Nuori mies puhuu pappamaisesti
Haittaisiko teitä? Tavallaan olen tyytyväinen, että mies on lukenut kirjoja ja hänellä on hyvä sanavarasto. Toisaalta tulee pappamainen fiilis, kun toinen ehdottaa, että voisi "pistouvata tiketin eläviin kuviin".
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Mitä on pappamainen puhe? Rikas sanavarasto?
Puhuu mummasta ja vasusta.
Voisin itsekin sanoa noin, enkä ole pappa.
Vierailija kirjoitti:
Vasu pois.
Tämä auttaa puppamaiseen puheeseen. Vähän kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttää sanastoa, jota oma ikäluokka ei käytä. Tai en ainakaan ole kenenkään muun reilun parikymppisen kuullut puhuvan automobiilista tai diskoteekista.
Rikkaan kielen käyttäjä. Ite tykänny samanlaisesta jo kouluikäsestä asti. Ite oon käyttäny paljon sanoja joita en ole kuullu ikinä "pappaikäisen" isäni suusta tai muiden hänen ikätoverien suusta (ehkä enemmän sellasta heidän vanhempien/isovanhempien) sanastoo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttää sanastoa, jota oma ikäluokka ei käytä. Tai en ainakaan ole kenenkään muun reilun parikymppisen kuullut puhuvan automobiilista tai diskoteekista.
Rikkaan kielen käyttäjä. Ite tykänny samanlaisesta jo kouluikäsestä asti. Ite oon käyttäny paljon sanoja joita en ole kuullu ikinä "pappaikäisen" isäni suusta tai muiden hänen ikätoverien suusta (ehkä enemmän sellasta heidän vanhempien/isovanhempien) sanastoo
Toenperrään, pojanpoika oli kesällä pitempään mummon ja ukin luona niin sanavarasto lisääntyi merkittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi helvetissä mun tai kenenkään muunkaan pitäisi olla kuin kopio omasta ikäluokastaan? Tuohan olisi muottiin tunkemista. Kaikenlainen persoonallisuus ja erilaisuus on rikkautta, kuten vanhahtavaa kieltä käyttävä nuorukainen.
Mutta kun mammalle olisi oltava yhtä totinen kun mammakin on, vain kirjakielellä ja muutenkin oltava totinen kuin kissa paskalla .