainen henkilö kärsii?!?!?
Kateellinen, katkera, erittäin petollinen, valehtelee omaksi edukseen tuosta vaan,
nolaa sekä vieraita, että omia perheenjäseniään julkisesti, haukkuu muiden ihmisten ulkonäköä, luonteenpiirteitä, ääntä, puhumista, liikkumista julkisesti, varastaa rahaa omilta lapsiltaan (aikuisilta) yms.?
Kommentit (7)
... ei itse huomaa, miten paljon aiheuttaa tuskaa muille!
Piirteet viittaavat vahvasti psykopaattiin tai vähintäänkin narsistiseen luonnehäiriöön! Psykopaatin piirteitä ovat mm. patologinen valehtelu, häikäilemätön oman edun tavoittelu, muiden ihmisten itsetunnon murentaminen sekä hyväksikäyttäminen. Kuulostaako tutulta?? Kyllä taidat olla psykopaatin kanssa tekemisissä. Omilta lapsiltaan varastelu on erittäin sairasta. Kukaan terve ihminen ei tee sellaista!
Paitsi rahan varastelu. " Lainailua" kyllä harrastaa, unohtaa tosin palauttaa lainaamansa...
Luulen, että tuollainen ihminen on ihan vaan ilkeä.... Ehkä myös huono itsetuntoa (se toisten vikojen etsiminen)
Luonnevikanen, ei välttämättä psykopaatti kuitenkaan. Huonot kotiolot syynä? millasesta perheestä hän on? varmasti ongelmallisesta..
Vaikea auttaa, jollei itse ymmärrä. Voi kärsiä jopa paniikkihäiriöstä, vakavasta masennuksestakin, sitä ei välttämättä huomaa päällepäin.