Mulla on tiedotus teille kotona pizzaa tekeville: Sitä kallista italialaista pizzajauhoa ei tarvita hyvään pizzaan
Ihan puolikarkea käy. Tärkeintä on alustaa hyvin.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ostan vaan niitä valmiita pizzapohjia, laitan ketsuppii pohjaan ja sitten valmiiksi raastettua juustoa ja kinkkua. Tämä sitten mikroon ja voila. Ei kestänyt kauaa ja on herkullista ja halpaa.
Mikroon?!! Laittaisit nyt edes uuniin, hyvä ihminen.
Air fryer on nykypäivää. Kaikki spurgut tekee uunissa ruokaa koska ei ole rahaa air fryeriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpompaa kun ostaa PPP- tai Fazerin taikinapallot. Fazerin taikinaa käyttää jopa Tampereen Napoli.
No jaa, minusta ei ole helppoja noi pakasteet. Ne ei ole koskaan silloin sopivan lämpöisiä, kun olisi tarkoitus alkaa tekemään ruokaa ja lisäksi se taikina ei vaan tottele. Kauheasti pitää muovata että pysyy muodossaan ja sitten saa kivikovan pohjan ja kipeät ranteet. Maku on kyllä ihan hyvä. Itse leivottu taikina on hyvää, pehmeää ja helppoa käsitellä.
Tottelee se taikina kun sulattaa oikein, pussien ohjeet on sinnepäin. Eikä todellakaan ole ranteet kipeinä... jos itse tekee taikinan niin sekin alkaa kolme päivää etukäteen, on se parempaa, mutta harvoin viitsii.
Kyllä kuule hyvän pizzataikinan saa ihan tunnissa.
Tuota en ole kuule tiennytkään. Tai sinulla ei ole aavistustakaan millainen on hyvä pizzapohja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpompaa kun ostaa PPP- tai Fazerin taikinapallot. Fazerin taikinaa käyttää jopa Tampereen Napoli.
Tampereen Napoli onkin kunnon junttipizzeria.
Joo, juntit jonottaa sinne päivästä toiseen tunnin verran. Varmaan huonoa pizzaa.
Vierailija kirjoitti:
fazer on boikotissa
Juu, ihan hyvän. Jos haluaa oikeasti tosi hyvän niin vaatii vähintään vuorokauden ja esim. leivinuunin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereen Napoli onkin kunnon junttipizzeria.
Kyllä. Se viereinen Koti-pitsa on kyllä aivan toista.
Vierailija kirjoitti:
Juu, ihan hyvän. Jos haluaa oikeasti tosi hyvän niin vaatii vähintään vuorokauden ja esim. leivinuunin.
Mihin siinä taikinan teossa leivinuunia tarvitaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ihan hyvän. Jos haluaa oikeasti tosi hyvän niin vaatii vähintään vuorokauden ja esim. leivinuunin.Mihin siinä taikinan teossa leivinuunia tarvitaan?
Raakanako sinä syöt pizzataikinaa?
Italialaisen pitsan salaisuus on se että se tehdään nopeasti ja halvimmista jämistä mitä kaapinpohjalta löytyy.
Niin saatte aidon perinteisen italialaisen pitsan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ihan hyvän. Jos haluaa oikeasti tosi hyvän niin vaatii vähintään vuorokauden ja esim. leivinuunin.Mihin siinä taikinan teossa leivinuunia tarvitaan?
Raakanako sinä syöt pizzataikinaa?
Niin sinä paistat leivinuunissa. Eikö ole vaikea saada se 450C uuniin?
Vierailija kirjoitti:
Italialaisen pitsan salaisuus on se että se tehdään nopeasti ja halvimmista jämistä mitä kaapinpohjalta löytyy.
Ei ne välttämättä aina ole kovin hääppöisiä sielläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonoimman pään pitsat olen syönyt Italiassa.
Alkuperäinen Pitsa on paistettu pohja johon tulee päälle Oliiviöljy ja Merisuola.
Oikeasti taikina vaatii sitkoa, jos siitä aikoo tehdä pizzeriamaisen ohuen. Toinen perusvirhe on lykätä liikaa hiivaa taikinaan. Sen vuoksi moni väittää taikinasta tulevan paremman jääkaappilämpötilassa. Totta hitossa siitä tulee parempi, kun hiiva ei ole läheskään yhtä aktiivinen kylmässä. Toinen vaihtoehto on laittaa vain hieman kuivahiivaa taikinaan ja nostattaa huoneenlämössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ostan vaan niitä valmiita pizzapohjia, laitan ketsuppii pohjaan ja sitten valmiiksi raastettua juustoa ja kinkkua. Tämä sitten mikroon ja voila. Ei kestänyt kauaa ja on herkullista ja halpaa.
Mikroon?!! Laittaisit nyt edes uuniin, hyvä ihminen.
Aitoa weetee-"pizzaa"...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonoimman pään pitsat olen syönyt Italiassa.
Ei ne osaakaan tehdä niitä.
Puoli litraa vettä ja loput ainekset sen mukaan, vaivataan kunnes taikina ei tartu käteen, taikina pellille ja käsin muotoillaan oikeaan malliin, kaulimella loput.
Pohjan päälle ensimmäiseksi tomaattimurska, joka on maustunut tunnin-pari siihen murskatuista 3-4 valkosipulin kynnestä. Halutut täytteet, uuniin ja kitusiin.
Vierailija kirjoitti:
Puoli litraa vettä ja loput ainekset sen mukaan, vaivataan kunnes taikina ei tartu käteen, taikina pellille ja käsin muotoillaan oikeaan malliin, kaulimella loput.
Pohjan päälle ensimmäiseksi tomaattimurska, joka on maustunut tunnin-pari siihen murskatuista 3-4 valkosipulin kynnestä. Halutut täytteet, uuniin ja kitusiin.
Kaulinta ei sitten käytetä...
Mitä väliä sillä pohjalla on? Täytteitä tarpeeksi niin hyvää on vaikka pakastepohjasta. Jauhelihaa, kinkkua, salamia, aurajuustoa ja jalpenoja, niin omnom.
Se 2kg jauhopussi tipo 00 maksaa joku alle 4€. Itse tekemällä pizzan säästää jo paljon joten todellakin panostan jauhoihin sen muutaman euron. Ne pienet jauhopussit maksaa saman verran.