Mitä mummosi opetti sinulle?
Minä muistan, että kynsilakka pitää laittaa vähän kuivuttuaan kylmään veteen, niin kestää paremmin.
Sormen sivuja pitää painella ylöspäin suuntautuvin vedoin, jotta kynsistä tulee oikeanmuotoiset. Mummo nimittäin katsoi joskus kauhuissaan kynsiäni, jotka oli mallia leveät ja lyhyet. Mummon opit auttoi.
Kommentit (90)
Saunaan mennessä muistutti, että muistakaa pestä p*illu.
Opetti että aurinko paistaa risukasaankin :) Mulla oli maailman parhaat mummit ja papat. <3
N32
Mummo asui meillä siihen asti, kun olin neljä vuotias. Hän oli kiukkuinen mummo. Paukutti nyrkkiä pöytään, kun oli huonolla tuulella ja jotain motkotti. En juuri muuta muista, mutta pidin mummosta.
Vierailija kirjoitti:
ei mitään. mummollani oli niin paljon lapsenlapsia, etten saanut mitään huomiota. Ja kun minä synnyin oli jo 15 lastenlasta, oli varmaan vaan silleen ei s###tana enää näitä lapsenlapsia!!!!
toisaalat en kyllä olisi itse halunnut edes syntyä tähän maailmaan. aina jäänyt toiseten jalkoihin ja itse en kehtaa sitä kyynärpäätä käyttää.
Minäkin taisin olla jotain 15 lapsenlapsi äidin äidille, ainakin 7-8 syntyi jälkeeni. Mutta isoäiti sai tuntemaan, että olen tärkein, en ole uskaltanut kysyä serkuilta tunsivatko he samoin isoäidin kanssa kahden ollessaan.
Toinen isoäiti opetti, että pitää pitää huoli ettei synny ei toivottua lasta, jotenkin outo oppi minulle kahden teinin lapselle, joka ei koskaan ole tuntenut olleensa ei-toivottu.
Kaikki on hyvää, jos sen paistaa voissa tai keittää kermassa.
Älä ota miestä, joka kohtelee eläimiä huonosti.
Tyttöjä pitää kunnioittaa, töitä pitää tehdä ja kokoomusta ei sitten äänestetä.
Vierailija kirjoitti:
Tyttöjä pitää kunnioittaa, töitä pitää tehdä ja kokoomusta ei sitten äänestetä.
👍
Laittamaan kunnon ruokaa siitä mitä luonto tai oma kasvimaa tarjosi. Mummulassa arkiruokaa oli kuha kantarellikastikeella tai vaikka hirvenpaisti haudutettuna oman maan yrteissä. Tuo on jotenkin jäänyt mielen perukoille ja nyt aikuisena on tullut tuota opittu tapaa vaalittua. Ei tule kaupasta ostettua juuri muuta kuin maitotuotteet ja jauhot. Lasten syntymän jälkeen on joutunut tosin vähän luistamaan, mutta kohtapa ne jo kalastaa ja sienestää itse.
Että: kukas kissan hännän nostaa, jollei kissa itse. Elikkä ei kannnata kiitosta muilta odottaa, vaan pitää arvostaa itse itseään ja tekemisiään.