Valtiolla tulossa yt:t. Loistavaa
Kerrankin osuu oikeaan paikkaan. Turhia kampaviinerin mussuttajia alkaa olla jo sen verran ettei yksityisen sektorin verotulot riitä sen ylläpitoon.
Kommentit (254)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä Lukessa tehdään?
Luonnonvarakeskus on tutkimus- ja asiantuntijaorganisaatio, joka tekee työtä luonnonvarojen kestävän käytön ja biotalouden edistämiseksi.
Mitä tuottavaa työtä nämä siis tekee? Miksi pitää olla oma virasto? Eikä säästöjä tulisi jos virastoja yhdistettäisiin?
Luonnonvarakeskus on niitä valtion laitoksia, jotka tuovat Suomeen EU-rahaa ja pienentävät Suomen nettomaksuosuutta. Tämä tehdään EU:n tutkimus- ja kehittämistoiminnan kautta. Jos Luke ei toisi rahaa meille, se menisi jonnekin muualle.
LUKE pyörii osin maataloustuella. Me saamme tuet näyttämään tilaa kohti hurjan suurilta, mutta kun rahansaajia aletaan t
EU-tuet ovat hehtaari- tai eläinyksikköperusteisia. Tietenkin saa tukea, kun tekee koeviljelmiä ja eläintutkimusta. Haloo.
Vierailija kirjoitti:
Just joo, rahat pois tutkimuksesta ja lapio ukoilla Suomi nousuun.
Suomalainen tutkimus on kyllä vähän kaksipiippuinen juttu. Toisaalta tutkimus on tarpeellista, mutta jos ei mitään järkeviä ideoita ole, turha siihen on rahaa syytää. Ja jostain syystä taas sitten rahaa ei anneta järkeville ideoille, kun niiden oletetaan saavan raha vapailta markkinoilta. Eli oikeastaan valtion tutkimusrahoitus on ihan turhaa.
Luke voittaa vuosittain miljoonilla euroilla EU:n tutkimushankkeita ja tuo ne rahat Suomeen. Sitä tarkoitettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen tutkimus on kyllä vähän kaksipiippuinen juttu. Toisaalta tutkimus on tarpeellista, mutta jos ei mitään järkeviä ideoita ole, turha siihen on rahaa syytää. Ja jostain syystä taas sitten rahaa ei anneta järkeville ideoille, kun niiden oletetaan saavan raha vapailta markkinoilta. Eli oikeastaan valtion tutkimusrahoitus on ihan turhaa.
Kerrotko mulle, mistä ne järkevät ideat tulee, jos ei rahoiteta perustutkimusta? Maalaisjärkiopistosta? Mutu-Akatemiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö määrittelet turhan? Ei taida rahkeet riittää.
Kaupungilla joskus töissä olleella minä olin se perustyöntekijä. Minulla oli esimies A, hänellä oli oma esimies B, sekä B:lla oli oma esimies C. Jos A oli sairaslomalla, tilanteissa otettiin yhteyttä B esimies ja jos A ja B esimies oli poissa otettiin yhteyttä esimies C. Minä annoin työasiat tiedoksi A:lle. A antoi oman työasiansa tiedoksi B:lle, B antoi työasiansa tiedoksi C:lle mitä perustyöntekijä Maija Mehiläinen, A ja hän itse B tekee.
Eikö koskaan voida irtisanoa asiakkaita, sen voisi tehdä kelan ja työkkärin kohdalla!
Viera kirvoitti:
Budjettiriihessä ei minun ymmärtääkseni päätetty 400 miljoonaan säästöistä valtion virastoista. Asia jäi pöydälle? Eihän poliitikot kykene säästämään/tehostamaan valtion omia toimintoja
Metrohankkeen kaavailu aloitettiin 1913.
Vierailia kirvoitti:
Niin noita yritystukia jaetaan varsin reilulla kädellä yli 8 miljardia vuodessa. Olen aina kuvitellut että yritykset pyörivät ilman sosiaaliturvaa ja yrittäjät ovat aika kovia jätkiä ja naisia. Mutta karu totuus taitaa olla että sosiaalituilla pyörittelevät niitä tuottamattomia "yrityksiään". Luulin että pankit kyllä antavat rahoitusta kannattavalle yritykselle mutta se taisi olla harhaluulo. Että neljässä vuodessa 32 miljardia sosiaalitukea näille paremmille yhteiskunnan osallisille 😮
Ei ole yhtään toimivaa yritystä jos ei olisi tukia.
jos mitäkin nilviäistä on valtion palkoilla suojatöissä varsinkin eu avustajan avustajan tulkin tulkkia. ja mikä on upi päivittäin eri erikois tutkija parantainen selittelemässä mutu tuntojaan. 40% näistä huu haa työllistetyistä pihalle. vero, poliisi ja armeija menee jo nykyään minimillä. urheilun ja kulttuurin tuista 80% pois siellä ne todelliset lusmut piileksivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailia kirvoitti:
Niin noita yritystukia jaetaan varsin reilulla kädellä yli 8 miljardia vuodessa. Olen aina kuvitellut että yritykset pyörivät ilman sosiaaliturvaa ja yrittäjät ovat aika kovia jätkiä ja naisia. Mutta karu totuus taitaa olla että sosiaalituilla pyörittelevät niitä tuottamattomia "yrityksiään". Luulin että pankit kyllä antavat rahoitusta kannattavalle yritykselle mutta se taisi olla harhaluulo. Että neljässä vuodessa 32 miljardia sosiaalitukea näille paremmille yhteiskunnan osallisille 😮
Ei ole yhtään toimivaa yritystä jos ei olisi tukia.
No sitten ei tule olla yrityksiä. Seuraava yhteiskuntamalli kokeiluun
Joko pitkät vuosilomat menee leikkuriin? Ei olisi enää varaa maksaa noita lomia.
Lomarahoista kertyy 1kk palkka, kun 2kk lomailee.
No kuolinpesän asioita ei ainakaan voi hoitaa mitenkään sähköisesti jos ei sähköiseksi lasketa sitä, että pdf:n voi täyttää koneella ja sitten tulostaa ja lähettää ihan kirjeenä Verohallintoon. Kaikki asiat piti hoitaa paperilla. Ja tämä johtuu siis laista, ei Verottajan toiminnasta.