Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuori mies puhuu pappamaisesti

Vierailija
31.08.2024 |

Haittaisiko teitä? Tavallaan olen tyytyväinen, että mies on lukenut kirjoja ja hänellä on hyvä sanavarasto. Toisaalta tulee pappamainen fiilis, kun toinen ehdottaa, että voisi "pistouvata tiketin eläviin kuviin".

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun mammalle olisi oltava yhtä totinen kun mammakin on, vain kirjakielellä ja muutenkin oltava totinen kuin kissa paskalla .

Vierailija
22/30 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymä-Kalevi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasu pois.

Vierailija
24/30 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo mies normaali ole.

Vierailija
25/30 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on pappamainen puhe? Rikas sanavarasto?

Puhuu mummasta ja vasusta.

Vierailija
26/30 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin itsekin sanoa noin, enkä ole pappa.

Vierailija
27/30 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasu pois.

Tämä auttaa puppamaiseen puheeseen. Vähän kaikkeen.

Vierailija
28/30 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttää sanastoa, jota oma ikäluokka ei käytä. Tai en ainakaan ole kenenkään muun reilun parikymppisen kuullut puhuvan automobiilista tai diskoteekista.

Rikkaan kielen käyttäjä. Ite tykänny samanlaisesta jo kouluikäsestä asti. Ite oon käyttäny paljon sanoja joita en ole kuullu ikinä "pappaikäisen" isäni suusta tai muiden hänen ikätoverien suusta (ehkä enemmän sellasta heidän vanhempien/isovanhempien) sanastoo

Vierailija
29/30 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttää sanastoa, jota oma ikäluokka ei käytä. Tai en ainakaan ole kenenkään muun reilun parikymppisen kuullut puhuvan automobiilista tai diskoteekista.

Rikkaan kielen käyttäjä. Ite tykänny samanlaisesta jo kouluikäsestä asti. Ite oon käyttäny paljon sanoja joita en ole kuullu ikinä "pappaikäisen" isäni suusta tai muiden hänen ikätoverien suusta (ehkä enemmän sellasta heidän vanhempien/isovanhempien) sanastoo

Toenperrään, pojanpoika oli kesällä pitempään mummon ja ukin luona niin sanavarasto lisääntyi merkittävästi.

Vierailija
30/30 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi helvetissä mun tai kenenkään muunkaan pitäisi olla kuin kopio omasta ikäluokastaan? Tuohan olisi muottiin tunkemista. Kaikenlainen persoonallisuus ja erilaisuus on rikkautta, kuten vanhahtavaa kieltä käyttävä nuorukainen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi