No niin työttömät, 1.9 lähtee monelta 20% työttömyyskorvauksesta pois
Kommentit (13)
Vähän epäreilusti koskee vasta uusia 1.9. jälkeen työttömäksi jääneitä. Kuten varmaan tiesitkin.
Mulla alkaa työt... Tulot kaksinkertaistuu!
Niin ja leikkaukset koskevat vain 1.9. jälkeen alkavia työttömyysjaksoja.
Hohhoi työttömät sitä ja työttömät tätä jankkausta taas.
Vierailija kirjoitti:
Vähän epäreilusti koskee vasta uusia 1.9. jälkeen työttömäksi jääneitä. Kuten varmaan tiesitkin.
Kuollutta hevosta on turha enää piiskata.
Pitäisikö leikata progressiivisemmin?
2 kk päästä 5%
4 kk päästä 5%
6 kk päästä 5%
8 kk päästä 5%
10 kk päästä 5%
12 kk päästä 5%
Nyt ei sit varmaan kannata jäädä enää koskaan työttömäksi, kun tuet on niin pienet. Mitenkähän se tukien pieneneminen estää työttömyyttä?
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkaa työt... Tulot kaksinkertaistuu!
Mulla alkoi työt. Tulot tuplaantuivat, mutta samoin menot. Ainoa lohtu, että Kela saa tunkea opiskelurajoituksensa nyt sinne minne päivä ei paista eli omaan pehvaansa.
Omavastuupäivät nousee seitsemään arkipäivään.
Lähetät 2 viikon päästä hakemuksen, saat kuukauden käsittelyajan jälkeen 3 päivän rahat.
sitten odotat kuukauden ja saa lähettää toisen hakemuksen.
Voi olla monelle tiukat ajat.
Hyvin perusteltiin, että monissa muissa Pohjoismaissa on sama systeemi. Ja samalla unohdettiin, että näissä muissa Pohjoismaissa ansiosidonnainen on ekat kuukaudet 90 % palkasta (Suomessa hädintuskin 50%). Siitä sitten leikkailemaan...
Kurjaa on, kohta joutuu varastaan ruokaa.
Tämä 7 päiväähän oli ennen normikäytäntö. Tuo 5 päivää tuli jossain vaiheessa. Samoin tuo 300 e suojaosuuden poisto on vaan paluu vanhaan aikaan. Opittu vaan liian hyvään. 20% putoaa vasta marraskuussa niiltä, jotka jää nyt kuun vaihteessa työttömiksi.
jytky